Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1448
Назва: Психологічні особливості формування правової свідомості студентів
Інші назви: Psychological features of the formation of legal consciousness of students
Автори: Метіль, Анастасія Сергіївна
Metil, Anastasiia
Ключові слова: правосвідомість
онтогенез
психосемантичний зміст
метод полімотиваційних тенденцій
девіація
діагностика
Т-критерій Вілкоксона
legal consciousness
ontogenesis
psychosemantic content
method of polymotivational tendencies
deviation
diagnostics
Wilcoxon T-test
Дата публікації: 19-лют-2021
Бібліографічний опис: Метіль А.С. Психологічні особливості формування правової свідомості студентів : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 053 Психологія / Кер.: канд. психол. наук, доц. Мазоха І.С. - Ізмаїл, 2021. - 116 с.
Короткий огляд (реферат): Актуальність дослідження Теорія і практика вікової та педагогічної психології вимагають виявлення психологічних особливостей формування правосвідомості молоді як учасників правовідносин в Україні. Набуття власного світогляду в нових соціальних умовах змушує молодих людей переоцінювати історичне минуле країни, цінності, що існували протягом багатьох десятиліть і нині складають основу їх повсякденної та правової свідомості. Розвиток світогляду сприяє формуванню правової свідомості молоді як важливого елемента їх правової культури та актуалізує науковий інтерес до глибокої семантики правової свідомості студентської молоді, зокрема правової свідомості студентів закладів вищої освіти (далі – ЗВО). Метою кваліфікаційної роботи є узагальнення теоретичних та емпіричних досліджень правових знань, спрямованості, установок, індивідуальних правових ідей та психологічних умов формування правової свідомості студентів Ізмаїльського державного гуманітарного університету. Відповідно до цього у роботі поставлено низку наступних завдань: 1. Провести аналітичний огляд та встановити сучасні наукові підходи до проблеми змісту та формування правовідомості молоді. 2. Визначите зміст, структуру та особливості правосвідомості студентів закладів вищої освіти. 3. Показати специфіку формування правової свідомості студентів ЗВО. 4. Розробити та апробувати комплексну програму формування правосвідомості студентів університету. Об’єктом дослідження є процес формування правової свідомості молоді. Предметом дослідження є психологічні особливості формування правової свідомості студентів. Методи дослідження. У роботі були використані як теоретичні – систематизація, аналіз, узагальнення, синтез, порівняння з метою розкриття сутності та визначення основних понять проблеми; структурування, моделювання для розробки структурної моделі формування правосвідомості студентів; емпіричні – анкетування, психодіагностичні методи (модифікований метод семантичної диференціації; метод семантичних універсалій, метод полімотиваційних тенденцій, метод вивчення тенденції до девіації, методи діагностики рівня індивідуальної активності для встановлення системи та елементів як морального аспекту так і правового у відносинах та правосвідомості в цілому Апробація результатів дослідження. Основні теоретичні та специфічні аспекти роботи доповідалися на наступних науково-практичних конференціях: - на Міжнародній науково-практичній Інтернет-конференції «Проблеми та перспективи розвитку сучасної науки в країнах Європи та Азії», м. Переяслав-Хмельницький від 31 жовтня 2020 року. Тема доповіді «Загальна характеристика правосвідомості як особливої правової та психологічної категорії»; - на V Всеукраїнській студентській науково-практичній конференції «Науковий пошук студентів ХХІ ст.: актуальні питання гуманітарних і соціально-економічних наук», м. Ізмаїл від 18 листопада 2020 року. Тема доповіді «Формування правової свідомості студентів закладів вищої освіти». За своїм структурним наповненням кваліфікаційна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаної літератури та джерел. Загальний обсяг роботи викладено на 116 сторінках друкарського тексту. Інформацію викладено за допомогою використання 10 таблиць та 5 рисунків та додатків. У першому розділі «Дослідження теоретичних підходів щодо змісту правосвідомості молоді» – проаналізовано основні підходи до вивчення проблеми правосвідомості юнацтва, оглянуто історію становлення й сучасний стан розробки проблематики правової свідомості та правової особистості; розкрито змістову, структурну і функціональну специфіку правосвідомості; проаналізовано основні засади становлення правосвідомості в онтогенезі. У другому розділі «Емпіричне дослідження змісту правосвідомості студентів» – розкрито методологічні основи вивчення правосвідомості як окремого предмета наукового дослідження; представлено загальну інформацію про методики та описано особливості їх застосування в даному емпіричному дослідженні; проаналізовано асоціативні мікро- та макрополя основних концептів буденної правосвідомості студентів; наведено результати cемантизації студентами ситуацій морального насилля; розкрито параметри особистісного Я студентів закладів вищої освіти, значущі для правосвідомості. У третьому розділі «Експериментальні засади формування системи значень у правосвідомості студентів» – розкрито сучасні стратегії правового виховання та практики формування правосвідомості молоді; на підставі структури і змісту буденної правової свідомості осіб раннього юнацького віку, а також концептуальної схеми впливу психосемантичного змісту правосвідомості на правову поведінку; подано програму формування правосвідомості студентів.
Опис: The relevance of the study is due to the theory and practice of age and pedagogical psychology require the identification of psychological features of the formation of legal awareness of young people as participants in legal relations in Ukraine. Acquiring their own worldview in the new social conditions forces young people to re-evaluate the historical past of the country, the values that have existed for many decades and now form the basis of their daily and legal consciousness. The development of worldview contributes to the formation of legal consciousness of young people as an important element of their legal culture and actualizes scientific interest in the deep semantics of legal consciousness of student youth, in particular the legal consciousness of students of higher education. The purpose of the qualification work is to generalize theoretical and empirical research of legal knowledge, orientation, attitudes, individual legal ideas and psychological conditions of formation of legal consciousness of students of Izmail State University for the Humanities. Accordingly, the paper sets a number of the following tasks: 1. Conduct an analytical review and establish modern scientific approaches to the problem of content and formation of legal awareness of young people. 2. Determine the content, structure and features of legal awareness of students of higher education institutions. 3. Show the specifics of the formation of the legal consciousness of students ZVO. 4. Develop and test a comprehensive program for the formation of legal awareness of university students. The object of research is the process of forming the legal consciousness of young people. The subject of research is the psychological features of the formation of legal consciousness of students. Research methods. In the work were used as theoretical - systematization, analysis, generalization, synthesis, comparison in order to reveal the essence and define the basic concepts of the problem; structuring, modeling for the development of a structural model of the formation of students' legal awareness; empirical - questionnaires, psychodiagnostic methods (modified method of semantic differentiation; method of semantic universals, method of polymotivational tendencies, method of studying tendency to deviation, methods of diagnosing the level of individual activity to establish the system and elements of both moral and legal relations and legal consciousness in general Approbation of research results. The main theoretical and specific aspects of the work were presented at the following scientific and practical conferences: - at the International Scientific and Practical Internet Conference «Problems and Prospects for the Development of Modern Science in Europe and Asia», Pereyaslav-Khmelnitsky on October 31, 2020. Topic of the report «General characteristics of legal consciousness as a special legal and psychological category»; - at the V All-Ukrainian student scientific-practical conference «Scientific search for students of the XXI century: current issues of humanities and socio-economic sciences», Izmail on November 18, 2020. The topic of the report is "Formation of legal consciousness of students of higher education institutions". Structure and volume of qualification work. According to its structural content, the qualification work consists of an introduction, three sections, conclusions, a list of references and sources. The total volume of the work is set out on 116 pages of printed text. The information is presented using 10 tables and 5 figures and appendices. The first section «Study of theoretical approaches to the content of legal awareness of youth» - analyzes the main approaches to the study of the problem of legal awareness of youth, examines the history of the formation and current state of development of legal consciousness and legal personality; the semantic, structural and functional specifics of legal consciousness are revealed; the basic principles of formation of legal consciousness in ontogenesis are analyzed. In the second section «Empirical study of the content of legal awareness of students» - revealed the methodological foundations of the study of legal awareness as a separate subject of research; presents general information about the methods and describes the features of their application in this empirical study; the associative micro- and macro-fields of the basic concepts of everyday legal consciousness of students are analyzed; the results of semantization of situations of moral violence by students are given; revealed the parameters of the personal self of students of higher education institutions, significant for legal awareness. In the third section «Experimental principles of forming a system of values in the legal consciousness of students» - revealed modern strategies of legal education and practice of forming the legal consciousness of young people; on the basis of the structure and content of everyday legal consciousness of early adolescents, as well as the conceptual scheme of the influence of the psychosemantic content of legal consciousness on legal behavior; the program of formation of legal consciousness of students is submitted.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1448
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліф.робота_Метіль_А.С._Магістр_2021.pdfПсихологічні особливості формування правової свідомості студентів1.6 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.