Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1416
Назва: Технології соціально-педагогічної роботи з дітьми-сиротами в закладах освіти
Інші назви: Technologies of social and pedagogical work with orphans in educational institutions
Автори: Севастіян, Ярослава Павлівна
Ключові слова: діти-сироти
сирітство
соціалізація
вразлива соціальна група
реабілітація
соціальні послуги
соціальний педагог
orphans
orphanhood
socialization
vulnerable social group
rehabilitation
social services
social pedagogue
Дата публікації: 11-лют-2021
Бібліографічний опис: Севастіян Я.П. Технології соціально-педагогічної роботи з дітьми-сиротами в закладах освіти : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 231 Соціальна робота / Кер. канд.пед.наук, доц. Замашкіна О.Д. - Ізмаїл, 2021. - 116 с.
Короткий огляд (реферат): У магістерській роботі розкрита питання розробки педагогічних технологій і вибір відповідних педагогічних стратегій, форм, методів, методик і програм професійного навчання дітей, які опинилися у важкій життєвій ситуації. Об’єкт дослідження – процес соціалізації дітей-сиріт в закладах освіти. Предмет дослідження –соціально-педагогічна робота з дітьми-сиротами в закладах освіти. Мета дослідженя полягає у дослідженні соціалізації дітей-сиріт в умовах закладу освіти. У першому розділі проаналізовано теоретико-методологічні основи соціалізації дітей як наукової проблеми, а саме: сутність соціалізації дітей-сиріт як наукова проблема; економічні, культурні та психологічні визначальні чинники сирітства; надання допомоги тим дітям, які залишилися без піклування батьків з різноманітних причин. З’ясовано зміст соціальної роботи з даною категорією дітей визначається пріоритетами державної політики. У другому розділі розглянуто створення соціальних умов для життєдіяльності, різнобічного розвитку категорій дітей, захисті їх конституційних прав, здійсненні ранньої профілактики злочинності і правопорушень, та найголовніше – це реалізація умов для соціалізації дітей-сиріт. Використання прийомів, які спонукають дітей-сиріт до вербальної комунікації в сприятливій атмосфері творчості і співпраці, сприяє виробленню навичок спілкування, придбання позитивного досвіду, моральному розвитку особистості. У третьому розділі проведений аналіз авторського соціологічного дослідження, який є узагальненням і систематизацією результатів моніторингу думок з проблеми соціалізації дітей-сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків. Отже можемо зробити висновок що для подолання цієї соціальної проблеми потрібно покращити роботу щодо запобігання сирітству, в першу чергу, збільшити соціальну підтримку сімей, які опинилися в складних фінансових і побутових умовах; формувати вищий культурний і духовний рівень в суспільстві, зробивши основний акцент на сімейних цінностях як пріоритетних; дінамічно поширювати серед населення сімейні форми влаштування дітей-сиріт. Нами було виявлено, що у дітей переважає дуже висока тривожність і ворожість по відношенню до дорослих. Приблизно такий же рівень тривожності і ворожості у дітей по відношенню один до одного. Серед інноваційних методів роботи з дітьми-сиротами можемо виокремити: використання анімаційної діяльності в процесі профілактики дітей-сиріт девіантної поведінки, ігрову терапію та арт-терапію для успішної соціалізації дітей-сиріт.
Опис: The master's thesis reveals the development of pedagogical technologies and the choice of appropriate pedagogical strategies, forms, methods, techniques and programs of vocational training of children who find themselves in a difficult life situation. The object of research is the process of socialization of orphans in educational institutions. The subject of research is socio-pedagogical work with orphans in educational institutions. The purpose of the study is to study the socialization of orphans in an educational institution. The first section analyzes the theoretical and methodological foundations of socialization of children as a scientific problem, namely: the essence of socialization of orphans as a scientific problem; economic, cultural and psychological determinants of orphanhood; providing assistance to those children who have been left without parental care for various reasons. The content of social work with this category of children is determined by the priorities of state policy. The second section considers the creation of social conditions for life, diverse development of categories of children, protection of their constitutional rights, early prevention of crime and delinquency, and most importantly - the implementation of conditions for the socialization of orphans. The use of techniques that encourage orphans to verbal communication in a favorable atmosphere of creativity and cooperation, promotes the development of communication skills, the acquisition of positive experiences, the moral development of the individual. The third section analyzes the author's sociological study, which is a generalization and systematization of the results of monitoring opinions on the problem of socialization of orphans and children left without parental care. Thus, we can conclude that in order to overcome this social problem, it is necessary to improve the work on prevention of orphanhood, first of all, to increase the social support of families who find themselves in difficult financial and living conditions; to form the highest cultural and spiritual level in society, placing the main emphasis on family values as a priority; to dynamically spread among the population family forms of placement of orphans. We found that children have a very high level of anxiety and hostility towards adults. Approximately the same level of anxiety and hostility in children towards each other. Among the innovative methods of working with orphans can be distinguished: the use of animation activities in the prevention of orphans of deviant behavior, play therapy and art therapy for the successful socialization of orphans.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1416
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліф.робота_Севастіян_Я.-Магістр_2021.pdfТехнології соціально-педагогічної роботи з дітьми-сиротами в закладах освіти1.97 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.