Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1444
Назва: Психологічні особливості психопрофілактики та психокорекції адаптації майбутніх психологів у процесі фахової підготовки
Інші назви: Psychological features of psychoprophylaxis and psychocorrection of adaptation of future psychologists in the process of professional training
Автори: Буряк, Наталя Григоріївна
Buriak, Natalia
Ключові слова: Психопрофілактика
адаптація
коррекция
психокорекція
психолог
психологічні особливості
psychoprophylaxis
аdaptation
correction
psychocorrection
psychologist
psychological features
Дата публікації: 18-лют-2021
Бібліографічний опис: Буряк Н.Г. Психологічні особливості психопрофілактики та психокорекції адаптації майбутніх психологів у процесі фахової підготовки : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 053 Психологія / Кер.: д. психол. наук, проф. Макарчук Н.О. - Ізмаїл, 2021. - 110 с.
Короткий огляд (реферат): адаптації майбутніх психологів у процесі фахової підготовки» Кваліфікаційна робота вміщує такі етапи дослідження: 1. Виявлена актуальність та проблеми дослідження. Актуальність вивчення проблеми адаптації в умовах професійної діяльності зумовлюється стресогенністю ситуацій життєдіяльності людини, яка впроваджує власну діяльність у системі взаємостосунків психологічної допомоги. Зростання специфічних адаптаційних труднощів до різних форм професійної діяльності фахівців у галузі практичної психології зумовлює необхідність дослідження ефективних систем психопрофілактики та психокорекції, саме у процесі підготовки майбутніх фахівців до професійної діяльності. 2. Проаналізована наукова література щодо психопрофілактики та психокорекції адаптації майбутніх психологів у процесі фахової підготовки. Дослідженням процесу адаптації у процесі оволодіння навчально-професійною діяльністю присвячені роботи Є.Ю.Альошиної, О.Ф.Бондаренка, І.С.Булах, Ф.Є.Василюка, Ж.П.Вірної, Л.В.Долинської, А.І.Донцової, Ю.Н.Ємельянової, В.Г.Панка, Н.І.Пов’якель, Т.М.Титаренко, Н.В.Чепелєвої, Т.С.Яценко та ін. в яких визначаються проблеми адаптації студентів майбутніх психологів до умов навчання, успішність оволодіння програмою підготовки, технології підготовки фахівців, досліджуються умови особистісного розвитку психолога-практика. 3. Встановлено, що адаптація виступає феномен сутністю якого є представленість особистості у процесі її онтогенетичного розвитку і становлення. 4. Виділено особливості становлення психолога-практика у процесі оволодіння навчально-професійною діяльністю у вищій школі. Виділено віковий аспект адаптації та специфіки організації навчального процесу як необхідного середовищного фактору у розвитку адаптації особистості у межах навчання у вищій школі. 5. Розглянено та проаналізовано теоретичні підходи до психопрофілактики та психокорекції особистості у процесі оволодіння професійними знаннями, вміннями та навичками. Встановлено, що психопрофілактика та психокорекція виступають системою у процесі якої здійснюється особистісне зростання майбутнього психолога-практика. 6. Визначено, що агресивність досліджуваних студентів має прояви у формах надмірної агресивності та низької, так як нашу думку, саме ці групи досліджуваних і потребують уваги у процесі психопрофілактичної та психокорекційної роботи в межах навчального процесу. В більшості випадків досліджуваним студентам у процесі проекції психологічних захистів у конфліктній взаємодії притаманно уникнення та агресія, що і підтверджує наше припущення щодо впливу агресивності та агресії на процеси адаптації майбутніх психологів-практиків. 7. Визначено основні шляхи впровадження психопрофілактичної та психокорекційної роботи з підвищення ефективності адаптації студентів майбутніх психологів. Зокрема, нами було розроблено програму психопрофілактики та психокорекції з адаптації студентів психологів до навчальної та майбутньої професійної діяльності у межах ЗВО. 8. Встановлено, що своєчасна психопрофілактична та психокорекційна робота спряє змінам у рівнях стресостійкості, зокрема у межах порогової соціальної адаптації, та у змінах агресивності до помірного рівня її прояву.
Опис: Qualification work includes the following stages of research: 1. Identified the relevance and problems of the study. The urgency of studying the problem of adaptation in terms of professional activity is due to the stressful situations of human life, which implements its own activities in the system of relationships of psychological care. The growth of specific adaptation difficulties to various forms of professional activity of specialists in the field of practical psychology necessitates the study of effective systems of psychoprophylaxis and psychocorrection, precisely in the process of preparing future specialists for professional activity. 2. Analyzed scientific literature on learning motivation in adolescence. The works of E.Yu. Alyoshina, O.F. Bondarenko, I.S. Bulakh, F.E. Vasyliuk, J.P. I. Dontsova, YN Emelyanova, VG Punk, NI Povyakel, TM Tytarenko, NV Chepeleva, TS Yatsenko and others. in which problems of adaptation of students of future psychologists to conditions of training, success of mastering of the program of preparation, technologies of preparation of experts are defined, conditions of personal development of the psychologist-practitioner are investigated. 3. It is established that adaptation is a phenomenon whose essence is the representation of the individual in the process of its ontogenetic development and formation. 4. The peculiarities of becoming a psychologist-practitioner in the process of mastering educational and professional activities in higher education are highlighted. The age aspect of adaptation and the specifics of the organization of the educational process as a necessary environmental factor in the development of personal adaptation within higher education are highlighted. 5. Theoretical approaches to psychoprophylaxis and psychocorrection of personality in the process of mastering professional knowledge, skills and abilities are considered and analyzed. It is established that psychoprophylaxis and psychocorrection are a system in the process of which the personal growth of the future psychologist-practitioner is carried out. 6. It is determined that the aggressiveness of the studied students has manifestations in the forms of excessive aggression and low, as in our opinion, these groups of subjects need attention in the process of psychoprophylactic and psychocorrectional work within the educational process. In most cases, the studied students in the process of projection of psychological defenses in conflict interaction are characterized by avoidance and aggression, which confirms our assumption about the influence of aggression and aggression on the adaptation processes of future psychologists-practitioners. 7. The main ways of introduction of psychoprophylactic and psychocorrectional work on increase of efficiency of adaptation of students of future psychologists are defined. In particular, we have developed a program of psychoprophylaxis and psychocorrection to adapt students of psychology to educational and future professional activities within the Free Economic Zone. 8. It is established that timely psychoprophylactic and psychocorrectional work will lead to changes in levels of stress resistance, in particular within the threshold of social adaptation, and in changes in aggression to a moderate level of its manifestation.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1444
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліф._робота_Буряк_Н.Г._Магістр_2021.pdfПсихологічні особливості психопрофілактики та психокорекції адаптації майбутніх психологів у процесі фахової підготовки1.29 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.