Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1657
Назва: Педагогізація рекреаційно-розвивального простору спеціального закладу освіти як чинник позитивної соціалізації першокласників
Інші назви: Pedagogization of recreational and development space of a special institution of education as a factor of positive socialization first
Автори: Алфьорова, Тетяна Дмитрівна
Alforova, Tatiana
Ключові слова: рекреаційно-розвивальний простір спеціалізованого закладу освіти
позитивна соціалізація першокласників
recreational and developmental space of a specialized educational institution
positive socialization of first-graders
Дата публікації: 1-лют-2022
Бібліографічний опис: Алфьорова Т.Д. Педагогізація рекреаційно-розвивального простору спеціального закладу освіти як чинник позитивної соціалізації першокласників : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 013 Початкова освіта. Інклюзивна освіта / Кер.: д-р.пед.наук, проф. Кічук Н.В. - Ізмаїл, 2022. - 121 с.
Короткий огляд (реферат): Актуальність теми дослідження. Соціалізація – це процес активного засвоєння людиною соціального досвіду, соціальних ролей, норм, цінностей, необхідних для успішної життєдіяльності в даному суспільстві. Соціалізація відбувається як в умовах стихійного впливу на особистість різних обставин життя, так і за умови цілеспрямованого формування особистості. Одним з етапів успішної соціалізації дитини в суспільстві, є адаптація першокласника до навчання в школі. Вступаючи до школи, першокласник потрапляє в нову для себе соціальну ситуацію розвитку. Часто виникає безліч проблем, пов'язаних зі зміною соціально-психологічних умов в житті дитини. Цей період для дитини є найважчим в плані адаптації до нових умов взаємодії з навколишнім середовищем. Окреслене вище зумовило потребу у здійсненні повноцінного дослідження рекреаційно- розвивального простору спеціального закладу освіти, де контекстом розглядається процес позитивної соціалізації саме дітей, які починають шкільне навчання. Така площина дослідження посилюється низкою протиріч, з-поміж яких головними є суперечності між: соціальним замовленням, пов’язаним із потребою позитивної соціалізації дитячої спільноти і недооціненими освітянами труднощами першого року шкільного навчання дитини; станом рекреаційно-розвивального простору дитини в умовах спеціалізованого закладу освіти і ступенем його педагогічного супроводу. Проаналізувавши наукову та методичну літературу, провівши експериментальне дослідження, були зроблені так висновки: 1. На основі вивчення й узагальнення наукових джерел установлено, що з метою забезпечення позитивної динаміки процесу соціалізації сучасних першокласників до умов спеціалізованого закладу освіти принципово важливою є реалізація наукового принципу дитиноцентризму. 2. Доведено, що вагу має освітній простір школи, адже він може інтегруватися в єдиний освітній простір міста, регіону, країни і в глобальний освітній простір. У зв'язку з цим доцільно розрізняти певні рівні освітнього простору. 3. Експериментальним шляхом установлено, що позитивна соціалізація першокласників уможливлюється через реалізацію сукупності наступних педагогічних умов: наскрізна роль лікувальної фізкультури у педагогізації розвивального простору спеціального закладу освіти; запровадження інтерактивних засобів спрямування рекреаційного простору спеціального закладу освіти; втілення ідей педагогіки партнерства у позитивну соціалізацію учнів 1 класу. Водночас проведене дослідження не вичерпує всіх проблемних питань окресленої проблеми. Перспективи подальшого вивчення ми пов’язуємо із реалізацією принципу наступності у забезпеченні позитивної соціалізації дітей не лише початкової ланки освіти, а й основної школи.
Опис: Relevance of the research topic. Socialization is a process of active assimilation of social experience, social roles, norms, values necessary for successful life in this society. Socialization occurs both in the conditions of natural influence on the personality of various circumstances of life, and under the condition of purposeful formation of the personality. One of the stages of successful socialization of a child in society is the adaptation of a first-grader to school. Entering school, the first-grader gets into a new social situation of development. Often there are many problems associated with changes in socio-psychological conditions in the life of the child. This period is the most difficult for the child in terms of adaptation to new conditions of interaction with the environment. The above outlined the need for a full-fledged study of the recreational and developmental space of a special educational institution, where the context considers the process of positive socialization of children starting school. This plane of study is exacerbated by a number of contradictions, among which the main ones are the contradictions between: social order related to the need for positive socialization of the children's community and underestimated by educators the difficulties of the first year of school; the state of the child's recreational and developmental space in the conditions of a specialized educational institution and the degree of his pedagogical support. After analyzing the scientific and methodological literature, conducting an experimental study, the following conclusions were made: 1. Based on the study and generalization of scientific sources, it is established that in order to ensure the positive dynamics of the socialization of modern first-graders to the conditions of a specialized educational institution is essential to implement the scientific principle of child-centeredness. 2. It is proved that the educational space of the school is important, because it can be integrated into a single educational space of the city, region, country and the global educational space. In this regard, it is advisable to distinguish between certain levels of educational space. 3. It has been experimentally established that positive socialization of first-graders is possible through the implementation of a set of the following pedagogical conditions: the end-to-end role of physical therapy in pedagogizing the development space of a special educational institution; introduction of interactive means of directing the recreational space of a special educational institution; implementation of ideas of partnership pedagogy in the positive socialization of 1st grade students. At the same time, the conducted research does not cover all the problematic issues of the outlined problem. We connect the prospects of further study with the implementation of the principle of continuity in ensuring the positive socialization of children not only in primary education but also in primary school.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1657
Розташовується у зібраннях:013 Початкова освіта. Інклюзивна освіта

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліф.робота_магістр_Алфьорова_Т.Д._2022.pdfПедагогізація рекреаційно-розвивального простору спеціального закладу освіти як чинник позитивної соціалізації першокласників2.23 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.