Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1453
Назва: Розвиток логічного мислення у дітей старшого дошкільного віку на заняттях із математики
Інші назви: Logical Thinking Development of Older Preschool Children in Mathematic Classes
Автори: Мартиненко, Юлія Анатоліївна
Martynenko, Yullia
Ключові слова: мислення
логічне мислення
логічні прийоми мислення
логіко-математичний розвиток
логіко-математична компетенція
розвиток логічного мислення у дітей дошкільного віку
thinking
logical thinking
logical methods of thinking
logical and mathematical development
logical and mathematical competence
logical thinking development in preschool children
Дата публікації: 22-лют-2021
Бібліографічний опис: Мартиненко Ю.А. Розвиток логічного мислення у дітей старшого дошкільного віку на заняттях із математики : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 012 Дошкільна освіта / Кер.: д.пед.наук, проф. Лесіна Т.М. - Ізмаїл, 2021. - 170 с.
Короткий огляд (реферат): У науковому дослідженні обґрунтовано теоретико-методичні засади формування логічного мислення у дітей старшого дошкільного віку, розкрито сутність і структуру понять «мислення», «логічне мислення», «логічні прийоми мислення», «логіко-математичний розвиток», «логіко-математична компетенція»; уточнено науковий статус дефініції «розвиток логічного мислення у дошкільників». Проаналізовано психолого-педагогічні аспекти розвитку логічного мислення (образно-логічного, абстрактно-логічного, словесно-логічного) у дітей передшкільного віку; виокремлено організаційно-педагогічні умови розвитку логіко-математичної компетенції дітей в закладах дошкільної освіти. Узагальнено інноваційні підходи до розв’язання проблеми розвитку мислення дошкільників на заняттях із математики, виокремлено в цьому плані засоби сюжетно-дидактичних та логіко-математичних ігор, конкретизовано специфіку ментальної арифметики як альтернативного напрямку розвитку логіки у дітей. У процесі дослідження були визначені критерії, рівні (оптимальний, достатній, нижчий за достатній, задовільний, незадовільний) та схарактеризовані показники сформованості логічного мислення у дітей передшкільного віку. Розроблено та експериментально перевірено методику розвитку логічного мислення старших дошкільників в умовах ЗДО, апробовано експериментальний проєкт із розвитку сенсорно-пізнавальних, аналітичних та математичних здібностей у дітей старшого дошкільного віку «Цікава математика». Підготовлені методичні рекомендації для педагогів і батьків щодо оптимізації процесу логіко-математичного розвитку дітей передшкільного віку. Шляхом експериментальної перевірки було доведено ефективність розробленої методики зі стимулювання логіко-математичного розвитку дітей старшого дошкільного віку.
Опис: This research paper validates the theoretical and methodological basis of the logical thinking formation in older preschool children, reveals the essence and structure of the terms «thinking», «logical thinking», «logical methods of thinking», «logical and mathematical development», «logical and mathematical competence», clarifies the scientific status of the definition «logical thinking development in children». In addition, psychological and pedagogical aspects of the logical thinking development in preschool children have been analyzed, namely, figurative-logical, abstract-logical, and verbal-logical thinking. The organizational and pedagogical conditions for the development of logical and mathematical competence of children in preschool educational institutions have been highlighted. Innovative approaches to solving the problem of preschoolers’ thinking development in mathematics classes have been considered. In this regard, the means of plot-didactic and logical-mathematical games have been suggested. The specifics of mental arithmetic as an alternative direction of logical development in children have been illustrated. In the course of the study, criteria, levels (optimal, sufficient, below sufficient, satisfactory, unsatisfactory) have been determined, and indicators of logical thinking formation in preschool children have been characterized. The methodology for the logical thinking development of preschool children in preschool educational establishments has been developed and experimentally tested. An experimental project «Entertaining Mathematics» for the development of sensory-cognitive, analytical and mathematical skills in older preschool children has been tested. Methodological recommendations have been suggested for teachers and parents to optimize the process of mathematical development in preschool children. In the course of the experiment, the effectiveness of the developed methodology for stimulating the mathematical development of older preschool children has been confirmed.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1453
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліф.робота_Мартиненко_Ю._Магістр_2021.pdfРозвиток логічного мислення у дітей старшого дошкільного віку на заняттях із математики3.93 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.