Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1383
Назва: Архетипальний модус лірики татарбунарської поетеси Галини Лисої
Інші назви: Archetypal modus of lyrics of Tatarbunary poetess Galina Lysa
Автори: Титаренко, Валентина Анатоліївна
Tytarenko, Valentyna
Ключові слова: концепт
парадигма
лірика
авторський текст
архетип
архетипний образ
символ
індивідуальний модус
націєпростір
художнє мислення
concept
paradigm
lyrics
author's text
archetype
archetypal image
symbol
individual modus
national space
artistic thinking
Дата публікації: 4-лют-2021
Бібліографічний опис: Титаренко В.А. Архетипальний модус лірики татарбунарської поетеси Галини Лисої : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова і література) / Кер. канд.філол.наук, проф. Райбедюк Г.Б. – Ізмаїл, 2021. – 123 с.
Короткий огляд (реферат): Кваліфікаційна робота складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, списку використаних джерел і літератури (160 позицій) та методичних додатків (конспект бінарного уроку літератури рідного краю, слайд-презентація). У роботі проаналізовано творчий доробок татарбунарської поетеси Галини Лисої з позицій архетипної критики в літературному контексті українського Придунав’я. У сучасному науково-критичному дискурсі студії, присвячені поетесі, фактично відсутні. Обраний для дослідження аспект її ідіостилю ще не ставав об’єктом спеціального вивчення та наукової інтерпретації, як і вся спадщина загалом. Саме цим зумовлена актуальність теми кваліфікаційної роботи. Метою роботи передбачено аналіз творчого доробку Г. Лисої крізь призму архетипної образності. Об’єктом дослідження обрано видрукувані збірки її віршів, публікації на сторінках регіональної періодики та матеріали соціальних мереж. До аналізу залучено літературний контекст (поезія М. Василюка, В. Виходцева, Т. Кібкало, В. Реви, В. Сімейка). Предметний інтерес роботи зосереджено на вивченні природи архетипної образності лірики Г. Лисої як іманентної ознаки її ідіостилю. Теоретико-методологічну основу дослідження визначили ресурси психоаналізу та архетипної критики. У вступній частині вміщено усі необхідні реквізити. В теоретичному розділі вибудувано методологічну стратегію дослідження. Архетипальний модус творчого самовираження Г. Лисої набув у її художній практиці індивідуальних ознак, зумовлених різними джерелами структурування авторського тексту (автобіографія/біографія, фольклор, Біблія). Їх дослідження визначило змістові координати другого розділу роботи. Третій розділ кваліфікаційної роботи присвячено безпосередньому аналізу архетипної природи ліричного самовираження Г. Лисої. У цій структурній частині виокремлено знакові в її художньому світі архетипи Долі, Матері, Хати, Світового Дерева, охарактеризовано специфіку їх мистецького втілення, означено динаміку стильової адаптації в авторському тексті з погляду універсальності та національної своєрідності. Відзначено й проілюстровано індивідуальні особливості архетипної образності лірики поетеси, зокрема, відображення нею всезагального та національно культуропростору крізь призму регіонального топосу. У четвертому розділі роботи і додатках представлено теоретичні підстави та практичні рекомендації щодо методичної адаптації результатів дослідження в процесі вивчення літератури рідного краю. У висновках узагальнено основні результати дослідження. Поглиблений аналіз лірики Г. Лисої переконує, що поетичні смисли її творчої спадщини апелюють до різноареальних архетипних контекстів – універсальних, національних, регіональних. Вони сформували наскрізні мотиви творчості поетеси, структурували образну систему більшості віршів, увиразнили естетичні глибини її художнього світу.
Опис: Qualification work consists of an introduction, four sections, conclusions, a list of used sources and literature (160 items) and methodological appendices (compendium of a binary lesson of literature of the native land, slide presentation). The work analyzes the creative work of the Tatarbunary poetess Halyna Lysa from the standpoint of archetypal criticism in the literary context of the Ukrainian Danube region. In modern scientific and critical discourse, studies on the poet are virtually absent. The aspect of her idiostyle chosen for research has not yet been the subject of special study and scientific interpretation, as has the whole legacy in general. This is due to the relevance of the topic of qualification work. The purpose of the work is to analyze the creative work of G. Lysa through the prism of archetypal imagery. The object of the research is selected collections of her poems, publications on the pages of regional periodicals and materials of social networks. The literary context (poetry of M. Vasyliuk, V. Vykhodtsev, T. Kibkalo, V. Reva, V. Simeyko) is involved in the analysis. The subject interest of the work is focused on the study of the nature of the archetypal imagery of G. Lysa's lyrics as an immanent feature of her idiostyle. The theoretical and methodological basis of the study was determined by the resources of psychoanalysis and archetypal criticism. The introductory part contains all the necessary details. The methodological strategy of the research is built in the theoretical section. The archetypal modus of G. Lysa's creative self-expression acquired in her artistic practice individual features due to various sources of structuring the author's text (autobiography / biography, folklore, Bible). Their research determined the semantic coordinates of the second section of the work. The third section of the qualification work is devoted to the direct analysis of the archetypal nature of G. Lysa's lyrical self-expression. In this structural part the archetypes of Fate, Mother, House, World Tree, significant in her artistic world, are singled out, the specifics of their artistic embodiment are characterized, the dynamics of stylistic adaptation in the author's text from the point of view of universality and national originality is marked. The individual features of the archetypal imagery of the poet's lyrics are noted and illustrated, in particular, her reflection of the universal and national cultural space through the prism of a regional topos. The fourth section of the work and appendices presents the theoretical basis and practical recommendations for methodological adaptation of research results in the process of studying the literature of the native land. The conclusions summarize the main results of the study. An in-depth analysis of G. Lysa's lyrics convinces that the poetic meanings of her creative heritage appeal to different archetypal contexts - universal, national, regional. They formed the pervasive motives of the poet's work, structured the figurative system of most poems, expressed the aesthetic depths of her artistic world.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1383
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліф.робота_Титаренко_В._Магістр_2021.pdfАрхетипальний модус лірики татарбунарської поетеси Галини Лисої2.52 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.