Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1269
Назва: Освітня сфера Придунав’я: зміст, структура, проблеми
Інші назви: Educational sphere of the Danube region: content, structure, problems
Автори: Берестецька, О.
Berestetska, O.
Ключові слова: заклад дошкільної освіти
заклад загальної середньої освіти
заклад професійної освіти
заклад вищої освіти
орган управління
освітня сфера
Придунайський субрегіон
institution of preschool education
institution of general secondary education
institution of vocational education
institution of higher education
Danube subregion
governing body
administration
educational sphere
Дата публікації: 2020
Видавництво: Ізмаїл : РВВ ІДГУ
Бібліографічний опис: Берестецька О. Освітня сфера Придунав’я: зміст, структура, проблеми / О. Берестецька // Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету : збірник наукових праць. Серія «Історичні науки». – Ізмаїл : РВВ ІДГУ, 2020. – Вип. 46. – С.29-41.
Серія/номер: Історичні науки;46
Короткий огляд (реферат): Придунайський субрегіон, крім географічного розташування, має низку особливостей, пов’язаних зі специфікою економічного, політичного, соціального і етнокультурного процесів. Сформована в регіоні освітня сфера представлена всіма видами закладів освіти, діяльність яких направлена на вирішення як загальноукраїнських, так і регіональних потреб. Управління закладами дошкільної, загальної середньої освіти та закладами позашкільної освіти покладено на структурні підрозділи місцевої виконавчої влади, до компетенції яких відноситься діяльність в освітній галузі. Вони відповідальні за організацію та змістовне наповнення процесу навчання, формують бюджети закладів, тим самим забезпечуючи виконання норм чинного законодавства щодо реалізації права підростаючого покоління українських громадян на освіту. Введення новітніх освітніх стандартів в галузі вимагає від місцевих органів управління освітою здійснення управлінських заходів, які базуються на обізнаності в змісті та структурі регіональної системи освіти та усвідомленні наслідків кожного з прийнятих рішень. Неминуче в умовах децентралізації переформатування адміністративно-територіальних одиниць призводить до змін в налагодженій системі управління закладами освіти. Утворення територіальних громад у кінцевому випадку призведе до більшої автономії суб’єктів освітньої діяльності, а відтак і до збільшення кола проблемних питань, які вирішуватимуться ними самотужки. Заклади професійної (професійно-технічної) освіти та вищої освіти регіону орієнтовані на задоволення регіональних потреб у фахівцях робітничих спеціальностей і спеціалістах морегосподарського комплексу, сільського господарства та соціальної сфери. Прослідковується тенденція до укрупнення цих закладів шляхом об’єднання або приєднання до більш потужних задля збереження кадрового потенціалу та матеріальної бази. Існування в якості філій є також одним з шляхів подолання виникаючих загроз в період зменшення контингенту здобувачів та впровадження ринкових відносин в освітній галузі.
Опис: The Danube subregion, in addition to its geographical location, has a number of features related to the specifics of economic, political, social and ethnocultural processes. The educational sphere formed in the region is represented by all types of educational institutions, the activity of which is aimed at solving both all-Ukrainian and regional needs. The management of preschool, general secondary education and out-ofschool education institutions is entrusted to the structural subdivisions of the local executive power, which are responsible for activities in the field of education. They are responsible for the organization and content of the learning process, form the budgets of institutions, thereby ensuring compliance with current legislation on the implementation of the right of the younger generation of Ukrainian citizens to education. The introduction of the latest educational standards in the industry expects from local Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету. Серія «Історичні науки». – Вип. 46. 41 education authorities to implement management measures based on the actual knowledge of the regional education system content and structure and awareness of the consequences of every decision taken. Inevitably, in the context of decentralization, the reformatting of administrative-territorial units leads to changes in the established system of the educational institution management. The formation of territorial communities will ultimately lead to greater autonomy of the subjects of educational activities, and thus to an increase in the range of problematic issues that will be solved by them alone. Institutions of professional (vocational and technical) education and higher education in the region are focused on meeting regional needs in specialists of working specialties and experts in the maritime complex, agriculture and social sphere. There is a tendency to consolidate these institutions by merging or joining more powerful ones in order to preserve human and material resources. Existing as branches of higher education establishments is also one of the ways to overcome emerging threats in the period of the reduction in the number of applicants and the introduction of market relations in the field of education.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1269
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник ІДГУ

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Берестецька_О._НВ_46.pdfОсвітня сфера Придунав’я: зміст, структура, проблеми365.81 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.