Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1359
Назва: Організація психолого-педагогічних умов розвитку пізнавального інтересу дітей старшого дошкільного віку в навчально-ігровому середовищі в інклюзивній групі
Інші назви: Organization of psychological and pedagogical conditions of development of cognitive interest of children of senior preschool age in educational games and games
Автори: Курячанська, О.І.
Kuriachanska, Olha
Ключові слова: пізнавальний інтерес дітей старшого дошкільного віку
ігрова діяльність
навчально-ігрове середовище дітей старшого дошкільного віку в інклюзивній групі
Дата публікації: 28-січ-2021
Бібліографічний опис: Курячанська О.І. Організація психолого-педагогічних умов розвитку пізнавального інтересу дітей старшого дошкільного віку в навчально-ігровому середовищі в інклюзивній групі : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 012 Дошкільна освіта (Дошкільна освіта. Інклюзивна освіта) / Кер.: канд. пед. наук Мондич О.В. – Ізмаїл, 2021. – 120 с.
Короткий огляд (реферат): Актуальність проблеми формування пізнавального інтересу у дітей старшого дошкільного віку обумовлена необхідністю на стадії дошкільного дитинства виховати різнобічно розвинену дитину, здатну вирішувати посильні їй життєві завдання, творчої, ініціативної, самостійної. Метою дослідження було теоретично дослідити та обґрунтувати особливості особливості організації психолого-педагогічних умов розвитку пізнавального інтересу дітей старшого дошкільного віку в навчально-ігровому середовищі в інклюзивній групі. Об’єкт дослідження – пізнавальний інтерес дітей дошкільного віку. Предметом дослідження – психолого-педагогічні умови розвитку пізнавального інтересу дітей старшого дошкільного віку в навчально-ігровому середовищі. Кваліфікаційна робота вміщує таки етапи дослідження: 1) Проаналізовано проблеми розвитку пізнавального інтересу дітей старшого дошкільного віку. З’ясовано, що в процесі задоволення пізнавального інтересу діти старшого дошкільного віку проявляють широку допитливість; спостерігають, експериментують, збирають різноманітні колекції. 2) Приведена узагальнена характеристика дітей старшого дошкільного віку. Визначено, що ефективний розвиток пізнавальної сфери дошкільнят в ході ігрової діяльності, буде повністю реалізовано, якщо: відбір змісту знань при організації ігрової діяльності, буде здійснюватися відповідно до віку й індивідуальних особливостей дошкільників. 3) Проведено аналіз розвитку пізнавального інтересу дітей старшого дошкільного віку. Виділено, що на даному рівні інформатизації суспільства застосування засобів ІКТ грає велику роль в пізнавальному розвитку дітей дошкільного віку. 4) Охарактеризовано особливості навчально-ігрового середовища дітей старшого дошкільного віку в інклюзивній групі, та визначено, що результати дослідження показали, що готовність батьків в реалізації умов для розвитку пізнавального інтересу в домашніх умовах, сформована на низькому рівні. 5) Розкриті принципи організації та проведення формувального експерименту, виділено, що умови розвиваючої предметно-просторового середовища установи для організації інклюзивної освіти включають створення безпечного, доступного, розвиваючого середовища для всіх категорій дітей з ООП. 6) Розглянуто експериментальну роботу та провести аналіз результатів дослідження, зроблено висновки, що основним рівнем розвитку пізнавального інтересу у дітей шостого року життя є низький рівень. 7) Описано програму формування пізнавальних інтересів дітей старшого дошкільного віку в навчально-ігровому середовищі в інклюзивній групі, виділено, що застосовуючи ІКТ на занятті, розвиваємо у дітей самостійне мислення, увагу, пам’ять, уяву, спостережливість і мова. Діти вчаться застосовувати інформацію, обґрунтувати висновки, досліджувати отримані дані, підкреслюючи властивості і їх значення, використовуючи демонстрування даних в наочному вигляді (схеми, таблиці, діаграми). Збільшувати власні пізнання, узагальнюючи, порівнюючи і систематизуючи отримані відомості та наявні знання, оновлюючи поняття про причинно-наслідкові зв’язки.
Опис: The urgency of the problem of formation of cognitive interest in children of older preschool age is due to the need at the stage of preschool childhood to raise a well-rounded child capable of solving life tasks, creative, proactive, independent. The aim of the study was to theoretically investigate and substantiate the peculiarities of the organization of psychological and pedagogical conditions for the development of cognitive interest of older preschool children in the learning and play environment in an inclusive group. The object of research is the cognitive interest of preschool children. The subject of research - psychological and pedagogical conditions for the development of cognitive interest of older preschool children in the educational and play environment. Qualification work includes the following stages of research: 1) The problems of development of cognitive interest of children of senior preschool age are analyzed. It was found that in the process of satisfying cognitive interest, older preschool children show a wide curiosity; observe, experiment, collect various collections. 2) The generalized characteristic of children of senior preschool age is resulted. It is determined that the effective development of the cognitive sphere of preschoolers in the course of play activities will be fully realized if: the selection of the content of knowledge in the organization of play activities will be carried out according to the age and individual characteristics of preschoolers. 3) The analysis of development of cognitive interest of children of senior preschool age is carried out. It is highlighted that at this level of informatization of society the use of ICT tools plays an important role in the cognitive development of preschool children. 4) Features of the educational and play environment of older preschool children in an inclusive group are described, and it is determined that the results of the study showed that the willingness of parents to implement conditions for the development of cognitive interest at home is formed at a low level. 5) The principles of organizing and conducting a formative experiment are revealed, it is highlighted that the conditions of the developing subject-spatial environment of the institution for the organization of inclusive education include creating a safe, accessible, developing environment for all categories of children with SEN. 6) Experimental work is considered and the results of the research are analyzed, it is concluded that the main level of development of cognitive interest in children of the sixth year of life is a low level. 7) Describes the program of formation of cognitive interests of older preschool children in the learning and play environment in an inclusive group, highlighted that using ICT in the classroom, we develop children's independent thinking, attention, memory, imagination, observation and language. Children learn to apply information, substantiate conclusions, study the data obtained, emphasizing the properties and their meaning, using the demonstration of data in a visual form (diagrams, tables, diagrams). Increase your own knowledge by summarizing, comparing and systematizing the information obtained and existing knowledge, updating the concept of causation.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1359
Розташовується у зібраннях:012 Дошкільна освіта

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліф._робота_Курячанська_О. _Магістр_2021.pdfОрганізація психолого-педагогічних умов розвитку пізнавального інтересу дітей старшого дошкільного віку в навчально-ігровому середовищі в інклюзивній групі1.78 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.