Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1379
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМоток, Настя Іванівна-
dc.contributor.authorMotok, Nastia-
dc.date.accessioned2021-02-03T19:09:53Z-
dc.date.available2021-02-03T19:09:53Z-
dc.date.issued2021-02-03-
dc.identifier.citationМоток Н.І. Соціально-педагогічна профілактика булінгу в закладах освіти : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 231 Соціальна робота / Кер. канд.пед.наук, доц. Фурдуй С.Б. - Ізмаїл, 2021. - 95 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/1379-
dc.descriptionThe qualifying work reveals the phenomenon of the notion of adolescent bullying and behavior characteristics of aggressors and victims. The research purpose is to study the individual participants of bullying in educational institutions. The object of research is the phenomenon of adolescent bullying. The research subject consists of individual and personal characteristics of bullying participants, such as: self-esteem, factor-locus of control and doping strategy. The first section considers the concept of bullying in psycho-pedagogical science and the essence of bullying, which to some extent in its structure is similar to the conflict, but has specific differences; revealed the reasons for which it may occur. The phenomenon of aggression at school is analyzed, which is understood as harassment, bullying and mobbing; substantiated that aggression and violence impact on efficiency of the education of the student’s personality. It was acknowledged the legislative context of bullying, its social nature, which can be viewed through the prism of the reasons for this phenomenon, the overwhelming majority of which is of a social nature: the existence in society of virtually uncontrolled propaganda of violence and cruelty; lack of real action to global solution to the problems of bullying, mobbing and cyberbullying. The second chapter reflects the state and level of child aggression; the main theories which analyze the causes of aggressive and violent behavior. Also considered the indicators of individual-psychological characteristics of boys and girls, which show that boys are more inclined to bullying. The main types of bullying behavior are revealed, which are not rigidly, but depend on who became the victim and who is the aggressor, taking into account the emotional attitude towards all participants in the bullying. In the third section are investigated the individual and personal properties of bullying participants, and are analyzed methods that reproduce their behavior. According to the questionnaire «The situation of bullying in school», analyzed the research results of student’s perceptions of the situation of bullying in school. Through interactive exercises and measures are revealed the practical methods of preventing violence and aggression among adolescents at school, these methods affect on intensification of the experience of community and reflection, the energization of activities, group work, etc. Therefore, we can conclude that aggression and violence in educational institutions is a very complex phenomenon that is constantly being studied in various fields: psychology, pedagogy, sociology and requires an immediate solution. When a situation of bullying occurs in the classroom, a structure is created - a social system, the structure of which includes: aggressors, victims, observers. Thus, bullying can be associated with many different reasons on the part of the aggressor and the victim, who, after detecting a bullying situation, carries out social, pedagogical and psychological work.uk_UA
dc.description.abstractУ кваліфікаційній роботі розкрито феномен поняття підліткового булінгу та характерні особливості поведінки агресорів та постраждалих. Мета дослідження полягає у вивченні індивідуально-особистісних учасників булінгу в закладах освіти. Об’єктом дослідження виступає феномен підліткового булінгу. Предметом дослідження стали індивідуально-особистісні властивості учасників булінгу, як-от: самооцінка, фактор-локус контролю та допінг-стратегія. У І розділі розглянуто поняття булінгу в психолого-педагогічній науці й те, що булінг в певній мірі за своєю структурою подібний до конфлікту, але він має специфічні відмінності, може виникнути через різні причини, яких дуже багато. Розкрито явище агресії в школі, що передбачає як знущання та прояви булінгу так і мобінг. Агресія і насильство впливають на ефективне виховання особистості учня. Проаналізовано нормативно-правовий контекст булінгу, його соціальну природу яку можна розглядати крізь призму причин цього явища, переважна більшість яких має соціальний характер: наявність в суспільстві фактично неконтрольованої пропаганди насильства та жорстокості; відсутність реальних дій щодо глобального вирішення проблеми булінгу, мобінгу та кібербулінгу. У ІІ розділі висвітлено високий рівень дитячої агресії та основні теорії, які аналізують причини агресивної та насильницької поведінки. Розглянуто показники індивідуально-психологічних особливостей хлопців і дівчат, які свідчать, що хлопці більш схильні до проявів булінгу. Розкрито основні типи булінгової поведінки, які не є жорстко заданими, а можуть змінюватись в залежності від того, хто саме став жертвою, а хто агресором, з врахуванням емоційного відношення до всіх діючих осіб булінгу. У ІІІ розділі досліджено індивідуально-особистісні властивості учасників булінгу, та проаналізовано декілька методик, які відтворюють їхню поведінку. Розглянуто результати дослідження уявлень учнів про ситуацію булінгу в школі за даними анкети «Ситуація булінгу в школі». Розкрито практичні методи запобігання насилля та агресії серед підлітків в школі, а саме через інтерактивні вправи та заходи, методи, що впливають на інтенсифікацію досвіду спільності та рефлексії, енергізації діяльності, групової роботи і т.д.. Тому, можемо зробити висновок, що агресія та насильство в загальноосвітніх закладах це дуже складне явище, яке постійно досліджується у різних галузях: психології, педагогіці, соціології тощо. При виникненні ситуації булінгу в класі, створюється структура – соціальна система. І в цю структуру входять: агресори, жертва, спостерігачі. Через це прояви булінгу можуть бути пов’язані з безліччю різних причин як агресора так і жертви, з якими, після виявлення ситуації булінгу, проводиться психолого – педагогічна робота.uk_UA
dc.subjectбулінгuk_UA
dc.subjectагресорuk_UA
dc.subjectжертваuk_UA
dc.subjectпедагогікаuk_UA
dc.subjectпсихологіяuk_UA
dc.subjectгрупова роботаuk_UA
dc.subjectрефлексіяuk_UA
dc.subjectсоціальна системаuk_UA
dc.subjectмобінгuk_UA
dc.subjectкібербулінгuk_UA
dc.subjectbullyinguk_UA
dc.subjectpedagogyuk_UA
dc.subjectaggressorsuk_UA
dc.subjectpsychologyuk_UA
dc.subjectgroup workuk_UA
dc.subjectvictimuk_UA
dc.subjectreflectionuk_UA
dc.subjectsocial systemuk_UA
dc.subjectmobinguk_UA
dc.subjectcyberbulinguk_UA
dc.titleСоціально-педагогічна профілактика булінгу в закладах освітиuk_UA
dc.title.alternativeSocio-pedagogical prevention of bullying in educational institutionsuk_UA
dc.typeThesisuk_UA
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліф.робота_Моток_Н._Магістр_2021.pdfСоціально-педагогічна профілактика булінгу в закладах освіти1.16 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.