Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1445
Назва: Профілактика шкільної агресії в початкових класах
Інші назви: Prevention of school aggression in primary school
Автори: Владиченко, Катерина Андріївна
Vladychenko, Kateryna
Ключові слова: Психопрофілактика
молодший школяр
практичний психолог
булінг
агресія
насильство
psychological prevention
junior schoolchild
practical psychologist
bullying
aggression
violence
Дата публікації: 19-лют-2021
Бібліографічний опис: Владиченко К.А. Профілактика шкільної агресії в початкових класах : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 053 Психологія / Кер.: канд. пед. наук, доц. Васильєва О.В. - Ізмаїл, 2021. - 84 с.
Короткий огляд (реферат): Актуальність дослідження полягає в тому, що необхідність подолання негативних явищ, пов’язаних із зростанням шкільної агресії в початковій школі вимагає якісних змін у змісті та методах професійної діяльності практичних психологів в освітньому середовищі, зокрема запровадження психологічної профілактичної програми щодо корекції і розвитку особистості. Назріла потреба вивчити агресію молодшого школяра, яка привнесла значні зміни в соціальний контекст розвитку особистості, зміст і організацію психологічної служби освітнього закладу. Мета дослідження: полягає в науково-теоретичному обґрунтуванні і експериментальній перевірці програми психологічної профілактики шкільної агресії в початкових класах. Об’єкт дослідження: шкільна агресія як соціально-психологічний феномен. Предмет дослідження: особливості програми психологічної профілактики шкільної агресії в початкових класах. Гіпотеза дослідження. В основу дослідження було покладено припущення про те, що шкільна агресивність у дітей молодшого шкільного віку обумовлена їх індивідуально-психологічними та соціальними особливостями, а зниження рівня прояву агресії можливе завдяки впровадженню системи корекційних заходів, використанням активних соціально-психологічних методів впливу. Теоретико-методологічною основою дослідження виступали принцип системного підходу в дослідженні особистості (Б.Ананьєв, Б.Ломов, С.Максименко, О.Скрипченко); наукові положення вітчизняної психології про закономірності процесу формування особистості (Л.Божовіч, Л.Виготський, Т.Говорун, Г.Костюк, О.Леонтьєв, С.Рубінштейн та ін.), особливості агресивної поведінки людини (А.Бандура, А.Басс, Л.Берковіц, О.Бовть, Б.Крейхі, А.О.Реан, Е.Фромм, І.О.Фурманов), принцип актуалізації особистісного потенціалу як детермінанти розвитку особистості (К.Абульханова-Славська, І.Бех, А.Маслоу, К.Роджерс). Дослідження тривало протягом півтора року і здійснювалось в два етапи. Констатуючий етап передбачав теоретичний аналіз наукового фонду з проблематики дослідження, вивчення наукової і методичної літератури. Формуючий етап експериментального дослідження мав на меті розробку й упровадження програми роботи з агресивними дітьми з метою профілактики і корекції агресивної поведінки молодших школярів. Експериментальну базу кваліфікаційної роботи становила філія "Початкова школа № 6" ОЗО "Кілійський ЗЗСО №4" Одеської області.
Опис: The relevance of the study is that the need to overcome the negative phenomena associated with the growth of school aggression in primary school requires qualitative changes in the content and methods of professional psychologists in the educational environment, including the introduction of psychological prevention program for correction and personality development. There is a need to study the aggression of primary school students, which has brought significant changes in the social context of personal development, content and organization of the psychological service of the educational institution. The purpose of the study: is to substantiate scientifically, theoretically and experimentally and test the program of psychological prevention of school aggression in primary school. Object of research: school aggression as a socio-psychological phenomenon. Subject of research: features of the program of psychological prevention of school aggression in primary school. Research hypothesis. The study was based on the assumption that school aggression in children of primary school age is due to their individual psychological and social characteristics, and reducing the level of aggression is possible through the introduction of corrective measures, using active socio-psychological methods of influence. The theoretical and methodological basis of the study were the principle of a systematic approach in the study of personality (B. Ananiev, B. Lomov, S. Maksimenko, O. Skrypchenko); scientific provisions of domestic psychology on the laws of the process of personality formation (L. Bozhovich, L. Vygotsky, T. Govorun, G. Kostyuk, O. Leontiev, S. Rubinstein, etc.), features of aggressive human behavior (A. Bandura, A. Bass , L. Berkowitz, O. Bovt, B. Kreikhi, A. Rean, E. Fromm, I. Furmanov), the principle of actualization of personal potential as determinants of personality development (K. Abulkhanova-Slavska, I. Bekh , A. Maslow, K. Rogers). The study lasted for a year and a half and was carried out in two stages. The ascertaining stage provided the theoretical analysis of a scientific fund on problems of research, studying of scientific and methodical literature. The formative stage of the experimental study aimed to develop and implement a program of work with aggressive children in order to prevent and correction of aggressive behavior of junior schoolchildren. The experimental basis of the qualification work was the branch "Primary School № 6" OZO "Kiliysky ZZSO №4" of Odessa region.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1445
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліф.робота_Владиченко_К._Магістр_2021.pdfПрофілактика шкільної агресії в початкових класах1.65 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.