Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1624
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorРайбедюк, Г.-
dc.contributor.authorRaibedyuk, G.-
dc.date.accessioned2022-01-10T09:28:41Z-
dc.date.available2022-01-10T09:28:41Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationРайбедюк Г. Літературне краєзнавство в контексті гуманізації сучасної освіти (на матеріалі творчості поетів Придунав’я) / Г. Райбедюк // Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету : збірник наукових праць. Серія: «Педагогічні науки». – Ізмаїл : РВВ ІДГУ, 2021. – Вип. 56. – С. 203-212.uk_UA
dc.identifier.issn2521-1757 (Print)-
dc.identifier.issn2616-8812 (Online)-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/1624-
dc.descriptionThe article substantiates the role of literary local lore in the humanization of modern literary education as a fundamental principle of its reform, summarizes the most famous characteristics of scientific and methodological concepts of humanistic pedagogy (first of all, pedagogical ideas of V. Sukhomlynsky). Its practical implementation in literary education is concretized on the example of perception and comprehension by students of secondary schools of the achievements of regional literature in general and the creative work of the poets of the Danube region. The methodical resources of the influence of the literature of the native land on the humanistic worldview of the modern student-reader, intended for personality-oriented learning, are revealed, their role in formation of spiritually rich, harmoniously developed, nationally conscious personality aesthetic needs. The theoretical foundations of humanistic pedagogy are demonstrated on the example of the introduction into the educational process of the creative work of leading representatives of the multilingual poetic landscape of the multicultural Danube region. The main attention is focused on the formation of such qualitative characteristics of the humanistic worldview in students as tolerance and kindness, which in the polyethnic space have a conceptually existential significance. The main object of the research is the texts of Ukrainian-speaking poets (M. Vasyliuk, V. Vykhodtsev, T. Kibkalo, H. Lysa, V. Reva, V. Simeyko), whose source of art determines the humanistic potential of the text. The author of the article outlines the main directions of further scientific and methodological work in the field of professional study of the literature of the Danube region and its methodological adaptation in line with the latest educational needs of humanistic pedagogy.uk_UA
dc.description.abstractУ статті обґрунтовано роль літературного краєзнавства в гуманізації сучасної літературної освіти як фундаментального принципу її реформування, узагальнено найвідоміші характеристики науково-методичних концепцій гуманістичної педагогіки (насамперед, педагогічних ідей В. Сухомлинського). Її практичне втілення в літературній освіті конкретизовано на прикладі сприйняття й осмислення учнями загальноосвітніх закладів надбань регіональної літератури загалом і творчого доробку поетів Придунав’я зосібна. Виявлено методичні ресурси впливу літератури рідного краю на гуманістичний світогляд сучасного учня-читача, інтенційований на особистісно зорієнтоване навчання, з’ясовано їх роль у формуванні духовно багатої, гармонійно розвиненої, національно свідомої особистості, у плеканні її високих морально-етичних пріоритетів, ціннісних ідеалів та естетичних потреб. Теоретичні засновки гуманістичної педагогіки продемонстровано на прикладі уведення до навчально-виховного процесу творчого доробку чільних представників поетичного ландшафту полікультурного придунайського краю. Основну увагу зосереджено на формуванні в учнів таких якісних характеристик гуманістичного світогляду, як толерантність і доброта, які в поліетнічному просторі мають концептуально буттєве значення. Основним об’єктом дослідження обрано тексти українськомовних поетів (М. Василюка, В. Виходцева, Т. Кібкало, Г. Лисої, В. Реви, В. Сімейка), джерело художності яких визначає гуманістичний потенціал тексту. Автором статті окреслено магістральні напрями подальшої науково-методичної роботи у сфері фахового вивчення літератури Придунав’я та її методичної адаптації в руслі новітніх освітніх потреб гуманістичної педагогіки.uk_UA
dc.publisherІзмаїл : РВВ ІДГУuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;56-
dc.subjectгуманістична педагогікаuk_UA
dc.subjectгуманізація освітиuk_UA
dc.subjectособистістьuk_UA
dc.subjectВ. Сухомлинськийuk_UA
dc.subjectдоброuk_UA
dc.subjectтолерантністьuk_UA
dc.subjectдуховні цінностіuk_UA
dc.subjectрегіональна літератураuk_UA
dc.subjectкраєзнавствоuk_UA
dc.subjectпоети Придунав’яuk_UA
dc.subjectавторський текстuk_UA
dc.subjecthumanistic pedagogyuk_UA
dc.subjecthumanization of educationuk_UA
dc.subjectpersonalityuk_UA
dc.subjectV. Sukhomlynskyuk_UA
dc.subjectkindnessuk_UA
dc.subjecttoleranceuk_UA
dc.subjectspiritual valuesuk_UA
dc.subjectregional literatureuk_UA
dc.subjectlocal loreuk_UA
dc.subjectpoets of the Danube regionuk_UA
dc.subjectauthor’s textuk_UA
dc.titleЛітературне краєзнавство в контексті гуманізації сучасної освіти (на матеріалі творчості поетів Придунав’я)uk_UA
dc.title.alternativeLiterary local studies in the context of the humanization of modern education (on the material of the work of the poets of the Danube)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник ІДГУ

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Райбедюк_Г._НВ_56_2021.pdfЛітературне краєзнавство в контексті гуманізації сучасної освіти (на матеріалі творчості поетів Придунав’я)790.68 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.