Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1635
Назва: Сучасні методичні підходи до формування в учнів стресостійкості засобами фізичної культури
Інші назви: Modern methodological approaches to the formation of students' stress resistance by means of physical culture
Автори: Радовенчик, А.І.
Radovenchyk, Anastasiіa
Ключові слова: стрес
стресостійкість
стресові ситуації
стресова реакція
фізична культура
психологічна підготовка
негативні психічні стани
школярі
підлітки
тривожність
профілактика
stress
resistance to stress
stressful situations
stress reaction
physical culture
psychological preparation
negative mental states
schoolchildren
adolescents
anxiety
prevention
Дата публікації: 26-січ-2022
Бібліографічний опис: Радовенчик А.І. Сучасні методичні підходи до формування в учнів стресостійкості засобами фізичної культури : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 014 Середня освіта: фізична культура / Кер.: канд.філос.наук, доц. Ярчук Г.В. - Ізмаїл, 2022. - 118 с.
Короткий огляд (реферат): У магістерській роботі розкрита проблема, яка стосується питання щодо профілактики та подолання шкільного стресу на підставі комплексного аналізу сучасних методичних підходів до формування в учнів стресостійкості засобами фізичної культури, що робить обрану нами тему достатньо актуальною. Об’єктом дослідження є особливості формування в учнів стресостійкості. Предметом дослідження є методичні підходи до формування в учнів стресостійкості засобами фізичної культури. Метою дослідження є теоретичне дослідження та обґрунтування особливості сучасних методичних підходів до формування в учнів стресостійкості засобами фізичної культури. У першому розділі роботи розкриті науково-теоретичні засади дослідження подолання шкільного стресу, а саме проаналізовано сутність понять «стрес», особливості виникнення шкільного стресу та вплив стресової ситуації на навчання учнів, розглянуто поняття та методи боротьби з нейрофізіологічними та нейробіологічними механізмами стресу і депресивних станів. У другому розділі шляхом практичних основ дослідження була проведена діагностика шкільного стресового стану, а саме: описано впровадження педагогічних прийомів та підходів спрямованих на подолання шкільного стресу засобами фізичної культури та проаналізована ефективність впроваджених заходів. Третій розділ містить методичні рекомендації відносно особливостей та підходів подолання шкільного стресу засобами фізичної культури, проаналізовані заняття спортом як засобу боротьби зі стресом. Розглянуті такі питання як стрес-фактори умов і стрес-реакції в спортивній діяльності та розкрита важливість організації антистресової психологічної підготовки учнів. Стресова реакція, в першу чергу, проявляється в активації симпатичного і парасимпатичного відділу вегетативної нервової системи тому різні реакції організму на стресові ситуації викликають різну поведінку. Ми виділили, що стресор викликає надлишкову реакцію на неусвідомлюваному рівні, забезпечуючи необхідну ступінь гомеостазу, і тільки потім виникають компенсаторні механізми для усвідомлення, упорядкування і оцінки його реакції організму. При проведенні експериментального дослідження була проведена діагностика шкільного стресового стану. В результаті впровадження педагогічних прийомів та підходів спрямованих на подолання шкільного стресу засобами фізичної культури ми отримала результати, які підтвердили ефективність впроваджених заходів. Важливими рекомендаціями вважаємо врахування наступного: для того щоб заняття спортом приносили користь учням потрібні регулярні вправляння без перевтомлення, отримання зворотного ефекту. Застосування різних засобів, методів і прийомів психологічної підготовки, заснованих на обліку індивідуальних психосоматичних і особистісних особливостей учнів, специфіки їх змагальної діяльності і переважаючих стрес-факторів внутрішнього і зовнішнього природи, сприяє формуванню необхідних властивостей особистості, що відповідають за успішне подолання стресу у спортивній змагальної діяльності.
Опис: In the master's work, the problem is revealed concerning the issue of prevention and overcoming of school stress on the basis of a comprehensive analysis of modern methodological approaches to the formation of stress resistance in students by means of physical culture, which makes the topic we have chosen quite relevant. The object of the research is the peculiarities of the formation of stress resistance in students. The subject of the research is methodological approaches to the formation of stress resistance in students by means of physical culture. The aim of the study is a theoretical study and substantiation of the peculiarities of modern methodological approaches to the formation of stress resistance in students by means of physical culture. The first chapter of the work reveals the scientific and theoretical foundations of the study of overcoming school stress, namely, the essence of the concepts of "stress", the features of the occurrence of school stress and the impact of a stressful situation on student learning are analyzed, the concepts and methods of dealing with the neurophysiological and neurobiological mechanisms of stress and depression are considered. In the second section, using the practical foundations of the study, the diagnosis of the school stress state was carried out, namely: the introduction of pedagogical techniques and approaches aimed at overcoming school stress by means of physical culture was described and the effectiveness of the implemented measures was analyzed. The third section contains methodological recommendations on the peculiarities and approaches of overcoming school stress by means of physical culture; sports activities as a means of dealing with stress are analyzed. Issues such as stress factors of conditions and stress reactions in sports activities are considered, and the importance of organizing anti-stress psychological training of students is revealed. The stress reaction, first of all, manifests itself in the activation of the sympathetic and parasympathetic parts of the autonomic nervous system, therefore, different reactions of the body to stressful situations cause different behavior. We have identified that the stressor causes an excessive response at an unconscious level, providing the necessary degree of homeostasis, and only then do compensatory mechanisms appear for the awareness, compilation and assessment of his body's response. During the experimental study, the diagnosis of the school stress state was carried out. As a result of the introduction of pedagogical techniques and approaches aimed at overcoming school stress by means of physical culture, we obtained results that confirmed the effectiveness of the implemented measures. We consider important recommendations to take into account the following: in order for sports activities to benefit students, the necessary regular repositions without overwork, obtaining the opposite effect. The use of various means, methods and techniques of psychological training, based on taking into account the individual psychosomatic and personal characteristics of students, the specifics of their competitive activity and the prevailing stress factors of internal and external nature, contributes to the formation of the necessary personality traits responsible for successfully overcoming stress in sports.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1635
Розташовується у зібраннях:014 Середня освіта: фізична культура

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліф.робота_магістр_Радовенчик_А.І-2022.pdfСучасні методичні підходи до формування в учнів стресостійкості засобами фізичної культури1.44 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.