Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1645
Назва: Управління якістю і конкурентоспроможністю освітніх послуг у закладах вищої освіти
Інші назви: Management of quality and competitiveness of educational services in higher education institutions
Автори: Бабаян, Антон Сергійович
Babaian, Anton
Ключові слова: освітня послуга
конкурентоспроможність
заклад вищої освіти
система менеджменту якості
educational service
competitiveness
higher education institution
quality management system
Дата публікації: 1-лют-2022
Бібліографічний опис: Бабаян А.С. Управління якістю і конкурентоспроможністю освітніх послуг у закладах вищої освіти : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 073 Менеджмент / Кер.: канд.пед.наук, доц. Яковенко О.І. - Ізмаїл, 2022. - 111 с.
Короткий огляд (реферат): Освітні послуги на сучасному ринку, так само як і будь-який товар, реалізуються в умовах жорсткої конкуренції. І закладам вищої освіти (ЗВО) доводиться нарощувати конкурентну перевагу, завойовувати міцні позиції на ринку. Ринок освітніх послуг – це взаємодія попиту на освітні послуги з боку основних суб'єктів, що господарюють (окремих особистостей, домогосподарств, підприємств і організацій, держави) з їх пропозицією, яку забезпечують різні освітні установи. Таким чином, діяльність ЗВО зводиться до забезпечення рівня якості освітніх послуг визначеним стандартам, для чого існує система менеджменту якості (СМЯ), яку можна описати, як систему, яка передбачає планомірний вплив на всіх етапах на фактори та умови, які забезпечать формування майбутніх фахівців, що можуть повноцінно використовувати свої знання, навички та вміння. Тож, за таких умов, своєчасність теми кваліфікаційного дослідження не викликає сумніву. Об'єктом дослідження – система менеджменту якості освітніх послуг у контексті забезпечення конкурентоспроможності закладу вищої освіти. Предметом дослідження є система управління забезпеченням якості і конкурентоспроможність освітніх послуг в Ізмаїльському державному гуманітарному університеті (ІДГУ). Метою дослідження є вивчення теоретичних і методичних засад забезпечення конкурентоспроможності закладу вищої освіти, шляхів і напрямів підвищення її рівня та запропонувати програму удосконалення системи управління якістю і конкурентоспроможністю освітніх послуг в ІДГУ. У першому розділі «Теоретичні аспекти створення системи менеджменту якості освітніх послуг як ключового елементу забезпечення конкурентоспроможності закладу вищої освіти» розглянуто сутність та особливості освітніх послуг у контексті забезпечення конкурентоспроможності закладу вищої освіти; систему менеджменту якості освітніх послуг як чинник забезпечення конкурентоспроможності закладу вищої освіти, особливості її впровадження; методику проведення аналізу результативності внутрішньої системи менеджменту якості та конкурентоспроможності освітніх послуг; у другому розділі «Діагностика системи менеджменту якості освітніх послуг як ключового елементу забезпечення конкурентоспроможності закладу вищої освіти Ізмаїльський державний гуманітарний університет» надано загальну характеристику та особливості діяльності вищезазначеного закладу; проведено моніторинг системи менеджменту якості та конкурентоспроможності освітніх послуг в ІДГУ; проаналізовано конкурентоспроможність ІДГУ з використанням сучасних методик; у третьому розділі «Удосконалення системи менеджменту якості та конкурентоспроможності освітніх послуг ІДГУ» досліджено теоретичні шляхи та напрями розв’язання проблем забезпечення конкурентоспроможності ЗВО, через створення ефективної системи менеджменту якості освітніх послуг, а також розроблено програму удосконалення системи управління якістю і конкурентоспроможністю освітніх послуг в ІДГУ. За результатами дослідження уточнено зміст дефініцій «освітня послуга» та «конкурентоспроможність ЗВО», розроблено вищезазначену програму, у якій зазначена місія ІДГУ, ряд заходів, що пропонуються з періодами їх реалізації та нові вимоги щодо діяльності підрозділів та керівництва закладу. Практичне значення одержаних результатів полягає у тому, що розроблені рекомендації по використанню різних способів підвищення конкурентоспроможності дозволять ІДГУ удосконалити організацію навчального процесу. За допомогою цього підвищити ефективність своєї діяльності шляхом покращення якості освіти, кваліфікації та організації персоналу.
Опис: For the qualification work entitled: "Management of quality and competitiveness of educational services in higher education institutions" Educational services in today's market, as well as any product, are sold in conditions of fierce competition. And higher education institutions (HEIs) have to increase their competitive advantage and gain a strong position in the market. The market of educational services is the interaction of demand for educational services from the main economic entities (individuals, households, enterprises and organizations, the state) with their supply, which is provided by various educational institutions. Thus, the activities of free economic education are reduced to ensuring the level of quality of educational services to certain standards, for which there is a quality management system (QMS), which can be described as a system that provides systematic influence at all stages on factors and conditions that will ensure future professionals, who can make full use of their knowledge, skills and abilities. Therefore, under such conditions, the timeliness of the topic of qualification research is beyond doubt. The object of research is the quality management system of educational services in the context of ensuring the competitiveness of higher education institutions. The subject of the research is the quality management system and competitiveness of educational services at the Izmail State University for the Humanities (IDGU). The aim of the research is to study the theoretical and methodological principles of ensuring the competitiveness of higher education institutions, ways and directions to improve its level and to propose a program to improve the quality management system and competitiveness of educational services at IDGU. The first section "Theoretical aspects of creating a quality management system of educational services as a key element to ensure the competitiveness of higher education institutions" discusses the nature and features of educational services in the context of ensuring the competitiveness of higher education institutions; quality management system of educational services as a factor in ensuring the competitiveness of higher education institutions, features of its implementation; methods of analysis of the effectiveness of the internal system of quality management and competitiveness of educational services; the second section "Diagnosis of the quality management system of educational services as a key element in ensuring the competitiveness of the higher education institution Izmail State University for the Humanities" provides a general description and features of the above institution; the quality and competitiveness management system of educational services in IDGU was monitored; the competitiveness of IDGU with the use of modern methods is analyzed; in the third section "Improvement of quality management system and competitiveness of educational services IDGU" explored theoretical ways and directions of solving problems of competitiveness of free economic education, through the creation of an effective quality management system of educational services, and developed a program to improve quality management and competitiveness of educational services. According to the results of the study, the content of the definitions of "educational service" and "competitiveness of free educational institutions" was clarified, the above program was developed, which indicated the mission of IDGU, a number of measures proposed with periods of their implementation and new requirements for units and management. The practical significance of the obtained results is that the developed recommendations on the use of various ways to increase competitiveness will allow IDGU to improve the organization of the educational process. To increase the efficiency of its activities by improving the quality of education, skills and organization of staff.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1645
Розташовується у зібраннях:073 Менеджмент

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліф._робота_магістр_Бабаян.А._2022.pdfУправління якістю і конкурентоспроможністю освітніх послуг у закладах вищої освіти1.07 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.