Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1423
Назва: Позитивна соціалізація дітей з обмеженими функціональними можливостями засобами фізичної культури
Інші назви: Positive socialization of children with disabilities by means of physical culture
Автори: Нікул, Максим Іванович
Ключові слова: соціалізація
діти з обмеженими функціональними можливостями
адаптивне фізичне виховання
соціальна інтеграція
Інклюзивно-ресурсний центр
socialization
children with disabilities
adaptive physical education
social integration
Inclusive Resource Center
Дата публікації: 11-лют-2021
Бібліографічний опис: Нікул М.І. Позитивна соціалізація дітей з обмеженими функціональними можливостями засобами фізичної культури : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 231 Соціальна робота / Кер. канд.пед.наук, доц. Фурдуй С.Б. - Ізмаїл, 2021. - 93 с.
Короткий огляд (реферат): У магістерській роботі розкрита проблема виявлення ефективного впливу методів фізичної культури на позитивну соціалізацію дітей з функціональними обмеженнями. Об’єктом дослідження є соціальна і педагогічна робота з дітьми в Інклюзивно-ресурсному центрі м Ізмаїла Предметом дослідження єадаптація фізичного виховання як один із методів соціалізації дитини з особливими потребами. Метою дослідження–теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити ефективність технологій, розроблених для соціально-виховної роботи в Ізмаїльському центрі інклюзивних ресурсів та виявити методи фізичного адаптивного виховання для дітей з функціональними обмеженнями У першому розділі проаналізовано теоретичний аспект проблеми соціалізації дітей з обмеженими функціональними можливостями засобами фізичної культури: поняття інвалідності та соціальна інтеграція дитини з особливими потребами. Розкрито, що розвиток впевненості в собі у молоді з інвалідністю є одним із чинників успішної соціалізації та особливості соціалізації молоді з обмеженими можливостями у сучасному суспільстві. З’ясовано, що фізичне виховання є один із чинників успішної соціалізації дітей з обмеженими можливостями. У другому розділі розглянуто методи адаптивного фізичного виховання для дітей з обмеженими можливостями, а саме:адаптивне фізичне виховання осіб з вадами слуху, зору, при порушеннях опорно-рухового апарату, дитячому церебральному паралічі, розумовій відсталості.Визначено методи контролю ефективності учбового процесу в адаптивному фізичному вихованні. У третьому розділі проведений аналіз експериментальних досліджень щодо соціалізації молоді з інвалідністю в інклюзивно-ресурсному центрі м. Ізмаїл, в результаті якого доказано позитивну динаміку у соціалізації дітей зобмеженими функціональними можливостями, проаналізовано особливості здійснення реабілітації інвалідів та проведено діагностику рівня соціалізації дітей з інвалідністю в Інклюзивно-ресурсному центрі, розкрито основні детермінанти можливостей і ризиків сучасної соціалізації дітей зазначеної категорії. Отже можемо зробити висновок, що Інклюзивно-ресурсні центри інтеграції молоді є невід'ємною частиною процесу соціалізації молодих людей з обмеженими можливостями: вони забезпечують громадянську і неформальну освіту, значущі дозвілля, можливості для саморозвитку, допомагають покращити комунікативні навички, прищепити почуття приналежності і право щось змінювати. Інтеграція дітей і молодих людей, а також їх включення в повноцінне і активне життя – важливий крок у розвитку сучасного суспільства. Адаптивна спортивна підготовка – лікувально-виховний процес цілеспрямованого використання лікувально-виховних засобів фізичної культури для забезпечення реалізації фізичного, інтелектуального, емоційного і розумового потенціалу інваліда з метою досягнення спортивних результатів.
Опис: The master's thesis reveals the problem of identifying the effective impact of physical culture methods on the positive socialization of children with disabilities. Theobject of research is social and pedagogical work with children in the Inclusive Resource Center of Izmail. The subject of the study is the adaptation of physical education as one of the methods of socialization of a child with special needs. The purpose of the study is to theoretically substantiate and experimentally test the effectiveness of technologies developed for social and educational work in the Izmail Center for Inclusive Resources and to identify methods of physical adaptive education for children with disabilities. The first section analyzes the theoretical aspect of the problem of socialization of children with disabilities by means of physical culture: the concept of disability and social integration of a child with special needs. It is revealed that the development of self-confidence in young people with disabilities is one of the factors of successful socialization and features of socialization of young people with disabilities in modern society. It has been found that physical education is one of the factors in the successful socialization of children with disabilities. The second section discusses the methods of adaptive physical education for children with disabilities, namely: adaptive physical education of persons with hearing, vision, musculoskeletal disorders, cerebral palsy, mental retardation. Methods of control of efficiency of educational process in adaptive physical education are defined. The third section analyzes the experimental research on socialization of young people with disabilities in the inclusive resource center in Izmail, which proved the positive dynamics in the socialization of children with disabilities, analyzed the features of rehabilitation of the disabled and diagnosed the level of socialization of children with disabilities. -resource center, revealed the main determinants of opportunities and risks of modern socialization of children in this category. So we can conclude that Inclusive Resource Centers for Youth Integration are an integral part of the process of socialization of young people with disabilities: they provide civic and non-formal education, meaningful leisure, opportunities for self-development, help improve communication skills, instill a sense of belonging and right change. The integration of children and young people, as well as their inclusion in a full and active life – an important step in the development of modern society. Adaptive sports training is a medical-educational process of purposeful use of medical-educational means of physical culture to ensure the realization of physical, intellectual, emotional and mental potential of a disabled person in order to achieve sports results.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1423
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліф.робота_Нікул_М._Магістр_2021.pdfПозитивна соціалізація дітей з обмеженими функціональними можливостями засобами фізичної культури1.34 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.