Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1819
Назва: Формування навичок здорового способу життя у соціально неадаптованих підлітків
Інші назви: Formation of healthy lifestyle skills in socially maladapted adolescents
Автори: Рубан, Ася Костянтинівна
Ruban, Asya
Ключові слова: соціально неадаптовані підлітки
здоровий спосіб життя
цінність
ціннісне ставлення
педагогічні умови
установка на здоровий спосіб життя
socially maladapted adolescents
healthy lifestyle
value
values
pedagogical conditions
attitude to a healthy lifestylе
Дата публікації: 25-січ-2022
Бібліографічний опис: Рубан А. К. Формування навичок здорового способу життя у соціально неадаптованих підлітків : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності: 014. Середня освіта, освітньої програми : Середня освіта : фізична культура /Кер. : канд. пед. наук, доц. Фурдуй С. Б. – Ізмаїл, 2022. – 77 с.
Короткий огляд (реферат): У кваліфікаційній роботі «Формування навичок здорового способу життя у соціально неадаптованих підлітків» розкрито педагогічні умови формування навичок ЗСЖ у дітей групи ризику підліткового віку. Актуальність дослідження зумовлена тим, що передова економічно – соціальна картина формування суспільства висуває досить високі вимоги до ефективності діяльності, працездатності та фізичної витривалості молодих людей. Психофізіологічні та фізичні показники здоров'я людини залежать не тільки від біологічно успадкованих показників, а й від дотримання принципів, соціально придбаних правил здорового способу життя. Попри те що, ЗМІ багато уваги привертають формування пропорційно розвиненого, духовно і фізично здорову особистість, не в кожного громадянина є правила спрямовані на ЗСЖ. Подібні установки особистості формуються найближчим оточенням та соціальними інститутами на відносно ранніх етапах онтогенезу та мають підтримуватися протягом усього життя. Нами було виявлено певні протиріччя, які зумовили висунуте припущення щодо ефективності вибраних форм і методів для формування навичок ЗЖС. Ці протиріччя виявляються між: — потребою у недостатній методичній та теоретичній підготовці сучасних педагогів та скорочення умов ризиків здоров'я соціально геадаптованих підлітків; - потребою малою розробленістю соціально-ціннісних упорів, що описують їх авторитетність для індивіда та оволодіння запасом знань про ЗСЖ; — необхідністю застосування інноваційних ходів формування та виховання ціннісного поняття ЗСЖ і домінуванням традиційно сформованих способів і форм. Вищезазначене дало підстави сформулювати проблему дослідження, що полягає в обґрунтуванні та організації педагогічно-психологічних факторів, що сприяють розвитку ціннісного відношення соціально неадаптованих підлітків до ЗСЖ. Це стало основою вибору теми дисертаційного дослідження. Мета дослідження: підготовка та випробування психолого-педагогічної програми формування навичок ЗСЖ у соціально неадаптованих підлітків. Об'єкт дослідження: навички ЗСЖ у соціально неадаптованих підлітків. Предмет дослідження: процес формування навичок ЗСЖ у соціально неадаптованих підлітків. Базою дослідження став Ларжанський ЗЗСО Ізмаїльського району Одеської області. Учасники: учні 9 "А" та "Б" класу в кількості 50, з них 20 важких підлітків. Структура дослідження. Робота складається зі вступ, трьох розділів, висновку, переліку посилань, додатків, результати проілюстровано таблицями та гістрограм. У першому розділі «Розділ І Теоретичні аспекти і цінності здорового способу життя у соціально неадаптованих підлітків» було розлянуто зміст поняття «цінність», проаналізовано зміст, який вкладають підлітки у поняття цінності та навички до здорового способу життя. Зʼясовано, що центральне положення поняття «цінність» належить психологу Мілтону Рокічу, який аналізував поняття цінності як критерій, що використовуються індивідами з метою зробити обґрунтування та вибір своїх дій, а також для оцінки інших людей, подій та самого себе. Отже, цінності описують більшою мірою критерії оцінки, ніж якості, властиві самим об'єктам. Тому наступний розділ нашого дослідження – «Сутність і зміст поняття установки на здоровий спосіб життя у підлітків» – присвячено висвітленню проблеми визначення педагогічних умов формування установки на здоровий спосіб життя у соціально неадаптованих підлітків, а також діяльності соціального педагога у формуванні необхідних навичок. У третьому розділі – «Обґрунтування експериментального дослідження динаміки рівня усвідомленості соціально неадаптованих підлітків зі здорового способу життя» – представлено організаційний аспект виконаної роботи, який проілюстровано гістограмами, таблицями, употужнено додатками.
Опис: The qualification work «Formation of healthy lifestyle skills in socially maladapted adolescents» reveals the pedagogical conditions for the formation of HLS skills in children at risk of adolescence. The relevance of the study is due to the fact that the advanced economic and social picture of the formation of society makes quite high demands on the efficiency, efficiency and physical endurance of young people. Psychophysiological and physical indicators of human health depend not only on biologically inherited indicators, but also on compliance with the principles, socially acquired rules of a healthy lifestyle. Despite the fact that the media attracts a lot of attention to the formation of a proportionately developed, spiritually and physically healthy personality, not every citizen has rules aimed at HLS. Such personality attitudes are formed by the immediate environment and social institutions in the relatively early stages of ontogenesis and should be maintained throughout life. We found some contradictions that led to the assumption about the effectiveness of the chosen forms and methods for the formation of skills of HLS. These contradictions are found between: - the need for insufficient methodological and theoretical training of modern teachers and reducing the health risks of socially adapted adolescents; - the need for low development of social and value emphases that describe their authority for the individual and mastering the stock of knowledge about HLS; - the need to use innovative ways of forming and educating the value concept of HLS and the dominance of traditionally formed methods and forms. The above gave grounds to formulate the problem of research, which consists in the substantiation and organization of pedagogical and psychological factors that contribute to the development of the value attitude of socially maladapted adolescents to HLS. This became the basis for choosing the topic of dissertation research. The purpose of the study: preparation and testing of psychological and pedagogical program for the formation of HLS skills in socially maladapted adolescents. Object of research: HLS skills in socially maladapted adolescents. Subject of research: the process of developing HLS skills in socially maladapted adolescents. The basis of the study was the institution of general secondary education in the village of Larzhanka, Izmail district, Odessa region. Participants: students of 9 "A" and "B" class in the amount of 50, including 20 difficult adolescents. The structure of the study. The work consists of an introduction, three chapters, a conclusion, a list of references, appendices, the results are illustrated with tables and histograms. In the first section «Section I Theoretical aspects and values of a healthy lifestyle in socially maladapted adolescents» the content of the concept of «value» was discussed, the content that adolescents invest in the concept of values and skills for a healthy lifestyle was analyzed. It was found that the central position of the concept of «value» belongs to psychologist Milton Rokich, who analyzed the concept of value as a criterion used by individuals to justify and choose their actions, as well as to evaluate other people, events and themselves. Thus, values describe the evaluation criteria to a greater extent than the qualities inherent in the objects themselves. Therefore, the next section of our study – «The essence and content of the concept of a healthy lifestyle in adolescents» – is devoted to highlighting the problem of determining the pedagogical conditions for a healthy lifestyle in socially maladapted adolescents, as well as social pedagogue in developing the necessary skills. The third section – «Rationale for an experimental study of the dynamics of awareness of socially maladapted adolescents in a healthy lifestyle» – presents the organizational aspect of the work performed, which is illustrated by histograms, tables, strengthened by appendices.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1819
Розташовується у зібраннях:014 Середня освіта: фізична культура

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
++МАГ_Рубан А.К..docxФормування навичок здорового способу життя у соціально неадаптованих підлітків798.37 kBMicrosoft Word XMLПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.