Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1646
Назва: Система маркетингового управління збутовою діяльністю підприємства ПАТ «Оболонь»
Інші назви: Marketing management system of sales activities of the company PJSC" Obolon"
Автори: Бондатій, Денис Васильович
Bondatii, Denys
Ключові слова: маркетинг
збут
управління
генеральний директор
ринки
продукція
інновації
кіберспорт
підприємство
marketing
sales
management
CEO
markets
products
innovation
e-sports
enterprise
Дата публікації: 1-лют-2022
Бібліографічний опис: Бондатій Д.В. Система маркетингового управління збутовою діяльністю підприємства ПАТ «Оболонь» : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 073 Менеджмент / Кер.: канд.екон.наук, доц. Сорока Л.М. - Ізмаїл, 2022. - 70 с.
Короткий огляд (реферат): Актуальність обраної теми дослідження зумовлена тим, забезпечення ефективного функціонування підприємств вимагає економічно грамотного управління їх діяльністю, яке багато в чому визначається вмінням їх аналізувати власну господарську діяльність. В умовах сучасного розвитку ринкової економіки і планування підприємництва все більш актуальним стає питання про ретельне вивчення всіх аспектів маркетингової та збутової діяльності господарюючих суб’єктів. Для успішного господарювання в усіх сферах діяльності необхідно глибоке знання ринкових механізмів, принципів та методів вивчення ринку і економічної кон'юнктури, комплексу заходів ефективного впливу на конкурентні позиції фірми, методів маркетингових досліджень ринку, способів управління якістю і конкурентоспроможністю товару, методів формування попиту і стимулювання збуту, визначення товарної, асортиментної, цінової, комунікаційної політики підприємства. Сукупність подібних інструментів і становить основу маркетингу. Маркетингова діяльність це не просто набір інструментів для просування бізнесу вперед, це ціла система, яка включає в себе збір інформації, її обробку, дослідження і аналізи, виявлення основних проблем і напрямків для розвитку та засобів досягнення цих цілей. Грамотне ведення маркетингової діяльності на підприємстві – це ціле мистецтво, необхідне для того, щоб підприємство працювало успішно і приносило прибуток. Мета дослідження. Метою роботи є дослідження системи маркетингового управління збутовою діяльністю на сучасних підприємствах. Для досягнення поставленої мети вирішено наступні завдання:  розглянути теоретичні засади сутності та методів маркетингового управління збутовою діяльністю підприємства;  оцінити систему маркетингового управління збутовою діяльністю підприємства ПАТ «Оболонь»;  запропонувати напрями впровадження сучасних тенденцій маркетингового управління збутом в діяльність ПАТ «Оболонь». Об'єктом дослідження система маркетингового управління збутовою діяльністю суб’єктів підприємницької діяльності. Предметом дослідження є маркетингова діяльність ПАТ «Оболонь». Методи дослідження. У науковій роботі, для вирішення поставлених завдань, використовувалися такі методи дослідження: теоретичного узагальнення, порівняння та систематизації, економічного аналізу і синтезу, економічної діагностики, експертних оцінок, графічні та табличні методи подачі інформації, опитування та інші. У кваліфікаційній роботі були визначення поняття збуту, маркетингу та їх зв’язок між собою. Було проведено аналіз діяльності ПАТ «Оболонь», фінансових показників підприємства та його системи маркетингового управління. Досліджено сучасний досвід управління маркетинговою діяльністю підприємства в успішних закордонних компаніях. Відповідно було сформовано пропозиції для розвитку діяльності ПАТ «Оболонь» та обґрунтовано їх доцільність. У першому розділі роботи розглядаються типи організаційної взаємодії відділів маркетингу та збуту в системі маркетингового управління підприємством. Акцентовано увагу на тому, що у сучасних умовах функціонування організацій різних галузей діяльності потребують дотримання нових принципів та особливо яскравому прояві цього аспекту в організації та управлінні системою маркетингу, зокрема і взаємодії між службою маркетингу та відділами збуту. Наголошено, що збутова діяльність є вкрай важливим аспектом в діяльності будь-якого підприємства чи організації, оскільки гарні результати збутової діяльності призводять до отримання прибутку та створюють можливості для подальшого розвитку, формування та посилення конкурентних переваг. Авторами відмічено, що ефективна збутова діяльність можлива лише за умови оптимальної взаємодії відділів збуту з іншими службами, які входять до системи маркетингу організації. Дослідження інформаційних джерел дозволило виділити шість основних типів взаємодії відділів маркетингу і збуту у межах одного підприємства в залежності від рівня її розвитку і стадії життєвого циклу. Зазначено, що кожний із цих типів має свої преваги і недоліки і доцільний для використання у певних умовах та обставинах. Відмічено, що найбільш часто до функцій та завдання відділів збуту науковці відносять надання рекомендацій щодо: формування каналів розподілу та стратегій просування продукції, прогнозування обсягів реалізації, встановлення розміру, узагальнення побажань та очікувань цільової аудиторії, збір первинних даних про стан ринку, тощо. Акцентовано увагу, що якість виконання цих функцій безпосередньо впливає на якість формування виробничої програми та планування заходів щодо покращення продукції (послуг) підприємства. Вимоги маркетингу не обмежуються лише створенням високоякісного товару, який відповідає запитам споживачів, і правильним встановленням ціни на нього. Наголошено, що для забезпечення реалізації усього обсягу створених товарів підприємство повинно шукати та впроваджувати новітні технології та маркетингові інструменти просування товару, зокрема звертати увагу на можливості, що надає «digital marketing». Узагальнено основні функції відділу збуту в реалізації яких потрібна організаційна взаємодія з підрозділами маркетингу. Зроблено висновок, що для збереження конкурентної позиції підприємства на ринку необхідна злагоджена робота усіх підрозділів організації та забезпечення ефективного управління їх діяльністю. У другому розділі проведено оцінку системи маркетингового управління збутовою діяльністю ПАТ «Оболонь». А саме, було проведено загальну характеристику ПАТ «Оболонь», де було охарактеризовано загальну діяльність підприємства, проаналізовано основні техніко-економычні показники діяльності підприємства, а також оцінено систему маркетингового управління збутовою діяльністю підприємства. Було зазначено, що основною продукцією ПАТ «Оболонь» є слабоалкогольні напої, мінеральна та питна вода, а також безалкогольні напої. Акцентовано увагу, що на підприємстві ПАТ «Оболонь» використовується лінійно-функціональна структура управління, якої в повному обсязі вистачає для ефективного функціонування підприємства. Також відмічено, що система управління ПАТ «Оболонь» відповідає усім показникам систем якості: ДСТУ ISO 9001:2001, ДСТУ ISO 22 000:2007, ГОСТ ISO 14 001 : 2006, ГОСТ-П OHSAS 18 001:2006. Проведено аналіз фінансових результатів діяльності підприємства ПАТ «Оболонь», проведено аналіз рентабельності ПАТ «Оболонь», проведено аналіз тримірного показника ПАТ «Оболонь». Акцентовано увагу, що відділ маркетингу ПАТ «Оболонь» складається з фахівців зі збутової діяльності, сектору дизайну, сектору досліджень маркетингу та сектору реклами. Визначені завдання відділу маркетингу ПАТ «Оболонь», а саме генерація ідей, Налагодження партнерських відносин, моніторинг і аналіз ринку, формування лояльної аудиторії, збільшення продажів, складання бізнес планів нових проектів. Булу проведене опитування українців, яким було задано 5 питань, з відповідей на які було зроблено висновок, що ПАТ «Оболонь» не вистачає реклами у сучасному стилі. Відзначено, що ПАТ «Оболонь» займається спонсорством футбольного клубу «Оболонь», тим самим залучує до свого продукту значну частину вболівальників цього клубу. На основі аналізу маркетингової діяльності ПАТ «Оболонь» було складено бальну оцінку системи маркетингового управління збутовою діяльністю підприємства. Зроблено висновок, що для уникнення стагнації підприємства необхідно пришвидшити розвиток ПАТ «Оболонь». Основним ринком збуту продукції є Україна. У зв’язку з кризовою ситуацією в країні необхідно звернути увагу на закордонні ринки збуту, а для цього необхідно покращувати і розвивати маркетингову політику компанії, а саме рекламну діяльність компанії. У третьому розділі запропоновано напрями впровадження сучасних тенденцій маркетингового управління збутом в діяльність ПАТ «Оболонь». Виділені основні тренди, яких дотримуються зарубіжні лідери серед виробників напоїв. До них відносяться, здоров’я, чистота, натуральність, екологічність, інноваційність, а також спонсорська діяльність. Акцентовано увагу, що спонсорська діяльність в кіберспортивній галузі є досить ефективним методом приваблення нових споживачів. Відмічено, що щорічно кількість фанів кіберспортивних змагань збільшуються. Визначено, що кіберспортивна аудиторія не піддається «масовій рекламній атаці» завдяки грамотному розміщенню рекламних блоків і обмеженому числу спонсорів. Також, зазначено, потенційні споживачі є платоспроможними. Відмічено, що основними платформами для перегляду кіберспортиних трансляцій та спілкування аудиторії є Twitch, YouTube, Instagram та Twitter. Було визначено що просування свого товару чи бренду через кіберспорт можна декількома способами, а саме стримерські інтеграції, спонсорування турнірів, спонсорування команд, амбосадорство. Зазначено, що в Україні є 2 всесвітньовідомі кіберспортивні організації, а саме Natus Vincere та Maincast. Відмічено, що зарубіжні лідери різних галузей вже активно займаються спонсорською діяльністю українських кіберспортивних організацій. Визначені позитивні сторони для підприємств від рекламної діяльності у кіберспортивній галузі. Проведено аналітику на прикладі головного турніру з Dota 2 – The International. Наголошено, що кіберспортивні змагання зазнали величезного росту за останні десять років. Приведено приклади маркетингової діяльності у кіберспорт від таких відомих брендів, як Coca-Cola, Mercedes-Benz та інші. Зроблено висновок, що кіберспортивна галузь – це можливість для розвитку багатьох брендів, в тому числі і ПАТ «Оболонь». На даний момент у багатьох організацій ще не зайнято місце партнера, який займається напоями, але ці місця швидко заповнюють світові гіганти. Також зазначено, що у рамках пандемії, багато галузей зазнають втрати, але індустрії кіберспорту це майже не торкнулося, хоча турнірні змагання з величезними стадіонами і відмінили, їх продовжили освітлювати в онлайн форматі.
Опис: The relevance of the chosen research topic is due to the fact that ensuring the effective functioning of enterprises requires economically sound management of their activities, which is largely determined by their ability to analyze their own economic activities. In the current development of a market economy and business planning, the issue of careful study of all aspects of marketing and marketing activities of economic entities is becoming increasingly important. Successful management in all areas requires deep knowledge of market mechanisms, principles and methods of studying the market and economic conditions, a set of measures to effectively influence the competitive position of the firm, methods of market research, ways to manage quality and competitiveness, methods of demand and incentives sales, definition of commodity, assortment, price, communication policy of the enterprise. The set of such tools is the basis of marketing. Marketing is not just a set of tools to move business forward, it is a whole system that includes information gathering, processing, research and analysis, identifying key issues and directions for development and means to achieve these goals. Competent marketing activities at the company is a whole art necessary for the company to operate successfully and make a profit. The aim of the study. The aim of the work is to study the system of marketing management of sales activities in modern enterprises. To achieve this goal the following tasks are solved:  consider the theoretical foundations of the essence and methods of marketing management of sales activities of the enterprise;  evaluate the system of marketing management of sales activities of the enterprise PJSC "Obolon";  to suggest directions of introduction of modern tendencies of marketing management of sale in activity of PJSC "Obolon". The object of research is the system of marketing management with butovy activity of subjects of subpriyemnitskoi activity. The subject of the study is the marketing activities of PJSC "Obolon". Research methods. In scientific work, to solve the tasks, the following research methods were used: theoretical generalization, comparison and systematization, economic analysis and synthesis, economic diagnostics, expert assessments, graphical and tabular methods of information, surveys and others. The qualification work defined the concept of sales, marketing and their relationship. An analysis of the activities of PJSC "Obolon", the financial performance of the company and its marketing management system. The modern experience of management of marketing activity of the enterprise in successful foreign companies is investigated. Accordingly, proposals for the development of PJSC "Obolon" were formed and their feasibility was substantiated. The first section of the work considers the types of organizational interaction of marketing and sales departments in the system of marketing management of the enterprise. Emphasis is placed on the fact that in modern conditions the functioning of organizations in various fields of activity requires compliance with new principles and a particularly clear manifestation of this aspect in the organization and management of marketing, including interaction between marketing and sales departments. It is emphasized that sales activity is an extremely important aspect in the activity of any enterprise or organization, as good sales results lead to profit and create opportunities for further development, formation and strengthening of competitive advantages. The authors note that effective sales activities are possible only if the optimal interaction of sales departments with other services that are part of the marketing system of the organization. The study of information sources allowed us to identify six main types of interaction between marketing and sales within one enterprise, depending on the level of its development and stage of the life cycle. It is noted that each of these types has its advantages and disadvantages and is suitable for use in certain conditions and circumstances. It is noted that most often the functions and tasks of sales departments include recommendations for: formation of distribution channels and strategies for product promotion, forecasting sales, sizing, generalizing the wishes and expectations of the target audience, collecting primary data on the market, etc. It is emphasized that the quality of these functions directly affects the quality of the production program and planning activities to improve the products (services) of the enterprise. Marketing requirements are not limited to creating a high quality product that meets consumer demands, and the correct pricing for it. It is emphasized that to ensure the sale of the entire volume of created goods, the company must seek and implement the latest technologies and marketing tools to promote the product, in particular to pay attention to the opportunities provided by "digital marketing". The main functions of the sales department are summarized, the implementation of which requires organizational interaction with marketing departments. It is concluded that in order to maintain the competitive position of the company in the market requires the coordinated work of all departments of the organization and ensure effective management of their activities. The second section evaluates the marketing management system of sales activities of PJSC "Obolon". Namely, the general characteristic of PJSC "Obolon" was carried out, where the general activity of the enterprise was characterized, the basic technical and economic indicators of activity of the enterprise were analyzed, and also the system of marketing management of sales activity of the enterprise was estimated. It was noted that the main products of Obolon PJSC are low-alcohol beverages, mineral and drinking water, as well as soft drinks. It is emphasized that the enterprise of PJSC "Obolon" uses a linear-functional management structure, which is fully sufficient for the effective functioning of the enterprise. It is also noted that the management system of PJSC "Obolon" meets all indicators of quality systems: DSTU ISO 9001: 2001, DSTU ISO 22 000: 2007, GOST ISO 14 001: 2006, GOST-P OHSAS 18 001: 2006. An analysis of the financial results of the enterprise PJSC "Obolon", an analysis of the profitability of PJSC "Obolon", an analysis of the three-dimensional indicator of PJSC "Obolon". It is emphasized that the marketing department of PJSC "Obolon" consists of specialists in sales, design sector, marketing research sector and advertising sector. The tasks of the marketing department of PJSC "Obolon" are defined, namely the generation of ideas, establishing partnerships, monitoring and analysis of the market, forming a loyal audience, increasing sales, drawing up business plans for new projects. A survey of Ukrainians was conducted, who was asked 5 questions, from the answers to which it was concluded that PJSC "Obolon" lacks advertising in a modern style. It is noted that PJSC "Obolon" sponsors the football club "Obolon", thus attracting to its product a significant part of the fans of this club. Based on the analysis of marketing activities of PJSC "Obolon" was a score of the marketing management system of sales activities of the enterprise. It is concluded that in order to avoid stagnation of the enterprise it is necessary to accelerate the development of PJSC "Obolon". The main market for products is Ukraine. Due to the crisis situation in the country, it is necessary to pay attention to foreign markets, and to do this, it is necessary to improve and develop the company's marketing policy, namely the company's advertising activities. In the third section the directions of introduction of modern tendencies of marketing management of sale in activity of PJSC "Obolon" are offered. The main trends followed by foreign leaders among beverage producers are highlighted. These include health, cleanliness, naturalness, environmental friendliness, innovation, and sponsorship. Emphasis is placed on the fact that sponsorship in the e-sports industry is a very effective method of attracting new consumers. It is noted that the number of fans of e-sports competitions is increasing every year. It is determined that the e-sports audience is not subject to "mass advertising attack" due to the competent placement of advertising blocks and a limited number of sponsors. It is also noted that potential consumers are solvent. It is noted that the main platforms for viewing e-sports broadcasts and audience communication are Twitch, YouTube, Instagram and Twitter. It was determined that the promotion of your product or brand through e-sports is possible in several ways, namely streamer integration, tournament sponsorship, team sponsorship, ambassadorship. It is noted that there are 2 world-famous e-sports organizations in Ukraine, namely Natus Vincere and Maincast. It is noted that foreign leaders in various industries are already actively sponsoring Ukrainian e-sports organizations. The positive aspects for enterprises from advertising activities in the e-sports industry have been identified. Analytics were conducted on the example of the main tournament with Dota 2 - The International. It is noted that e-sports competitions have grown tremendously over the past ten years. Examples of marketing activities in e-sports from such well-known brands as Coca-Cola, Mercedes-Benz and others are given. It is concluded that the e-sports industry is an opportunity for the development of many brands, including PJSC "Obolon". At the moment, many organizations have not yet taken the place of a partner that deals with beverages, but these places are quickly filled by the world's giants. It is also noted that as part of the pandemic, many industries are suffering losses, but the eSports industry is almost unaffected, although tournament competitions with huge stadiums have been canceled, they continued to cover online.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1646
Розташовується у зібраннях:073 Менеджмент

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліф.робота_магістр_Бондатій Д.В._2022.pdfСистема маркетингового управління збутовою діяльністю підприємства ПАТ «Оболонь»1.28 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.