Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1377
Назва: Розвиток критичного мислення молодших школярів в умовах інклюзивного освітнього простору
Інші назви: Development of critical thinking of primary school students in an inclusive educational space
Автори: Барбакар, Галина Валеріївна
Barbakar, G.
Ключові слова: інклюзивна освіта
критичне мислення
молодші школярі
методи
досвід
інноваційне середовище
технологія розвитку критичного мислення через читання та письмо
inclusive education
critical thinking
junior schoolchildren
methods
experience
innovative environment
technology of critical thinking development through reading and writing
Дата публікації: 3-лют-2021
Бібліографічний опис: Барбакар Г.В. Розвиток критичного мислення молодших школярів в умовах інклюзивного освітнього простору : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 013 Початкова освіта освітньої програми «Початкова освіта. Інклюзивна освіта» / Кер. д-р. пед. наук, проф. Білоскаленко Н.І. - Ізмаїл, 2021. - 82 с.
Короткий огляд (реферат): Українське освітнє середовище змінюється досить стрімко, починаючи з реформи освіти у 2016 році. Варто зазначити, що у 2020 році реформа освіти переживає другу стадію. Головною метою запланованих змін виступає гуманізація сучасної української школи та покращення якості освітніх послуг шляхом розроблення нової методологічної бази освіти. Розвитку зазнала й інклюзивна освіта: від теоретичних ідей включення дітей з особливими освітніми потребами Міністерство освіти і науки України перейшло до практичної імплементації такої ідеї в реальний освітній процес. Інклюзивна освіта за своїм змістовним наповненням може і не відрізнятися від звичайної освіти, а, отже, розвиток мисленнєвих процесів та критичного мислення зокрема залишається провідною задачею сучасної освіти. Актуальність дослідження обраної теми визначається необхідністю проведення комплексного психолого-педагогічного дослідження розвитку критичного мислення молодших школярів з інклюзією. Метою пропонованої роботи є комплексний аналіз процесів розвитку критичного мислення у молодших школярів в інклюзивному освітньому середовищі. Визначена мета зумовила вирішення таких завдань: 1. Розкрити сутність інклюзивної освіти, її становлення на сучасному етапі розвитку освіти. 2. З’ясувати сутність критичного мислення та його роль у формуванні інноваційного соціального середовища. 3. Встановити психологічні особливості дітей молодшого шкільного віку з особливими потребами. 4. Обґрунтувати технології розвитку критичного мислення та запропонувати комплекс уроків з формування критичного мислення у молодших школярів у класах з інклюзією. Об'єктом дослідження виступає процес розвитку критичного мислення учнів початкової школи. Предметом дослідження визначено особливості розвитку критичного мислення молодших школярів з інклюзією. Для досягнення мети дослідження і вирішення означених завдань були використані наступні методи: 1) метод критичного аналізу, який використовується протягом усього дослідження під час аналізу наукової літератури;2) метод педагогічного експерименту, який використано у третьому розділі дослідження під час проведення уроків з розвитку критичного мислення;3)метод анкетування, який застосовується по відношенню до учнів початкових класів у третьому розділі дослідження;4) метод соціологічного аналізу, який застосовується у третьому розділі під час аналізу діяльності класу з інклюзивними дітьми. Наукова новизна роботи полягає у поданні комплексного науково-методологічного дослідження розвитку критичного мислення в учнів початкових класів з інклюзією. Практичною базою дослідження стала розробка комплексу уроків з формування критичного мислення у молодших школярів з інклюзією і їхнє проведення у якості педагогічного експерименту на базі Веселодолинського НВК «ЗОШ Ӏ-ӀӀӀ ступенів – ДНЗ» Тарутинського району, Одеської області. Практичну значущість дослідження обумовлює можливість використання отриманих результатів під час підготовки студентів до семінарських або практичних занять, при написанні курсових робіт, в організації класної діяльності у школі при роботі з інклюзивними класами. Матеріалом дослідження послужили наукові публікації із теми, дані анкетування молодших школярів у класах з інклюзією в початковій школі та власне експериментальне дослідження. Результати апробації. Наукові результати магістерської роботи доповідалися на наукових конференціях, а саме: 1) Барбакар Г. Розвиток критичного мислення на уроках в початковій школі. Інновації в освітньому процесі: методологія, тенденції, технології. Збірник наукових праць за матеріалами Міжнародної науково-практичної конференції. Ізмаїл: РВВ ІДГУ. 2020. 186 с. 2) Барбакар Г. Ефективні методи розвитку критичного мислення у молодших школярів. Вітчизняна наука на зламі епох: проблеми та перспективи розвитку. Збірник наукових праць за матеріалами Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції. Переяслав ‒ 2020. Вип. 66. 287 с. Структура дослідження. Кваліфікаційна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаної літератури. Список використаної літератури охоплює 69 джерел теоретичної та довідкової літератури. Загальний обсяг роботи 82 сторінки. У вступі визначаються тема і завдання дослідження, зазначається його об'єкт, предмет, задачі, методи та теоретична база. У першому, теоретичному розділі, розглядається характеристика інклюзії в освітніх умовах України та досвід організації інклюзивної освіти у провідних країн світу. У другому розділі визначаються особливості розвитку критичного мислення молодших школярів: наводиться визначення критичного мислення, аналізується технологія його розвитку та роль критичного мислення. У третьому розділі пропонується методологічна розробка розвитку критичного мислення у молодших школярів в класах з інклюзією. Висновки магістерської роботи відображають результати проведеного дослідження.
Опис: The Ukrainian educational environment is changing quite rapidly since the education reform in 2016. It is worth noting that in 2020 the education reform is going through the second stage. The main goal of the planned changes is to humanize the modern Ukrainian school and improve the quality of educational services by developing a new methodological framework for education. Inclusive education has also developed: from theoretical ideas of inclusion of children with special educational needs, the Ministry of Education and Science of Ukraine has moved to the practical implementation of such an idea in the real educational process. Inclusive education may not differ from ordinary education in its content, and, consequently, the development of thought processes and critical thinking in particular remains the leading task of modern education. The relevance of the study of the chosen topic is determined by the need for a comprehensive psychological and pedagogical study of the development of critical thinking of primary school children with inclusion. The aim of the proposed work is a comprehensive analysis of the processes of development of critical thinking in junior high school students in an inclusive educational environment. The defined goal led to the solution of the following tasks: 1. To reveal the essence of inclusive education, its formation at the present stage of education development. 2. To find out the essence of critical thinking and its role in shaping the innovative social environment. 3. To establish the psychological characteristics of children of primary school age with special needs. 4. To substantiate technologies of development of critical thinking and to offer a complex of lessons on formation of critical thinking at younger schoolboys in classes with inclusion. The object of study is the process of developing critical thinking of primary school students. The subject of the research is the peculiarities of the development of critical thinking of junior schoolchildren with inclusion. To achieve the goal of the study and solve these problems, the following methods were used: 1) the method of critical analysis, which is used throughout the study in the analysis of scientific literature, 2) the method of pedagogical experiment used in the third section of the study during lessons on critical thinking 3) the method of questionnaire, which is applied to primary school students in the third section of the study, 4) the method of sociological analysis, which is used in the third section when analyzing the activities of the class with inclusive children. The scientific novelty of the work is to present a comprehensive scientific and methodological study of the development of critical thinking in primary school students with inclusion. The practical basis of the study was the development of a set of lessons on the formation of critical thinking in younger students with inclusion and their conduct as a pedagogical experiment on the basis of Veselodolinsky NEC "School of Ӏ-ӀӀӀ degrees - school" Tarutyn district, Odessa region. The practical significance of the study determines the possibility of using the results obtained during the preparation of students for seminars or practical classes, when writing term papers, in the organization of classroom activities at school when working with inclusive classes. The material of the research was scientific publications on the topic, data of questionnaires of junior schoolchildren in classes with inclusion in primary school and own experimental research. Test results. The scientific results of the master's work were presented at scientific conferences, namely: 1) Barbakar G. Development of critical thinking in primary school lessons. Innovations in the educational process: methodology, trends, technologies. Collection of scientific works on the materials of the International scientific-practical conference. Izmail: RVV IDGU. 2020. 186 p. 2) Barbakar G. Effective methods of developing critical thinking in primary school children. Domestic science at the turn of the epochs: problems and prospects of development. Collection of scientific works based on the materials of the All-Ukrainian scientific-practical Internet conference. Pereyaslav - 2020. Issue. 66. 287 p. The structure of the study. Qualification work consists of an introduction, three sections, conclusions and a list of references. The list of used literature includes 69 sources of theoretical and reference literature. The total volume of the work is 82 pages. The introduction defines the topic and objectives of the study, indicates its object, subject, objectives, methods and theoretical basis. In the first, theoretical section, the characteristics of inclusion in the educational conditions of Ukraine and the experience of inclusive education in the leading countries of the world are considered. The second section identifies the features of the development of critical thinking of primary school students: the definition of critical thinking, analyzes the technology of its development and the role of critical thinking. The third section proposes a methodological development of the development of critical thinking in younger students in classes with inclusion. The conclusions of the master's thesis reflect the results of the study.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1377
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліф.робота_ Барбакар_Г._Магістр_2021.pdfРозвиток критичного мислення молодших школярів в умовах інклюзивного освітнього простору1.96 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.