Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1413
Назва: Соціально-педагогічні умови формування здорового способу життя у старших дошкільників
Автори: Драгой, Тетяна Русланівна
Ключові слова: стратегія збереження здоров’я
соціально-педагогічні умови
формування уявлень про здоровий спосіб життя
традиційна організація освітнього процесу
програмно-методичне забезпечення
системний підход
методики дослідження
здоров’язбереження
maintaining the health of preschool children
healthy lifestyle
healthy
effectiveness of socio-pedagogical conditions
pedagogical conditions
experimental program
Дата публікації: 10-лют-2021
Бібліографічний опис: Драгой Т.Р. Соціально-педагогічні умови формування здорового способу життя у старших дошкільників : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 231 Соціальна робота / Кер. канд.біол.наук, доц. Баштовенко О.А. - Ізмаїл, 2021. - 100 с.
Короткий огляд (реферат): Робота присвячена важливій проблемі сьогодення – збереженню здоров’я дітей дошкільного віку, оскільки низький рівень фізичного й психічного здоров’я дітей та підлітків створює об’єктивні перешкоди на шляху ефективної реалізації освіти в Україні.У зв’язку з цим необхідно визначити нову стратегію збереження здоров’я, засновану на ідеї відповідальності за нього. Теоретичне обґрунтування та експериментальне дослідження соціально-педагогічних умов формування у дітей старшого дошкільного віку уявлень про здоровий спосіб життя, визначено метою дослідження. Робота має вступ, основну частину, що складається з трьох розділів, висновків за розділами, загальних висновків, списку використаних джерел, додатків. У першому розділі розглядається стан питання формування уявлень про здоровий спосіб життя в теорії і практиці дошкільної освіти.Традиційна організація освітнього процесу створює у дітей постійні стресові перевантаження, які призводять до зламу механізмів саморегуляції фізіологічних функцій і сприяють розвитку хронічних хвороб. У результаті існуюча система дошкільної освіти має мати здоров’язбережувальний характер. Вирішувати цю проблему треба починати з дошкільного віку, коли ще тільки формується їх ставлення до навколишнього світу. На даному етапі розвитку життєві установки досить гнучкі, що допомагає дитині в розвитку потреб здорового способу життя. Другий розділ присвячений характеристиці програмно-методичного забезпечення в аспекті формування у дітей-дошкільників уявлень про здоровий спосіб життя. Старший дошкільний вік є найбільш сензитивним періодом дошкільного дитинства для формування основ уявлень про здоровий спосіб життя завдяки особливостям психофізіологічного розвитку, які обумовлюють високу пластичність нервової системи, подібну особливість сприйняття і мислення цього вікового етапу, здатності узагальнення і систематизації отриманих уявлень, осмисленість і планомірність розвитку уявлень на заняттях. Процес формування уявлень про здоровий спосіб життя у старших дошкільників ґрунтується на положеннях системного підходу до освоєння ключової компетенції «бути здоровим» в умовах безперервної освіти. Його основна мета полягає в турботі про власне здоров’я для досягнення гармонії з природою, самим собою і соціумом. У третьому розділі було досліджено рівень сформованості у дітей старшого дошкільного віку уявлень про здоровий спосіб життя. На підставі описаних проблем для вирішення завдань по здоров’язбереженню дітей, ми застосували експериментальну програму, в якій визначили та експериментально перевірити результативність соціально-педагогічних умов формування у дітей уявлень про здоровий спосіб життя в процесі ознайомлення з природою. У результаті роботи було відібрано методики дослідження рівня сформованості уявлень про здоровий спосіб життя у старших дошкільників, розроблено якісні характеристики рівнів сформованості уявлень про здоровий спосіб життя, проведена діагностика, створені педагогічні умови, спрямовані на формування уявлень про здоровий спосіб життя у старших дошкільників. Ґрунтовна робота з першоджерелами на тему дослідження, дозволила нам охарактеризувати поняття «здоров’язбереження», конкретизувати сутність поняття «уявлення про здоровий спосіб життя» у старших дошкільників, здійснити характеристику програмно-методичного забезпечення в аспекті формування у дітей-дошкільників уявлень про здоровий спосіб, з’ясувати особливості готовностівихователя до використання здоров’язберігаючих технологій у навчально-виховному процесі, було розроблено та підготовлено комплексну програму «Я виросту здоровим!». На меті якої є формування уявлень про здоровий спосіб життя як найбільшу життєву цінність.
Опис: The work is devoted to an important problem of today - maintaining the health of preschool children, as the low level of physical and mental health of children and adolescents creates objective obstacles to the effective implementation of education in Ukraine. Therefore, it is necessary to define a new health strategy based on the idea of responsibility for it. Theoretical substantiation and experimental research of social and pedagogical conditions of formation in children of senior preschool age of ideas about a healthy way of life, is defined by the purpose of research. The work has an introduction, the main part, consisting of three sections, conclusions by sections, general conclusions, a list of sources used, additions. The first section examines the state of formation of ideas about a healthy lifestyle in the theory and practice of preschool education. The traditional organization of the educational process creates constant stress overload in children, which leads to a breakdown of the mechanisms of self-regulation of physiological functions and contributes to the development of chronic diseases. As a result, the existing preschool education system should be health-preserving. This problem should be solved from preschool age, when their attitude to the world is still being formed. At this stage of development, life attitudes are quite flexible, which helps the child to develop the needs of a healthy lifestyle. The second section is devoted to the characteristics of software and methodological support in terms of forming in preschoolers ideas about a healthy lifestyle. Older preschool age is the most sensitive period of preschool childhood to form the foundations of ideas about a healthy lifestyle due to the peculiarities of psychophysiological development, which cause high plasticity of the nervous system, similar perception and thinking of this age stage, the ability to generalize and systematize ideas. in the classroom. The process of forming ideas about a healthy lifestyle in older preschoolers is based on the provisions of a systematic approach to the development of the key competence "to be healthy" in continuing education. Its main purpose is to take care of one's own health in order to achieve harmony with nature, oneself and society. In the third section, the level of formation of ideas about a healthy lifestyle in older preschool children was studied. Based on the described problems to solve the problems of children's health, we used an experimental program in which to determine and experimentally test the effectiveness of socio-pedagogical conditions for the formation of children's ideas about a healthy lifestyle in the process of learning about nature. As a result, methods of studying the level of formation of ideas about a healthy lifestyle in older preschoolers were selected, qualitative characteristics of the levels of formation of ideas about a healthy lifestyle were developed, diagnostics was conducted, pedagogical conditions aimed at forming ideas about a healthy lifestyle in older preschoolers were created. Thorough work with primary sources on the research topic allowed us to characterize the concept of "health", to specify the essence of the concept of "healthy lifestyle" in older preschoolers, to characterize the software in terms of forming in preschoolers ideas about healthy lifestyle, to find out the peculiarities of the educator's readiness to use health-preserving technologies in the educational process, a comprehensive program "I will grow up healthy!" was developed and prepared. The purpose of which is to form ideas about a healthy lifestyle as the greatest value in life.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1413
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліф._робота_Драгой_Т._Магістр_2021.pdfСоціально-педагогічні умови формування здорового способу життя у старших дошкільників1.79 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.