Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1661
Назва: Психологічна своєрідність розвитку мисленнєвих операцій у молоді
Інші назви: Psychological peculiarity of the development of mental operations in young people
Автори: Гаврилов, Олексій Олександрович
Gavrilov, O.
Ключові слова: мисленнєві операції
молодь
розвиток
когнітивні процеси
активізація
mental operations
youth
development
cognitive processes
activation
Дата публікації: 1-лют-2022
Бібліографічний опис: Гаврилов О.О. Психологічна своєрідність розвитку мисленнєвих операцій у молоді : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 053 Психологія / Кер.: д-р.психол.наук, доц. Кічук А.В. - Ізмаїл, 2022. - 78 с.
Короткий огляд (реферат): Представлене дослідження висвітлює деякі аспекти психологічної своєрідності розвитку мисленнєвих операцій у молоді Проблема розвитку когнітивної сфери особистості юнацького віку в останній час постає пріоритетним завданням фахівців в умовах вишу. Тому постає питання про пошук таких форм організації навчального процесу студентів, які б найбільшою мірою сприяли цьому розвитку. Зусилля науковців та практиків сьогодні спрямовані на пошуки нових організаційних і змістовних компонентів навчальної діяльності, за яких відбувається розвиток мислення юнаків. Метою кваліфікаційного дослідження є виявлення психологічних особливостей розвитку мисленнєвих операцій особистості юнацькому віку та розробка методичних рекомендацій щодо активізації досліджуваного процесу. Задля досягнення сформульованої у роботі мети використовувалися загальнонаукові методи (аналіз, синтез, узагальнення і так далі). А також методики, «числові ряди» автор методики Е. Крепелін, методика яка спрямована на дослідження інтелектуальної лабільності, та методика визначення стилю мислення розроблена А. Харрісон та Р. Бремсона.), що давали можливість експериментально дослідити розвиток мисленнєвих процесів молоді, методи обробки та інтерпретації отриманих даних. В ході теоретичного аналізу були зроблені узагальнення, що мислення має довільний характер та розвивається під впливом культури, а також соціальним досвідом і що мисленнєві процеси не можуть існувати без суспільства, мови, накопичених знань людством, логічних, математичних та інших операцій. Була детально розглянута теорія поетапного формування розумових дій, які ґрунтуються на тому, що психічні процеси є результатом перенесення зовнішніх дій у внутрішню структуру психічної діяльності, а саме: - формування орієнтовної основи дії в її майбутньому практичному плані; - виконання дії у зовнішній формі в практичному плані з реальними предметами; - перенесення дії із зовнішнього плану, в план виконання предметного дії; - перенесення гучно речової дії у внутрішній план; - перехід дії з області інтелектуального контролю, на рівень інтелектуальних умінь та навичок. Розвиток мислення не завжди розвивається прямо пропорційно інтелекту. Але інтелект впливає на розвиток мислення. Так як інтелект передбачає в першу чергу володіння інформацією, його розвиток впливає на широту мислення. В ході проведення емпіричного дослідження було застосовано ряд методик, які виявили зв’язок між отриманими за запровадженими методиками результатами та результатами навчання. Доходимо до висновку, що існує певний зв’язок між розвитком мисленнєвих операцій та успішністю особистості у навчанні, а також між сформованою її мотивацією до навчання та успішністю. Дійсно мотиваційна складова відіграє значну роль в навчанні. Важливими є й задатки до високих показників розвитку мисленнєвих операцій. Було констатовано, що існує певний зв’язок між розвитком мисленнєвих операцій та успішністю в навчанні також простежується зв’язок між мотивацією до навчання та успішністю. Наявність розвитку мислення на високому рівні дає можливість легшого та швидшого оволодіння знаннями, аналізувати матеріал та робити висновки. Особистість з низьким рівне розвитку мисленнєвих операцій навпаки схильна до слабкого засвоєння матеріалу, нові знання запам’ятовуються гірше, та не спроможні ставити чіткі цілі, оперувати наявними даними. Така різниця зумовлена більшою активністю використання під час навчання різних типів та видів мислення. Було запропоновано різновид психологічних методів, способів та технік, спрямованих на активізацію когнітивних процесів у молоді, а також розроблені методичні рекомендації викладачам, психологам, фахівцям які працюють в закладах середньої освіти, професійно-технічних училищах та коледжах. Одним із способів активізації когнітивних процесів, є метод фокальних об'єктів. Він полягає в тому, що ознаки кількох випадково вибраних об'єктів переносяться на даний об'єкт, в результаті чого виходять незвичайні сполучення, що дозволяють долати психологічну інерцію і відсталість або метод морфологічного аналізу який полягає в тому, що спочатку виділяють головні характеристики об'єкта, а потім по кожній з них записують всілякі варіанти елементи, техніка брейн-стормінг тощо.
Опис: The presented study highlights some aspects of the psychological uniqueness of the development of mental operations in young people The problem of the development of the cognitive sphere of adolescence in recent years has become a priority for professionals in higher education. Therefore, the question arises about finding such forms of organization of the educational process of students, which would be most conducive to this development. The efforts of scientists and practitioners today are aimed at finding new organizational and substantive components of educational activities, which are the development of young people's thinking. The purpose of the qualification research is to identify the psychological features of the development of mental operations of the individual in adolescence and the development of guidelines for activating the research process. In order to achieve the goal formulated in the work, general scientific methods (analysis, synthesis, generalization, etc.) were used. As well as methods, "numerical series" the author of the method E. Krepelin, a method aimed at studying intellectual lability, and a method for determining the style of thinking developed by A. Harrison and R. Bramson.) and interpretation of the obtained data. In the course of theoretical analysis, generalizations were made that thinking is arbitrary and develops under the influence of culture and social experience and that thought processes cannot exist without society, language, accumulated knowledge of mankind, logical, mathematical and other operations. The theory of gradual formation of mental actions, which are based on the fact that mental processes are the result of the transfer of external actions in the internal structure of mental activity, namely: - formation of an indicative basis for action in its future practical plan; - performing the action in external form in practical terms with real objects; - transfer of action from the external plan to the plan of action; - transfer of loud material action in the internal plan; - transition of action from the field of intellectual control to the level of intellectual skills. The development of thinking does not always develop in direct proportion to intelligence. But intelligence affects the development of thinking. Since intelligence involves primarily the possession of information, its development affects the breadth of thinking. During the empirical study, a number of methods were used, which revealed the relationship between the results obtained by the implemented methods and learning outcomes. We conclude that there is a connection between the development of mental operations and the success of the individual in learning, as well as between the formed motivation to learn and success. Indeed, the motivational component plays a significant role in learning. The tendencies to high rates of development of mental operations are also important. It was found that there is a connection between the development of mental operations and learning success, and there is also a connection between motivation to learn and success. Having a high level of thinking allows you to more easily and quickly acquire knowledge, analyze material and draw conclusions. A person with a low level of development of mental operations, on the contrary, is prone to poor learning, new knowledge is remembered worse, and unable to set clear goals, operate on existing data. This difference is due to the greater activity of use in teaching different types and kinds of thinking. A variety of psychological methods, techniques and techniques aimed at enhancing cognitive processes in young people were proposed, as well as guidelines were developed for teachers, psychologists, professionals working in secondary education, vocational schools and colleges. One of the ways to activate cognitive processes is the method of focal objects. It consists in the fact that the features of several randomly selected objects are transferred to this object, resulting in unusual combinations that overcome psychological inertia and backwardness or a method of morphological analysis which consists in first highlighting the main characteristics of the object. project, and then on each of them write down all sorts of options elements, technique of brainstorming and more.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1661
Розташовується у зібраннях:053 Психологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліф.робота_магістр_Гаврилов_О.О._2022.pdfПсихологічна своєрідність розвитку мисленнєвих операцій у молоді4.25 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.