Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1395
Назва: Стиль взаємодії керівника та підлеглих у закладах освіти як управлінська проблема
Інші назви: The style of interaction manager and employees in educational institutions as a management problem
Автори: Руденко, Олексій Вікторович
Ключові слова: стиль взаємодії
управлінська проблема
демократизація освіти
підвищення управлінської культури
style of interaction
managerial problem
democratization of education
increase of managerial culture
Дата публікації: 4-лют-2021
Бібліографічний опис: Руденко О.В. Стиль взаємодії керівника та підлеглих у закладах освіти як управлінська проблема : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 073 Менеджмент / Кер. канд.пед.наук, доц. Яковенко О.І. – Ізмаїл, 2020. – 86 с.
Короткий огляд (реферат): В наш час якісна освіта є одним з найважливіших показників життя, інструментом досягнення соціальної і культурної гармонії, економічного зростання. В умовах прогресивних змін в суспільстві змінюється значення освіти, розширюється розуміння змісту і ролі управлінської діяльності керівника закладу і його стилю взаємодії з підлеглими. Проблема професійної компетентності робітників привертає увагу багатьох вчених, оскільки пов'язана з великими якісними змінами, масштабними нововведеннями, які можна побачити в суспільстві, промисловості, економіці, міжнародних відносинах. Актуальність і недостатнє вивчення означеної проблеми визначили вибір теми дослідження. Об’єктом дослідження є формування стилю взаємодії керівників та підлеглих в закладах освіти. Предметом – управлінська проблема стилю взаємодії керівника та підлеглих в закладах освіти. Мета дослідження полягає в пошуку, теоретичному обґрунтуванні та розробці методичних порад щодо управлінської проблеми стилю взаємодії керівника та підлеглих у закладах освіти. У процесі вирішення поставлених задач були зроблені наступні висновки: У першому розділі були уточнені поняття «стиль взаємодії керівника та підлеглих у навчальних закладах» і «система управління освітою»; загальні і конкретні принципи взаємодії; обґрунтована важливість стилю управління для ефективної системи управління освітою. Дослідження в другому розділі дало можливість зробити висновки, що ефективність управління залежить від вирішення проблеми співвідношення авторитаризму та демократизації, централізації та децентралізації; заклади освіти відображають суспільну реальність, у якій все ще можна відчути пострадянську інерцію, мислення та підходи; уможливити лідерство на рівні навчального закладу – критичне завдання. У третьому розділі було проведено практичне дослідження особливостей демократизації шкільної освіти на базі КНЗО «Український лійцей ім. Т. Г. Шевченка». В ході даного дослідження було вивчено процес управління ліцеєм, досвід вчителів щодо реалізації принципів демократизації освіти в умовах сучасного навчально-виховного процесу. Для підвищення рівня демократизації управління закладом необхідно вести в єдиному колективі міцні демократичні відносини, що передбачають рівне право на участь у прийнятті рішень і відповідальність за їх здійснення, повинна бути подолана відчуженість суспільства від школи і школи від суспільства, ізольованість школи від процесів, що відбуваються в суспільному житті. Були розглянуті деякі важливі аспекти демократизації управління навчальними закладами щодо природи неуспіху керівників та педагогів в залученні учасників освітнього процесу в процедурі узгодження їх інтересів. А також намічені напрямки для роботи педагогів і управлінців, зацікавлених у становленні правового демократичного простору ліцею. За результатами дослідження уточненні поняття «управління освітою», «стиль управління», «психологічний клімат», систематизовано теоретичні положення щодо проблеми взаємодії керівника та підлеглих у закладах освіти.
Опис: Nowadays, quality education is one of the most important indicators of life, a tool for achieving social and cultural harmony, economic growth. In the conditions of progressive changes in a society the value of education changes, understanding of the maintenance and a role of administrative activity of the head of establishment and his style of interaction with subordinates expands. The problem of professional competence of workers attracts the attention of many scientists, as it is associated with major qualitative changes, large-scale innovations that can be seen in society, industry, economy, international relations. The relevance and insufficient study of this problem determined the choice of research topic. The object of research is the formation of the style of interaction between managers and subordinates in educational institutions. The subject – the management problem of the style of interaction between the head and subordinates in educational institutions. The purpose of the study is to find, theoretically substantiate and develop methodological advice on the management problem of the style of interaction between the head and subordinates in educational institutions. Scientific novelty is to clarify the concepts of «education management», «management style», «psychological climate», systematization of theoretical provisions on the problem of interaction between the head and subordinates in educational institutions. In the process of solving the tasks the following conclusions were made: The first section clarified the concepts of "style of interaction between the head and subordinates in educational institutions" and "education management system"; general and specific principles of interaction; the importance of management style for an effective education management system is substantiated. The study in the second section made it possible to conclude that the effectiveness of governance depends on solving the problem of the relationship between authoritarianism and democratization, centralization and decentralization; educational institutions reflect a social reality in which post-Soviet inertia, thinking and approaches can still be felt; to enable leadership at the level of an educational institution is a critical task. In the third section, a practical study of the peculiarities of democratization of school education was conducted on the basis of KNZO "Ukrainian Lyceum. TG Shevchenko ». In the course of this study, the process of lyceum management, the experience of teachers in implementing the principles of democratization of education in the modern educational process was studied. To increase the level of democratization of the institution, it is necessary to maintain strong democratic relations in a team, providing for equal right to participate in decision-making and responsibility for their implementation, the alienation of society from school and school from society, public life. Some important aspects of democratization of school management were considered in relation to the nature of failure of leaders and teachers in involving participants in the educational process in the process of reconciling their interests. And also the planned directions for work of the teachers and the managers interested in formation of legal democratic space of lyceum. According to the results of the research, the concepts of "education management", "management style", "psychological climate" are clarified, theoretical provisions on the problem of interaction between the head and subordinates in educational institutions are systematized.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1395
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліф.робота_Руденко_О._Магістр_2021.pdfСтиль взаємодії керівника та підлеглих у закладах освіти як управлінська проблема1.17 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.