Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1704
Назва: Психокорекція агресивності у дітей дошкільного віку
Інші назви: Psychocorrection of aggression in preschool children
Автори: Фурніка, Олена Володимирівна
Furnika, Olena
Ключові слова: дошкільники
психокорекція
агресія
подолання
preschoolers
psychocorrection
aggression
overcoming
Дата публікації: 2022
Бібліографічний опис: Фурніка О.В. Психокорекція агресивності у дітей дошкільного віку : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 053 Психологія / Кер.: канд.психол.наук, доц. Мазоха І.С. - Ізмаїл, 2022. - 105 с.
Короткий огляд (реферат): Кваліфікаційна робота вміщує такі етапи дослідження: 1. Виявлена актуальність та проблеми дослідження. Наростаюча хвиля дитячої злочинності і збільшення числа дітей, схильних до агресивних форм поведінки, висувають на перший план завдання вивчення психологічних умов, що викликають ці небезпечні явища. Ті чи інші форми агресії характерні для більшості дітей. Однак відомо, що у певної категорії дітей агресія як стійка форма поведінки не тільки зберігається, але й розвивається, трансформуючись в стійку якість особистості. В результаті знижується продуктивний потенціал дитини, звужуються можливості повноцінної комунікації, деформується її особистісний розвиток. 2. У вітчизняній педагогіці і психології проблемою агресії займалися: Божович Л.І., Виготський Л.С., Гальперін П.Я., Кольцова М.М., Комісаренка Т.А., Левітон Н.Д., Мухіна В.С., Рубінштейн С.Я., і ін. При всьому різноманітті трактувань цього явища, агресивність в загальних рисах розуміється як цілеспрямоване нанесення фізичної або психічної шкоди іншій особі. Багато психологів справедливо відзначають, що про агресивність не можна судити по її зовнішніми проявами, необхідно знати її мотиви і супутні їй переживання. 3. Уточнено поняття «агресія» та «агресивна поведінка». Агресія - будь-яка форма особистісної, групової, вербальною, емоційної, поведінкової активності, спрямованої на образу, приниження, заподіяння тілесної, матеріальної, соціальної, духовної шкоди іншій людині або групі людей. Основний критерій оцінки поведінки як агресивної, є психологічним - об'єкт не бажає подібної дії і звернення до себе. В акті агресії завжди існує конфлікт інтересів, мотивації, цінностей, намірів, потреб і цілей. Що стосується прояву агресії, то ставлення до цього феномену в психології неоднозначне. З одного боку, прояв агресії є ознакою психологічного здоров'я і способом його збереження. У цьому аспекті руйнівна поведінка в деякому роді є способом інтеграції несприятливих в фізичному і психологічному відношенні життєвих ситуацій, викликаних стресами, фрустраціями, кризовими станами. 4. Проведено кількісний та якісний аналіз результатів експериментального дослідження щодо вивчення особливостей агресивної поведінки дітей дошкільного віку, за результатами якого зроблено наступні висновки: що дитяча агресія носить скоріше вербальний характер, аніж фізичний, хоча фізична агресія також спостерігалась у досліджуваних. В групі досліджуваних не було зафіксовано дітей з аутоагресією, а предметна агресія проявилася на високому рівні. Дуже малий відсоток дітей готові до співпраці, компромісу та можуть адекватно оцінити свою поведінку в конфлікті, що на наш погляд є віковими особливостями дітей. 5. Розроблена корекційна програма, яка включає в себе такі завдання: 1) зниження емоційної напруги; 2) навчання дитини адекватному вираженню свого гніву; 3) навчання дитини технікам і способам управління гнівом; 4) усвідомлення власних потреб; 5) зниження рівня особистої тривоги; 6) розвиток позитивної самооцінки; 7) розвиток вміння взаємодіяти з оточуючими його людьми.
Опис: Qualification work includes the following stages of research: 1. Identified the relevance and problems of the study. The growing wave of juvenile delinquency and the increase in the number of children prone to aggressive behaviors bring to the fore the task of studying the psychological conditions that cause these dangerous phenomena. Some forms of aggression are common to most children. However, it is known that in a certain category of children aggression as a stable form of behavior not only persists but also develops, transforming into a stable quality of personality. As a result, the child's productive potential is reduced, the possibilities of full-fledged communication are narrowed, and his personal development is distorted. 2. In domestic pedagogy and psychology the problem of aggression was dealt with by: Bozhovich LI, Vygotsky LS, Halperin PY, Koltsova MM, Komissarenko TA, Leviton ND, Mukhina V. S., Rubinstein S.Ya., and others. For all the variety of interpretations of this phenomenon, aggression is generally understood as the deliberate infliction of physical or mental harm to another person. Many psychologists rightly point out that aggression cannot be judged by its external manifestations, it is necessary to know its motives and accompanying experiences. 3. The concepts of "aggression" and "aggressive behavior" are specified. Aggression - any form of personal, group, verbal, emotional, behavioral activity aimed at insulting, humiliating, causing physical, material, social, spiritual harm to another person or group of people. The main criterion for assessing behavior as aggressive is psychological - the object does not want such action and self-appeal. In an act of aggression there is always a conflict of interests, motivation, values, intentions, needs and goals. As for the manifestation of aggression, the attitude to this phenomenon in psychology is ambiguous. On the one hand, the manifestation of aggression is a sign of psychological health and a way to maintain it. In this aspect, destructive behavior is in some ways a way to integrate physically and psychologically unfavorable life situations caused by stress, frustration, crisis. 4. Quantitative and qualitative analysis of the results of an experimental study to study the characteristics of aggressive behavior of preschool children, based on which the following conclusions were made: that child aggression is verbal rather than physical, although physical aggression was also observed in the subjects. No children with autoaggression were recorded in the study group, and subject aggression was manifested at a high level. A very small percentage of children are willing to cooperate, compromise and can adequately assess their behavior in conflict, which in our opinion is the age characteristics of children. 5. A correction program has been developed, which includes the following tasks: 1) reduction of emotional stress; 2) teaching the child to adequately express their anger; 3) teaching the child techniques and methods of anger management; 4) awareness of their own needs; 5) reducing the level of personal anxiety; 6) development of positive self-esteem; 7) development of the ability to interact with the people around him.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1704
Розташовується у зібраннях:053 Психологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліф.робота_Фурніка_О,В,_Магістр_2022_(053_Психологія).pdfПсихокорекція агресивності у дітей дошкільного віку912.91 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.