Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1640
Назва: Організаційно-педагогічні засади використання технології ейдетики в початковій школі
Інші назви: Organizational and pedagogical principles of using eidetic technology in primary school
Автори: Константинова, М.І.
Konstantynova, Mariia
Ключові слова: ейдетика
початкова освіта
технологія
пам'ять
образ
асоціація
eidetics
primary education
technology
memory
image
association
Дата публікації: 28-січ-2022
Бібліографічний опис: Константинова М.І. Організаційно-педагогічні засади використання технології ейдетики в початковій школі : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 013 Початкова освіта. Позашкільна освіта / Кер.: д-р.пед.наук, проф. Рашидов С.Ф. - Ізмаїл, 2022. - 85 с.
Короткий огляд (реферат): У кваліфікаційній роботі розкриті організаційно-педагогічні засади використання технології ейдетики в початковій школі. Кваліфікаційна робота складається зі вступу, трьох розділів, восьми підрозділів, висновків, списку використаних джерел 28 найменувань, та додатків. У роботі вміщено 8 таблиць, 3 діаграми. Загальний обсяг кваліфікаційної роботи становить 85 сторінок. Метою дослідження є: на основі вивчення психолого-педагогічної літератури та експериментального дослідження розробити, теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити систему роботи з розвитку пам’яті, творчого мислення дітей у початковій школі шляхом технології ейдетики. Об’єктом дослідження є: розвиток пам’яті, творчих здібностей учнів початкової школи на уроках з використанням ейдетичних технологій. Предметом дослідження є: особливості використання технології ейдетики задля успішного розвитку пам’яті учнів початкової школи. У 1 розділі йдеться про науково-теоретичні аспекти використання технології ейдетики в освітньому процесі початкової школи. Розглянуто історію становлення технології ейдетики. Проаналізовано ейдетику, як засіб розвитку творчого мислення дітей молодшого шкільного віку. Розглянуто особливості розвитку пам’яті молодших школярів. У 2 розділі йдеться про методи ейдетики, як потужний педагогічний ресурс активізації пам’яті учнів початкової школи. Зазначено основні методи ейдетики, які використовуються на уроках в початкових класах. До них належать: метод піктограми, метод узгодження фантазії та уяви, логічних скорочень, метод зачіпки, метод оживлення, метод Цицерона або метод місця, метод візуалізації, ланцюговий метод. Ці методи дозволяють раціонально організувати роботу на уроках та засвоїти матеріал свідомо і швидко, не зазнаючи інтелектуального напруження. Проаналізовано методику розвитку асоціативного мислення з учнями початкової школи. У 3 розділі «Дослідно-практична робота з використання технології ейдетики на уроках української мови» було проведене експериментальне дослідження. Воно проводилося на базі 4 класу Городненського закладу загальної середньої освіти, в експерименті приймало участь 22 учні. Метою експерименту було встановити рівень сформованості орфографічних навичок учнів початкових класів, за допомогою словникового диктанту, контрольного диктанту та контрольного списування. Середня якість робіт на констатувальному етапі складала 45%. У формувальному експерименті для запам’ятовування слів ми використовували кілька груп ейдетичних прийомів і методів: парадоксальних трансформацій; кодування; акровербальний метод; асоціативного живлення; асоціацій; розумового малювання; візуалізації. За результатами роботи було проведено повторне діагностування, яке дозволило виявити позитивну динаміку в оволодінні учнями початкових класів орфографічної зіркості, якість навчання збільшилась на 18%, а низький рівень навчання учнів зменшився на 9%, за допомогою ейдетичний методів та прийомів. У ході експериментальної роботи, ми дійшли висновку, що використання методів і прийомів ейдетики покращують навички орфографії в учнів та сприяють успішному розвитку орфографічних навичок запам’ятовування слів на основі ейдетики. У ході написання наукової роботи ми дійшли висновку, що унікальна технологія ейдетика, спрямована на розвиток образного мислення, уяви, уваги і пам’яті. Ейдетика сприяє гармонійному розвитку обох півкуль, дитина стає більш працездатною, а психіка стабільнішою. Застосовуючи ейдетичні методи, учень початкових класів почувається більш комфортно, вільно набуває нових знань. Матеріали дослідження можуть бути використані в роботі педагога, вчителя, психолога, класного керівника, вчителя додаткової освіти для оволодіння новою технологією запам’ятовуванння, та використовування її на практиці.
Опис: The qualifying work reveals the organizational and pedagogical principles of using the technology of eidetics in primary school. The qualification work consists of an introduction, three chapters, eight subsections, conclusions, a list of used sources of 28 titles, and appendices. The work contains 8 tables, 3 charts. The total volume of qualifying work is 85 pages. The purpose of the study is: based on the study of psychological and pedagogical literature and experimental research to develop, theoretically substantiate and experimentally test the system of work on the development of memory, creative thinking of children in primary school through the technology of eidetics. The object of research is: the development of memory, creative abilities of primary school students in lessons using eidetic technologies. The subject of the research is: features of the use of eidetic technology for the successful development of the memory of primary school students. Chapter 1 deals with scientific and theoretical aspects of the use of eidetic technology in the educational process of primary school. The history of formation of eidetics technology is considered. Eidetics as a means of developing creative thinking of primary school children is analyzed. Peculiarities of memory development of junior schoolchildren are considered. Chapter 2 discusses the methods of eidetics as a powerful pedagogical resource for activating the memory of primary school students. The main methods of eidetics used in primary school lessons are indicated. These include: the icon method, the method of reconciling fantasy and imagination, logical abbreviations, the method of hooking, the method of animation, the method of Cicero or the method of place, the method of visualization, the chain method. These methods allow you to rationally organize the work in the classroom and learn the material consciously and quickly, without experiencing intellectual stress. The method of development of associative thinking with primary school students is analyzed. An experimental study was conducted in Chapter 3 "Research and practical work on the use of eidetic technology in Ukrainian language lessons." It was conducted on the basis of the 4th grade of the Grodno institution of general secondary education, 22 students took part in the experiment. The aim of the experiment was to establish the level of spelling skills of primary school students, using vocabulary dictation, control dictation and control writing. The average quality of work at the ascertainment stage was 45%. In a formative experiment, we used several groups of eidetic techniques and methods to memorize words: paradoxical transformations; coding; acroverbal method; associative nutrition; associations; mental drawing; visualization. Based on the results of the work, a re-diagnosis was made, which revealed positive dynamics in the mastery of spelling stars by primary school students, the quality of education increased by 18%, and the low level of student learning decreased by 9%, using eidetic methods and techniques. In the course of our experimental work, we confirmed the hypothesis at the beginning of the study that the use of eidetic methods and techniques improves students' spelling skills and contributes to the successful development of spelling skills in eidetic-based word memorization. In writing this paper, we have come to the conclusion that the unique technology of eidetics is aimed at developing figurative thinking, imagination, attention and memory. Eidetics promotes the harmonious development of both hemispheres, the child becomes more able to work, and the psyche is more stable. Applying eidetic methods, the primary school student feels more comfortable, freely acquires new knowledge. The materials of the research can be used in the work of a teacher, psychologist, class teacher, teacher of additional education to master the new technology of memorization, and its use in practice.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1640
Розташовується у зібраннях:013 Початкова освіта. Позашкільна освіта

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліф._робота_магістр_Константинова_М. І._2022.pdfОрганізаційно-педагогічні засади використання технології ейдетики в початковій школі1.8 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.