Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1437
Назва: Психологічні засоби арт-терапії у пропедевтиці прокрастинації особистості юнацького віку
Інші назви: Psychological means of art therapy in propaedeutics of procrastination of a young person
Автори: Бражнікова, Анастасія Ігорівна
Brazhnikova, Anastasiia
Ключові слова: арт-терапія
прокрастинація
особистість юнацького віку
прокрастинатори
психологічний феномен
студенти
мотивація
саморегуляція
перфекціонізм
дудлінг
зентангл
art therapy
procrastination
a young person
procrastinators
motivation
psychological phenomenon
students
self-regulation
perfectionism
doodling
zentangle
Дата публікації: 17-лют-2021
Бібліографічний опис: Бражнікова А.І. Психологічні засоби арт-терапії у пропедевтиці прокрастинації особистості юнацького віку : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 053 Психологія / Кер.: канд. психол. наук, доц. Кічук А.В. - Ізмаїл, 2021. - 104 с.
Короткий огляд (реферат): Представлене дослідження висвітлює проблему використання психологічних засобів арт-терапії у пропедевтиці прокрастинації особистості юнацького віку. Актуальність цієї роботи полягає в тому, що в сучасному суспільстві збільшується число осіб, які називають себе прокрастинаторами і страждають від схильності відкладати справи на більш пізній термін. При цьому відсутнє цілеспрямоване пояснення поширення такого явища серед молодих людей, у тому числі – серед студентства. Велика кількість інформативних, але обмежених досліджень прокрастинації не дають повного уявлення про сам феномен, механізми його утворення та функціонування. У загальному плані можна відзначити наступні проблеми: конструкт прокрастинації не розроблений, немає єдиного визначення або універсальної класифікації, значно обмежений психодіагностичний інструментарій. До більш приватних питань досліджуваної проблеми можна віднести відсутність чіткого розуміння взаємозв’язку прокрастинації з чинниками, що створюють значущий вплив на результативність діяльності: мотивацію, саморегуляцію, перфекціонізм та інші; віковий аспект даних взаємозв’язків. Також чітко не визначено, яким чином застосовуються засоби арт-терапії на зниження рівня прокрастинації у людей взагалі та у онтогенезі особистості юнацького віку. Проясненню цих питань й присвячується дана робота. Метою кваліфікаційної роботи є комплексне вивчення й аналіз проблеми появи та розвитку прокрастинації у особистості юнацького віку та позитивного впливу засобів арт-терапії на зниження цього феномену, а саме – відкладати важливі справи на невизначений термін. Аналіз наукової теоретичної та практичної літератури дозволив зрозуміти явище прокрастинації як схильність до постійного відкладання навіть важливих і термінових справ, що призводить до життєвих проблем і болючих психологічних ефектів. Арт-терапія у дослідженні розуміється як використання мистецтва як терапевтичного чинника. Було встановлено загальні особливості прокрастинації:  ірраціональність (суб’єкт заздалегідь знає про негативні наслідки відкладання, але все ж нічого не робить);  усвідомленість (людина не коригує свої плани, а лише свідомо відкладає намічене раніше);  негативні емоційні переживання, внутрішній дискомфорт (ця особливість дозволяє розмежувати прокрастинацію і лінь). Була запропонована класифікація засобів арт-терапії відповідно до способу діяльності арт-терапевта у ній, поділяючи їх серед специфічних, неспецифічних і засобів вивчення продуктів спонтанної творчості. До специфічних засобів у свою чергу відносяться стандартизовані, високо-структуровані засоби, помірно-структуровані засоби, нестандартизовано-експертні засоби. Категорія неспецифічних засобів включає у себе такі загальні засоби для психології, як спостереження, бесіда тощо. З метою дослідження прокрастинації, в емпіричному дослідженні були вивчені особливості прокрастинації і перфекціонізму у студентів, а також розглянуто зв’язок прокрастинації з оціночною тривожністю і стратегіями поведінки подолання труднощів. У студентів дослідження підтвердилася гіпотеза про існування зв’язку між прокрастинацією і перфекціонізмом, а також був виявлений зв’язок між прокрастинацією і оціночною тривожністю. Також підтвердилася гіпотеза про існування зв’язку між прокрастинацією і використовуваними стратегіями поведінки подолання труднощів: виявився зв’язок прокрастинації з униканням, дистанціюванням, прийняттям відповідальності й конфронтацією. У якості форми боротьби з прокрастинацію було розроблено та запропоновано тренінговий захід з метою зниження рівня прокрастинації студентів шляхом осмислення цього психологічного феномену та вивчення технік протидії відкладанню. Основними елементами арт-терапії у тренінговому заході виступає дудлінг та зентангл.
Опис: The presented research highlights the problem of using psychological means of art therapy in propaedeutics of procrastination of a young person. The relevance of the study is that in modern society the number of people who call themselves procrastinators and suffer from the tendency to postpone cases to a later date is increasing. At the same time, there is no purposeful explanation for the spread of this phenomenon among young people, including students. A large number of informative but limited studies of procrastination do not give a complete picture of the phenomenon itself, the mechanisms of its formation and functioning. In general, the following problems can be noted: the procrastination construct has not been developed, there is no single definition or universal classification, and psychodiagnostic tools are significantly limited. More specific issues of the problem include the lack of a clear understanding of the relationship of procrastination with factors that create a significant impact on performance: motivation, self-regulation, perfectionism and others; age aspect of these relationships. It has also not been studied how art therapy is used to reduce the level of procrastination in humans in general and in the ontogenesis of young people. This study is devoted to clarifying these issues. The purpose of the proposed study is a comprehensive analysis of the problem of procrastination in young people and the impact of art therapy on reducing the development of the habit of procrastination among students. Analysis of the scientific theoretical literature allowed us to understand the phenomenon of procrastination as a tendency to constantly postpone even important and urgent matters, which leads to life problems and painful psychological effects. Art therapy in research is understood as the use of art as a therapeutic factor. The general features of procrastination were established:  irrationality (the subject knows in advance about the negative consequences of procrastination, but still does nothing);  awareness (a person does not adjust their plans, but only consciously postpones what was planned earlier);  negative emotional experiences, internal discomfort (this feature allows you to distinguish between procrastination and laziness). The classification of means of art therapy according to a way of activity of the art therapist in it was offered, dividing them among specific, nonspecific and means of studying of products of spontaneous creativity. Specific tools, in turn, include standardized, highly structured tools, standardized, moderately structured tools, and non-standardized expert tools. The category of non-specific means includes such general means for psychology as observation, conversation, and so on. In order to study procrastination, the empirical study examined the features of procrastination and perfectionism in students, as well as the relationship of procrastination with evaluative anxiety and coping strategies. The students of the study confirmed the hypothesis of the existence of a link between procrastination and perfectionism, and also found a link between procrastination and evaluative anxiety. The hypothesis of the existence of a link between procrastination and the strategies used to overcome difficulties was also confirmed: the connection of procrastination with avoidance, distancing, acceptance of responsibility and confrontation was revealed. As a form of combating procrastination, a training event was developed and proposed to reduce the level of student procrastination by understanding this psychological phenomenon and learning techniques to combat procrastination. The main elements of art therapy in the training event are doodling and zentangle.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1437
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліф.робота_Бражнікова_А._Магістр_2021.pdfПсихологічні засоби арт-терапії у пропедевтиці прокрастинації особистості юнацького віку1.84 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.