Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1673
Назва: Духовні шукання Григорія Сковороди в контексті російської естетико-філософської думки XVIII-ХІХ
Інші назви: Spiritual search of Gregory Pans in the context of Russian aesthetic-philosophical thought of the XVIII-XIX
Автори: Кондратюк, Ірина Анатоліївна
Kondratiuk, I.
Ключові слова: філософські погляди
богошукання
російське неакадемічне богослов’я
рhilosophical views
godsoming
Russian non-academic theology
Дата публікації: 4-лют-2022
Бібліографічний опис: Кондратюк І.А. Духовні шукання Григорія Сковороди в контексті російської естетико-філософської думки XVIII-ХІХ : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 014.025 «Середня освіта» освітньої програми «Середня освіта: російська мова і література» / Кер.: д-р.філол.наук, проф. Шевчук Т.С. - Ізмаїл, 2022. - 75 с.
Короткий огляд (реферат): Кваліфікаційна робота на здобуття ступеня магістра за спеціальністю 014 - Середня освіта. Вчені неодноразово відзначали типологічну близькість богошукальної філософської доктрини Г. Сковороди із теоріями виразників російської неакадемічної релігійно-філософської думки, яку у XVIII ст. репрезентували представники російського православного сектантства (духобори, молокани тощо) та масони-розенкрейцери (М. Новиков, І. Лопухін, І. Шварц та ін.). Пошуки тогочасної європейської релігійно- філософської думки були насамперед представлені в роботах німецьких містиків (Й. М. Екгарта, Й. Таулера, Г. Сузо, Я. Беме, А. Селезія), які через посередництво неймовірно популярних в Росії на початку ХІХ ст. масонських доктрин опосередковано вплинули на формування майбутніх богошукальних теорій, відображених у вченнях про «зрячий розум» і «живознаніє» російських слов’янофілів (О. Хом’якова, І. Киреєвського, К. Аксакова та ін.), про «цільне знання» Вол. Соловйова, «метафізику серця» П. Юркевича, «інтуїтивізм» Н. Лосського, онтологічний статус істини релігійних філософів ХХ ст.: В. Ерна, Є. Трубецького, П. Флоренського, О. Лосєва, С. Булгакова. У першому розділі «Підвалини неортодоксального богослов’я XVIII ст. на теренах Російської імперії» розглянуто релігійні переконання представників російського православного сектантства XVIII cт. та богошукальні ідеї російських масонів-розенкрейцерів. У другому розділі «Світогляд Г. Сковороди в контексті російського богошукання XVIII-ХІХ cт.» проаналізована містична основа естетико- філософських поглядів Г. Сковороди та типологічна парадигма богошукальних ідей Г. Сковорода та представників російського неакадемічного богослов’я ХІХ ст. В Третьому розділі «Методичні рекомендації щодо вивчення творчості Григорія Сковороди в ЗОШ» розглянуто педагогічний потенціал філософських концепцій Григорія Сковороди та вчення Григорія Сковороди на сцені шкільного театру на основі п’єси для школярів Тетяни Шевчук «Григорій Сковорода: шлях мудреця» (2011). Результати кваліфікаційної роботи доповідалися на двох науково- практичних конференціях Ізмаїльського державного гуманітарного університету.
Опис: Qualification work for a master's degree in specialty 014 - Secondary education. Scientists have repeatedly noted typological proximity of the Godshaped philosophical doctrine of G. Skovoroda with the theories of speakers of Russian non-academic religious and philosophical thought, which in the XVIII century. Representatives of Russian Orthodox sectarianism (duplicate, milk, etc.) and Masons-Rosencraeker (M. Novikov, I. Lopukhin, I. Schwartz, etc.) represented. The search for this European religious philosophical thought was primarily presented in the works of German mysticists (Y. M. Eergerta, Y. Tauter, G. Suso, Y. Beme, A. Selesia), which through the mediation are incredibly popular in Russia at the beginning of the nineteenth century. Masonic doctrines indirectly influenced the formation of future God-hearted theories reflected in the doctrines of "starving mind" and "Breathing" of Russian Slavophiles (O. Khamakova, I. Kireevsky, K. Aksakov, etc.), about "whole knowledge" . Solovyov, "Metaphysics of the heart" P. Yurkevich, "Intuitivism" N. Lossky, ontological status of the truth of religious philosophers of the twentieth century: V. Earn, Ern, E. Trubetsky, P. Florensky, O. Losva, S. Bulgakov. In the first section "The foundations of the unorthodox theology of the XVIII century. On the territory of the Russian Empire "religious beliefs of representatives of the Russian Orthodox sectarianism of the XVIII CT are considered. and Godshaped ideas of Russian masons-rosincravers. In the second chapter "World Skovoroda worldview in the context of the Russian Beadness of the XVIII-XIX centuries." The mystical basis of the aestheticphilosophical views of G. Skovoroda and the typological paradigm of the goddast ideas G. Skovoroda and representatives of Russian non-academic theology of the nineteenth century are analyzed. In the third section "Methodical recommendations for the study of Gregory Pans in Zosz" The pedagogical potential of the philosophical concepts Gregory Skovoroda and the doctrine of Gregory Skovoroda on the stage of the school theater on the basis of the play for schoolchildren Tatyana Shevchuk "Gregory Skovoroda: Way of WiseRets" (2011). The results of qualification work were reported at two scientific and practical conferences of the Izmail State Humanitarian University.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1673
Розташовується у зібраннях:014 Середня освіта: російська мова і література

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліф.робота_магістр_Кондратюк_І.А._2022.pdfДуховні шукання Григорія Сковороди в контексті російської естетико-філософської думки XVIII-ХІХ631.03 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.