Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1376
Назва: Особливості вербалізації поняття сімейні відносини на матеріалі пареміологічного фонду англійської мови
Інші назви: Peculiarities of verbalization of the notion of family relations on the material of English paremiological fund
Автори: Стріжак, Інна Віталіївна
Strizhak, Inna
Ключові слова: пареміологічний фонд
пареміологічні одиниці
лінгвосоціокультурна компетенція
мовна картина світу
прислів’я
лінгвокультурний аналіз паремій
лінгвокогнітивний аналіз паремій
paremiological fund
paremiological units
linguosociocultural competence
language picture of the world
proverb
linguocultural analysis of paremias
linguocognitive analysis of paremias
Дата публікації: 3-лют-2021
Бібліографічний опис: Стріжак І.В. Особливості вербалізації поняття сімейні відносини на матеріалі пареміологічного фонду англійської мови : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 014.02 Середня освіта (мова і література (англійська)) / Кер. канд.філол.наук, доц. Сорока Т.В. - Ізмаїл, 2021. - 126 с.
Короткий огляд (реферат): У кваліфікаційній роботі, яка має назву «Особливості вербалізації поняття сімейні відносини на матеріалі пареміологічного фонду англійської мови» вивчаються теоретичні засади дослідження пареміологічних одиниць; розглядаються особливості вербалізації понять наречений, наречена, чоловік, дружина, батько, мати, син і донька в британських прислів’ях; з’ясовуються особливості формування лінгвосоціокультурної компетенції на уроках англійської мови в 10 класі; визначається комплекс вправ та завдань щодо формування лінгвосоціокультурної компетенції; підсумовуються результати проведення пробного навчання. Перш за все, треба зазначити, що пареміологічні одиниці відіграють особливу роль в збережені інтелектуальної та духовної культури народу. В них відображаються знання та уявлення народу про етичні та моральні цінності, основні закономірності людського буття, а також певні закони, правила та принципи функціонування людського суспільства. Дослідження особливостей вербалізації сімейних відносин в пареміях відіграє вагоме значення в аналізі менталітету та мовної картини світу британського народу. Зазначено, що поняття сім’я, а також особливості її формування та функціонування є актуальним об’єктом дослідження в багатьох науках, як-от: психології, соціології, філософії, педагогіці, історії, етнографії, економіці, демографії, етиці, юриспруденції та лінгвістиці. В лінгвістичних працях увага звертається на лінгвокультурний та лінгвокогнітивний аналіз паремій, а також дослідження національної специфіки та шляхів мовної об’єктивації поняття сімейні відносини в пареміологічних одиницях. Так, дослідження паремій, в яких актуалізуються поняття наречений, наречена, чолові, жінка, батько, матір, син і донька дало змогу ознайомитися з особливостями побудови сімейних стосунків в британському суспільстві. В результаті аналізу паремій було визначено, що британці вважають моральність особистості підґрунтям для регулювання сімейних взаємин. Зовнішню привабливість та красу англійці зміщують на другий план, тому що, по-перше, вони не відіграють важливу роль в щоденних побутових справах та відносинах в сім’ї, а по-друге, зовнішня привабливість може бути джерелом постійних ревнощів та непорозумінь в сім’ї. В англійських пареміях також відображається ставлення британського народу до різних типів взаємовідносин батьків і дітей, поведінки дітей в сім’ї, а також до принципів виховання дітей. Відтак, пареміологічні одиниці є ефективним засобом формування в учнів лінгвосоціокультурної компетенції, яка забезпечує здатність учнів вирішувати певні комунікативні завдання і досягати прагматичні цілі на уроці англійської мови, а також поза межами класу в процесі комунікації з носіями мови. На уроці англійської мови прислів’я використовуються на всіх етапах уроку. Основна мета застосування паремій на уроці англійської мови полягає в підвищенні рівня мотивації учнів до вивчення англійської мови; розширенні лінгвосоціокультурних знань та уявлень учнів; урізноманітненні мовлення учнів; ознайомлені з культурними особливостями країни виучуваної мови. Була проведена експериментальна перевірка ефективності формування в учнів лінгвосоціокультурної компетенції на уроках англійської мови з використанням пареміологічних одиниць, в яких об’єктивується поняття сімейні відносини. Результатом проведеного дослідження є розробка комплексу вправ для формування лінгвосоціокультурної компетенції на матеріалі пареміологічного фонду англійської мови в учнів 10-го класу. Проведене дослідження дає можливість стверджувати, що важливою умовою ефективності формування лінгвосоціокультурної компетенції в учнів 10-го класу є використання на уроках англійської мови пареміологічних одиниць. Паремії є універсальним засобом для ознайомлення учнів з соціальним досвідом, побутом і традиціями країни виучуваної мови, а також формуванні толерантного ставлення до інших народів та їхньої культури. Таким чином, перспектива подальшого дослідження використання пареміологічних одиниць на уроці англійської мови вбачається в їхньому застосуванню при формуванні мовної та мовленнєвої компетенції.
Опис: In the scientific work entitled «Peculiarities of verbalization of the notion of family relations on the material of English paremiological fund» is studied the theoretical basis of the research of paremiological units; are considered peculiarities of verbalization of notions bride, groom, husband, wife, father, mother, son and daughter in English proverbs; are clarified the peculiarities of forming the linguosociocultural competence at the English lessons in the 10th form; is determined a set of exercises and tasks for the formation of linguosociocultural competence; are summarized the result of trial training. First of all, it should be noted that paremiological units play a special role in preserving the intellectual and spiritual culture of the nation. The knowledge and ideas of the nation about ethical and moral values, the basic laws of human existence, as well as certain laws, rules and principles of human society are reflected in paremiological units. The research of the peculiarities of verbalization of the notion family relations in proverbs plays an important role in the study of the British mentality and language picture of the world. It is stated that the notion of family as well as the peculiarities of its formation and functioning is a relevant object of study in many sciences, such as psychology, sociology, philosophy, pedagogy, history, ethnography, economics, demography, ethics, law and linguistics. In linguistic works the main attention is paid to the linguocultural and linguocognitive analysis of paremias as well as the study of national specifics and ways of linguistic objectification of the notion family relations in paremiological units. Thus, the research of paremiological units, which actualize the notion of bride, groom, husband, wife, father, mother, son and daughter, gives an opportunity to learn more information about the peculiarities of building family relationships in British society. As a result of the analysis of paremias, it is determined that the British people consider the morality of the individuality as a basis for regulation of family relations. External attractiveness and beauty are not so important for the British people because, firstly, they do not play an important role in daily household affairs and family relationships, and secondly, external attractiveness can be a source of constant jealousy and misunderstanding in the family. The English paremias also reflect the attitude of the British people to different types of parent-child relationships, the behavior of children in the family and the principles of raising children. Therefore, paremiological units are effective means of forming linguosociocultural competence, which provides students with the ability to solve certain communicative tasks and achieve pragmatic goals at the English lessons as well as outside the classroom during the communication with native speakers. Proverbs are used at all stages of the English lesson. The main purpose of using paremiological units at the English lesson is to increase the level of students’ motivation in learning English; to broaden linguosociocultural knowledge and ideas of pupils; to make pupils’ speech more diverse; to learn about cultural characteristics of the country of studied language. An experimental testing of the effectiveness of the formation of pupils’ linguosociocultural competence at English lessons using paremiological units that objectify the notion of family relations was conducted. The result of the study is the elaboration of a set of exercises that can be applied while forming linguosociocultural competence on the material of English paremiological fund in the 10th form. The conducted research makes it possible to state that an important condition for the effectiveness of the formation of 10th form pupils’ linguosociocultural competence is the use of paremiological units at English lessons. Paremias are a universal tool for acquainting pupils with social experience, lifestyle and traditions of the country of the studied language as well as the formation of a tolerant attitude towards other peoples and their culture. Accordingly, the perspective of further research on the use of paremiological units at English lessons is seen in their application in the pupils’ language and speech competence formation.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1376
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліф.робота_Стріжак_І.В._Магістр_2021.pdfОсобливості вербалізації поняття сімейні відносини на матеріалі пареміологічного фонду англійської мови2.05 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.