Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1526
Назва: Концепт «колір» як засіб створення художньої дійсності (на матеріалі творів Едгара Алана По)
Інші назви: Concept «Colour» as a way of depicting artistic reality (based on the works of Edgar Poe)
Автори: Олейнiкова, Г.
Патлатюк, Ю.
Oleinikova, G.
Patlatiuk, Yu.
Ключові слова: концепт
кольорова символіка
художній засіб
символізм
concept
color symbols
artistic means
symbolism
Дата публікації: 2020
Видавництво: Ізмаїл : РВВ ІДГУ
Бібліографічний опис: Олейнiкова Г. Концепт «колір» як засіб створення художньої дійсності (на матеріалі творів Едгара Алана По) / Г. Олейнiкова, Ю. Патлатюк // Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету : збірник наукових праць. Серія «Філологічні науки». – Ізмаїл : РВВ ІДГУ, 2020. – Вип. 51. – С. 68-75.
Серія/номер: Філологічні науки;51
Короткий огляд (реферат): У статті досліджується концепт «колір», визначаються його характеристики та властивості як носія культурної інформації, адже кольорова символіка є однією з найдавніших частин кожної лінгвокультури. Відмінною рисою концепту з компонентом «колір» є тісний взаємозв’язок мови і культури: поява нових концептофонів кольору в житті суспільства веде до виникнення та доповнення концептів кольору в мові. Спектр кольорів є неоднозначним, адже він виражає закріплені в певному суспільстві норми, погляди та колективний світогляд. Всебічне дослідження кольоропозначень в галузях різних наук є актуальним питанням сьогодення. Спектр кольорів часто використовують письменники у своїй творчій діяльності. Так, у статті було проаналізовано розповіді «Маска Червоної смерті», «Падіння Дома Ашерів» та «Чорний кіт» американського письменника Едгара Алана По, який активно використовував у своїй творчості колір як художній засіб зображення дійсності. Кольоровий символізм новел Едгара По використовується для передачі атмосфери таємничості, посилення почуттів і пристрастей героїв, підкреслення песимістичних настроїв та почуття розчарування, а також передачі особливостей меланхолічно-похмурих пейзажів. Над героями нависає фатум, їм властива витонченність почуттів, хворобливість пристрастей, підвищена вразливість. Сприйняття буття відмічене тривогою, яка переходить у страх. У всіх трьох оповіданнях автора звучить мотив приреченості, тема загибелі.
Опис: The article examines the concept of «colour», defines its characteristics and properties as a carrier of cultural information, because color symbolism is one of the most important parts of every linguistic culture. Coloristics is the main divisions that explore the concept of «color» in different ways. Coloristics deals with the description of the main characteristics of colors, their interaction, harmonization, the influence of color on various spheres of human life, as well as the means and methods of colors in the process of forming an architectural environment, and color science studies the phenomenon of color from a theoretical aspect, generalizing and systematizing knowledge about color in physics. chemistry, physiology and psychology. The range of colors is ambiguous, because it expresses the norms, views and collective worldview established in a certain society. Comprehensive study of color symbols in the fields of various sciences is a topical issue nowadays. The range of colors is often used by writers in their literary works. At the present stage of language development, vocabulary with the component «color» is used by different writers in fiction to depict the portraits of characters and descriptions of landscapes, as well as to deepen the metaphorical visual effects. Thus, the article analyzed the stories «Mask of the Red Death», «The Fall of the House of Usher» and «Black Cat» by American writer Edgar Allan Poe, who actively used color in his work as an artistic means of depicting reality. The colorful symbolism of Edgar Allan Poe's short stories is used to convey an atmosphere of mystery, enhance the feelings and passions of the characters, emphasize pessimism and frustration, as well as convey the features of melancholy-gloomy landscapes. Fate hangs over the personages, they are characterized by subtlety of feelings, painful passions, increased vulnerability. The perception of being is marked by anxiety, which turns into fear. In all three stories sounds the theme of death.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1526
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник ІДГУ

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Олейнікова_Г.,_Патлатюк_Ю._НВ_51_2020.pdfКонцепт «колір» як засіб створення художньої дійсності (на матеріалі творів Едгара Алана По)331.35 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.