Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1360
Назва: Емпатична готовність майбутнього учителя до професійної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі
Інші назви: Empathic readiness of the future teacher for professional activity in an inclusive educational environment
Автори: Лозова, Софія-Михайлина Тарасівна
Lozova, Sofiia-Mykhailyna
Ключові слова: педагогічна освіта
система освіти
емпатична готовність
професійна діяльність
інклюзивна освіта
інклюзивне освітнє середовище
pedagogical education
education system
empathic readiness
professional activity
inclusive education
inclusive educational environment
Дата публікації: 28-січ-2021
Бібліографічний опис: Лозова С.-М. Т. Емпатична готовність майбутнього учителя до професійної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 013 Початкова освіта. Інклюзивна освіта / Кер.: канд.пед.наук, доц. Холостенко Ю.В. – Ізмаїл, 2021. – 96 с.
Короткий огляд (реферат): Сьогодні об’єктивною педагогічною реальністю стало спільне навчання дітей з особливими освітніми потребами, тобто навчання й виховання в інклюзивному освітньому середовищі. Практичне втілення цієї ідеї відбувається через зближення масової та спеціальної освіти, впровадження в практику дошкільних установ і загальноосвітніх навчальних закладів різних моделей і варіантів такого навчання і виховання. У нових умовах професійної діяльності педагога – умовах інклюзивної освіти – встановлюються нові вимоги до формування інтегральних якостей майбутніх педагогів, їх спеціальних знань, умінь, компетенцій, які забезпечують як якість освітнього процесу, так і успішність професійної реалізації. Абсолютно очевидним стає завдання підготовки педагога нового мислення, педагога, якому притаманна сформована інклюзивна професійно-педагогічна культура, що дозволяє організовувати ефективну педагогічну взаємодію з усіма учасниками освітнього процесу. Толерантність, здатність майбутнього педагога відчувати стан дитини, увага та інтерес до її особистості виступають як найважливіші вияви емпатичної готовності майбутнього вчителя, що підтверджує актуальність обраної теми кваліфікаційної роботи. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати емпатичну готовність майбутнього вчителя до професійної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі. Об’єкт дослідження – емпатична готовність майбутнього вчителя до професійної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі. Предмет дослідження – емпатична готовність майбутнього вчителя до професійної діяльності. У першому розділі «Теоретичні особливості готовності майбутніх учителів до професійної діяльності» наголошено, що педагогічна освіта є запорукою успішного функціонування системи освіти, з’ясовано загальні вимоги до готовності майбутніх педагогів початкової освіти, розкрито сутність поняття «емпатична готовність» та схарактеризовано основні ознаки емпатичної готовності майбутнього вчителя до професійної діяльності. У другому розділі «Методичні засади функціонування інклюзивного освітнього середовища» розкрито педагогічну сутність понять «інклюзія» та «інклюзивна освіта», окреслено особливості здійснення освітнього процесу у вимірі інклюзивного середовища, розглянуто етапи підготовки майбутніх педагогів до готовності працювати в інклюзивному середовищі. У третьому розділі «Практичні аспекти вивчення готовності майбутніх педагогів до інклюзивної освіти» організовано та проведено констатувальний етап дослідження рівня оволодіння професійними навичками майбутніх педагогів, запропоновано тренінг з основ арт-терапії, який з’явився важливим засобом інтеграції теоретичних знань, необхідних для формування компетентності в області оволодіння професійними навичками майбутніх педагогів, зокрема емпатичною готовністю, організовано та запропоновано методику проведення формувального етапу експериментального дослідження. За результатами дослідження проведено порівняльний аналіз рівнів оволодіння професійними навичками майбутніх педагогів, узагальнено отримані дані, підтверджено наявність позитивної динаміки в області оволодіння професійними навичками майбутніх педагогів, зокрема емпатичною готовністю, що повністю узгоджується з теоретичною частиною дослідження, розробленими дослідними документами, ефективністю і практичною реалізованістю представленого тренінгу. Практичне значення одержаних результатів визначається можливістю застосування тренінгу з арт-терапії в практиці роботи закладів вищої освіти та фахової перед вищої освіти з метою формування емпатичної готовності майбутнього вчителя до професійної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі.
Опис: Today, the intrinsic pedagogical reality has become the joint education of children with special educational needs, namely education and upbringing in an inclusive educational environment. The practical implementation of this idea is through the convergence of mass and special education, the introduction into practice of preschools and secondary schools of different models and options for such training and education. In the new conditions of professional activity of a teacher - conditions of inclusive education - new requirements are established for the formation of integral qualities of future teachers, their special knowledge, skills, competencies that ensure both the quality of the educational process and the success of professional implementation. The unavoidably obvious is the task of training a teacher of new thinking, a teacher who has an inclusive professional and pedagogical culture, which allows to organize effective pedagogical interaction with all participants in the educational process, becomes absolutely obvious. Tolerance, the ability of the future teacher to feel the child's condition, attention and interest in his personality are the most important manifestations of empathic readiness of the future teacher, which confirms the relevance of the chosen topic of qualification work. The purpose of the study – is to theoretically substantiate the empathic readiness of the future teacher for professional activity in an inclusive educational environment. The object of research – is the empathic readiness of the future teacher for professional activity in an inclusive educational environment. The subject of research – is the empathic readiness of the future teacher for professional activity. The first section «Theoretical features of the readiness of future teachers for professional activities» emphasizes that pedagogical education is the key to successful functioning of the education system, clarifies the general requirements for the readiness of future primary school teachers, reveals the essence of "empathic readiness" and describes the main features of empathic readiness. future teacher to professional activity. The second section «Methodological principles of inclusive education» reveals the pedagogical essence of «inclusion» and «inclusive education», outlines the features of the educational process in measuring the inclusive environment, considers the stages of preparation of future teachers to be ready to work in an inclusive environment. In the third section «Practical aspects of studying the readiness of future teachers for inclusive education» is organized and conducted a declaratory stage of research on the level of professional skills of future teachers, offered training on the basics of art therapy, which is an important means of integrating theoretical knowledge, that is needed for mastering the professional skills of future teachers, in particular empathic readiness, organized and proposed a method of conducting the formative stage of experimental research. According to the results of the study a comparative analysis of the levels of professional skills of future teachers, summarized the data, confirmed the positive dynamics in the field of professional skills of future teachers, including empathic readiness, which is fully consistent with the theoretical part of the study, developed research documents, efficiency and practical implementation of the presented training. The practical significance of the obtained results is determined by the possibility of applying training in art therapy in the practice of higher education and professional pre-higher education in order to form the empathic readiness of future teachers to work in an inclusive educational environment.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1360
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліф.робота_Лозова_С._Магістр_2021.pdfЕмпатична готовність майбутнього учителя до професійної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі1.65 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.