Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1677
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorІордан, Дарія Сергіївна-
dc.contributor.authorIordan, Daria-
dc.date.accessioned2022-02-05T16:22:06Z-
dc.date.available2022-02-05T16:22:06Z-
dc.date.issued2022-02-05-
dc.identifier.citationІордан Д.С. Рецепція американського повсякдення в романі В.В. Набокова «Лоліта» : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 014.021 «Середня освіта» освітньої програми «Середня освіта: англійська мова і література» [рукопис] / Кер.: канд.філол.наук, доц. Кискін О.М. - Ізмаїл, 2022. - 91 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/1677-
dc.descriptionMaster’s thesis is a comprehensive analysis of the notion reception as a verbal and figurative form of perception of everyday reality on the basis of heard, seen or perceived by the author. The following issues are revealed in the work: origin and development of the term “reception”, its types; theoretical aspects of the reception of reality in the history of poetics of world literature; reception of Russian and German everyday life in the works of V.V. Nabokov; reception of American everyday life in the novel “Lolita” by V.V. Nabokov; recommendations for studying the reception of images of everyday America in the works included into the curriculum for 10th and 11th forms, approved by the Ministry of Education and Science; model of a lesson on studying the reflection of the reality and ideals of America on the material of a poetry collection “Leaves of Grass” by W. Whitman. By analysing a large array of used literature, publications of modern scholars, literary critical articles, encyclopaedic dictionaries and reference books on literature and the MES curriculum for 10th – 11th forms of standard and profile levels, the notion of “reception” was defined, its practical justification on the basis of literary text and recommendations for studying at school were provided. Interpretation of the term “reception” is related to the concepts of M.P. Kodak, namely “author's consciousness” and “author's position” and tend to the Platonic-Aristotelian theory of mimesis in art, which is significant for distinguishing this concept from postmodern theory, “intertextuality” and “interpretation”. The fundamentals of practical research is the novel “Lolita” by V.V. Nabokov, as well as texts of other literary works of the writer (novels “Masha”, “King, Queen, Knave,” “The Defence,” “Despair,” “Under the sign of the illegitimate” and short stories “The Wood-Sprite,” “Russian Spoken Here,” “Cloud, castle, lake”). All spheres of American everyday life, perceived personally by the author of the novel of “Lolita” during his stay in the United States, are related to the formation of mass culture shaping the consciousness of the American, the spread of consumer ideas and business, innovation in education, including sexual education, lack of stable moral guidelines of youth, imbalance in relationships with nature, philistinism. In accordance with the recommendations of the Ministry of Education and Science on the peculiarities of studying the reception of American reality, an example of lesson plan based on the poem “Song of Myself” by W. Whitman was proposed. Thus, the results of research in the master's thesis will help to identify current trends in the development of scientific research in the field of literary criticism.uk_UA
dc.description.abstractКваліфікаційна робота є комплексним аналізом рецепції як словесно- образної форми сприйняття повсякденної дійсності на основі почутого, побаченого або усвідомленого автором. У роботі розкрито наступні питання: виникнення та розвиток терміну «рецепція», її види; теоретичні аспекти рецепції дійсності в історії поетики творів світової літератури; рецепція російського та німецького повсякдення в творчості В.В. Набокова; сприйняття американського повсякдення в романі «Лоліта» В.В. Набокова; рекомендації до вивчення рецепції образів повсякденної Америки в творах включених до програм для 10-11 класів, затверджених МОН; модель уроку з вивчення відображення дійсності та ідеалів Америки на матеріалі збірки В. Вітмена «Листя трави». За допомогою аналізу значного масиву використаної літератури, публікацій сучасних науковців, літературно-критичних статей, енциклопедичних словників та довідників з літературознавства та програми МОН для 10-11 класів рівнів стандарт та профільний було визначено поняття «рецепція», надано його практичне обґрунтування на базі творів художньої літератури та рекомендації щодо вивчення в школі. Тлумачення терміну «рецепція» є дотичним до понять М.П. Кодака «авторська свідомість» та «авторська позиція» і тяжіє до платонівсько- аристотелівської теорії мімезису в мистецтві, що є важливим для розмежування даного поняття з постмодерністськими – «інтертекстуальність» та «інтерпретація». Основою практичного дослідження є роман В.В. Набокова «Лоліта», а також тексти інших художніх творів письменника (романи «Машенька», «Король, дама, валет», «Защита Лужина», «Отчаяние, «Под знаком незаконнорождённых» та оповідання «Нежить», «Здесь говорят по-русски», «Облако, озеро, башня»). Всі сфери повсякденного американського життя, сприйнятого автором однойменного роману «Лоліта» особисто під час перебування в США, пов’язані із становленням маскультури, формуючої свідомість тогочасного американця, розповсюдженням ідей споживацтва та комерційною діяльністю, запровадженням новацій у сфері освіти, в тому числі з питань сексуальної освіти, відсутністю стійких моральних орієнтирів молоді, дисбалансом у взаєминах з природою, філістерством. Відповідно до рекомендацій МОН щодо особливостей вивчення рецепції американської дійсності було запропоновано план-конспект уроку на матеріалі поеми В. Вітмена «Пісня про себе» із збірки «Листя трави». Таким чином, результати дослідження в магістерській роботі сприятимуть виявленню сучасних напрямків розвитку наукових розвідок в галузі літературної критики.uk_UA
dc.subjectрецепціяuk_UA
dc.subjectвиди рецепціїuk_UA
dc.subjectрецепція дійсностіuk_UA
dc.subjectрецепція американського повсякденняuk_UA
dc.subjectрецепція російської/німецької дійсностіuk_UA
dc.subjectавторська свідомістьuk_UA
dc.subjectавторська позиціяuk_UA
dc.subjectмімезисuk_UA
dc.subjectінтертекстуальністьuk_UA
dc.subjectінтерпретаціяuk_UA
dc.subjectreceptionuk_UA
dc.subjecttypes of receptionuk_UA
dc.subjectreception of realityuk_UA
dc.subjectreception of American everyday lifeuk_UA
dc.subjectreception of Russian and German realityuk_UA
dc.subjectauthor's consciousnessuk_UA
dc.subjectauthor's positionuk_UA
dc.subjectmimesisuk_UA
dc.subjectintertextualityuk_UA
dc.subjectinterpretationuk_UA
dc.titleРецепція американського повсякдення в романі В.В. Набокова “Лоліта”uk_UA
dc.title.alternativeThe reception of American everyday life in the novel “Lolita” by V.V. Nabokovuk_UA
dc.typeThesisuk_UA
Розташовується у зібраннях:014 Середня освіта: англійська мова і література

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліф.робота_магістр_Іордан_Д.С._2022.pdfРецепція американського повсякдення в романі В.В. Набокова «Лоліта»1.48 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.