Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1508
Назва: The Functioning of fictional anthroponyms in R.B. Sheridan's plays «The school for scandal» and «The rivals»
Інші назви: Функціонування вигаданих імен в п’єсах Р.Б. Шерідана «Школа лихослів’я» та «Суперники»
Автори: Слободяк, С.
Slobodiak, S.
Ключові слова: fictional anthroponyms
descriptive anthroponyms
parodic anthroponyms
associative anthroponyms
drama
вигадані літературні антропоніми
описові антропоніми
пародійні антропоніми
асоціативні антропоніми
драма
Дата публікації: 2020
Видавництво: Ізмаїл : РВВ ІДГУ
Бібліографічний опис: Слободяк С. Функціонування вигаданих імен в п’єсах Р.Б. Шерідана «Школа лихослів’я» та «Суперники» (англ.) / С. Слободяк // Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету : збірник наукових праць. Серія «Філологічні науки». – Ізмаїл : РВВ ІДГУ, 2020. – Вип. 47. – С. 90-95.
Серія/номер: Філологічні науки;47
Короткий огляд (реферат): This article highlights the impactful role of anthroponyms in a literary work. All anthroponyms are used by writers deliberately, but it is not always possible for readers to understand the purpose of their use immediately. To do this, it is so important to study anthroponyms not in isolation, but as part of one whole anthroponymic space of a literary work. In order to percept the anthroponymic intention of an author, it is necessary to study the anthroponymic tools used by this author, as well as the specific genre features of this author‟s literary work. The objective of this article is to analyze the peculiarities of fictional anthroponyms in the plays of the English playwright R. B. Sheridan «The School for Scandal» and «The Rivals». The author's anthroponymic arsenal is represented by different types of fictional anthroponyms, among which the leading place is occupied by the so-called «speaking to varying degrees» anthroponyms (descriptive, parodic and associative names). The most common structural model for the anthroponymic nomination of all the types is the one-component model represented by a surname. The extensive use of surnames is predetermined not only by the preferences of the author, but also by the laws of drama as a literary form, which is characterized by the absence of characters‟ descriptions and the focus on depicting their actions and states. It is concluded that the use of a large number of «speaking» surnames in a limited space of the drama work allows the author to make up for the lack of characters‟ descriptions and to create unforgettable images by using creative anthroponymic nomination.
Опис: Текст літературного твору є продуктом творчості письменника, який відображає його дієвий словник та індивідуальний стиль. Безсумнівно, що власні назви в художньому тексті відносяться до цього актуального дієвого словника письменника. Найяскравішими та найвиразнішими ономастичними компонентами словника письменника є, зазвичай, антропоніми. Сукупність всіх антропонімів утворює антропонімічний простір художнього тексту, який ділиться на кілька полів в залежності від специфіки денотативного значення антропонімів, їх відношення до національного іменника епохи, способу видозміни форми імені та інших ознак. Кожен антропонім вживається автором з певною метою, але не завжди читач може все зрозуміти відразу. Часто антропонімічна інтенція автора має прихований характер і виявляє себе тільки в контексті. Тому так важливо вивчати антропоніми не ізольовано, а в сукупності з усіма компонентами єдиного антропонімічного простору художнього твору. В рамках даної статті розглядаються особливості вживання вигаданих літературних антропонімів у п'єсах англійського драматурга Р. Б. Шерідана «Школа лихослів'я» та «Суперники». Антропонімічній арсенал автора представлений різними типами вигаданих літературних антропонімів, серед яких провідне місце займають антропоніми з певним функціонально-семантичним навантаженням, які по-різному «говорять» читачеві про задум автора (описові, пародійні та асоціативні антропоніми). Найпоширенішою моделлю антропонімічної номінації персонажів виявилася однокомпонентна модель, представлена прізвищем. Переважне використання прізвищ замість традиційної двокомпонентної моделі іменування англійців (особисте ім‟я та прізвище) зумовлене не тільки уподобаннями автора, але й закономірностями драми як літературного роду, для якого характерна відсутність зображення зовнішності і характеру персонажів та акцент на зображенні їх вчинків і душевних станів. Використанням великої кількості прізвищ, що «говорять», в обмеженому просторі драматичного твору автор компенсував відсутність опису персонажів і створив незабутній антропонімічній колорит в своїх комедіях.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1508
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник ІДГУ

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Слободяк_С_НВ_47.pdfThe Functioning of fictional anthroponyms in R.B. Sheridan's plays «The school for scandal» and «The rivals»838.03 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.