Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1450
Назва: Психологічні особливості тривожності дитини молодшого шкільного віку як чинника навчальної неуспішності
Інші назви: Psychological features of anxiety of a child of primary school age as factors of educational failure
Автори: Сімоненкова, Світлана Володимирівна
Simonenkova, S.
Ключові слова: навчальна неуспішність
тривожність
дитяча тривожність
молодший шкільний вік
психологічна корекція
educational failure
anxiety
children 's anxiety
primary school age
psychological correction
Дата публікації: 20-лют-2021
Бібліографічний опис: Сімоненкова С.В. Психологічні особливості тривожності дитини молодшого шкільного віку як чинника навчальної неуспішності : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 053 Психологія / Кер.: канд.філос.наук, доц. Запорожченко О.В. - Ізмаїл, 2021. - 99 с.
Короткий огляд (реферат): 1. Revealed relevance and research problems. Children 's anxiety, on the one hand, has the problem of failure or inability to establish contact with those around the child. Problems on the other hand are low self - doubt, a constant sense of self - blame, a sharp response to failure, hypertrophy of negative aspects in the emotional experience, the possible formation of a reaction of neurotic spectrum. The problems of school difficulties are social, psychological medical, pedagogical, as well as economic and political, which brings them to the world scale. Children are the future, so every society aims to educate and teach a citizen with a high level of mental abilities and consciousness. Therefore, the relevance and insufficient study of this issue determined the choice of the topic of the master thesis :"Psychological features of anxiety of a child of primary school age as factors of educational failure." 2. The literature on the picularities of the work of the practical psychologist school is analyzed. The study of anxiety in the context of educational activities was conducted by domestic and foreign scientists: V. Astapov O. Zacharov, K. Izard, R. Lazarus, Ch. Spielberger, Z. Freud and others. Scientists, in analyzing the essence of the concept of anxiety, emphasized its various aspects. Thus, Rubinstein defined anxiety as an emotional state, as a response to a situation of unreasonable expectation of danger, when there is an uncontrolled development of events. The topic of the connection between anxiety and school success was studied by Y. Babayan, S. Kornienko, R. Bytyakova and S. Stavytska. 3. Psychological features of anxiety of a child of primary school age as a factor of educational failure are investigated. 4. The concept of "school anxiety" is defined - anxiety is an emotional state of humiliating, personal, intolerable, absolute embarrassment, in which an individual expects failure, danger, some uncertainty and conditions of importance and significance. 5. Theoretical analysis and empirical research of psychological features of anxiety of a child of primary school age as a factor of educational failure is carried out, the program of psychological correction of anxiety of children of primary school age is substantiated and developed, their efficiency is checked and analyzed. It can be concluded that a high level of anxiety prevails in students with learning failure. In students with an average level of anxiety, success was achieved in 33, 3 percent at a high level, 47, 6 percent at an average level, in 19,04 percent there was a learning failure. Among junior students with low level of anxiety, medium and low levels of anxiety were found in 0,5 percent , a high level of success was not observed. 6. Reliability and probability of research results were ensured by consistent implementation of theoretical provisions in solving problems of empirical research, application of a system of methods and techniques adequate to the object, subject, purpose and task of research, conducting experimental work with reliability and validity, representativeness of sampling and use of methods of mathematical statistics for processing the obtained data.
Опис: Кваліфікаційна робота вміщує такі етапи дослідження. 1.Виявленна актуальність та проблеми дослідження. Дитяча тривожність, з однієї сторони, має проблему неуспішності або неспроможності налагодження контактів з тими оточуючими, що є для дитини значимими. Проблемами іншого боку виступають заниження самооцінки, невпевненість у власних силах, постійне відчуття самозвинувачення, гостре реагування на невдачі, гіпертрофія негативних аспектів в емоційному досвіді, можливе формування реакцій невротичного спектру. Проблеми шкільних утруднень є соціальними, психологічними, медичними, педагогічними, а також економічними та політичними, що підносить їх до світового масштабу. Діти є майбутнім, тож кожне суспільство має за мету виховання та навчання громадянина з високим рівнем розуму та свідомості. Тож актуальність та недостатнє вивчення вказаної проблематики і визначили обрання теми магістерської роботи: «Психологічні особливості тривожності дитини молодшого шкільного віку як чинника навчальної неуспішності». 2.Проаналізована література щодо особливості роботи практичного психолога саме в школі. Вивчення тривожності в контексті навчальної діяльності проводилося вітчизняними та зарубіжними вченими: В. М. Астаповим, О. І. Захаровим, К. Ізардом, Р. Лазарусом, Г. М. Прихожан, Ч. Д. Спілбергером, С. С. Степановим, З. Фройдом та іншими. Вчені при аналізі сутності поняття тривожності акцентували різні її аспекти. Так, С. Л. Рубінштейном тривожність визначалася емоційним станом як відповідь на ситуації безпідставного очікування небезпеки, коли відбувається неконтрольований розвиток подій. Тема зв’язку тривожності зі шкільною успішністю досліджувалася Ю. О. Бабаян, Н. А. Бастун, С. М. Корнієнко, М. Р. Битяковою, С. О. Ставицькою. 3. Досліджено психологічні особливості тривожності дитини молодшого шкільного віку як чинника навчальної неуспішності. 4. Визначенно поняття «шкільна тривожність» - тривожність є емоційним станом пронизливого особистого нестерпного абсолютного збентеження, при якому індивід очікує на невдачу, небезпеку, якусь невизначеність за умов важливості та значущості. 5. Проведенно теоретичний аналіз та емпіричного дослідження психологічних особливостей тривожності дитини молодшого шкільного віку як чинника навчальної неуспішності; обґрунтовано та розроблено програму психологічної корекції тривожності дітей молодшого шкільного віку, перевірено та проаналізовано її ефективність. Можна зробити висновок, що високий рівень тривожності переважає в учнів з навчальною неуспішністю. Серед учнів, що демонструють високий рівень тривожності, 36% виявляють навчальну неуспішність (2, 3, 4, 5 балів за 12-бальною системою). В учнів із середнім рівнем тривожності успішність досягалася у 33,30% на високому рівні, у 47,60% - на середньому рівні, у 19,04% - виявлялася навчальна неуспішність. Серед учнів молодших класів з низьким рівнем тривожності середній та низький рівні тривожності виявлявся у 0,50%, високий рівень успішності не спостерігався. 6. Надійність і вірогідність результатів дослідження забезпечувалися послідовною реалізацією теоретичних положень у вирішенні завдань емпіричного дослідження, застосування системи методів та прийомів, адекватних об’єкту, предмету, меті та завданням дослідження, проведенням дослідно-експериментальної роботи з дотриманням вимог надійності та валідності, репрезентативністю вибірки та використанням методів математичної статистики для обробки отриманих даних.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1450
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліф.робота_Сімоненкова_С.В_Магістр_2021.pdfПсихологічні особливості тривожності дитини молодшого шкільного віку як чинника навчальної неуспішності1.61 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.