Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/1829
Назва: | ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ЕМОЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ |
Автори: | Катранжи, Марія Іванівна |
Ключові слова: | емоційний розвиток дітей емоційне благополуччя дітей підготовка майбутніх вихователів готовність майбутніх вихователів до емоційного розвитку дітей дошкільного віку програма студенти діти дошкільного віку |
Дата публікації: | 17-січ-2023 |
Бібліографічний опис: | Катранжи М. І. Підготовка майбутніх вихователів до емоційного розвитку дітей дошкільного віку : : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності: 012 Дошкільна освіта. Освітньої програми: Дошкільна освіта. Альтернативна освіта / Кер.: : д.пед.н., проф. Рашидов С. Ф. - Ізмаїл, 2023. - 91 с. |
Короткий огляд (реферат): | У кваліфікаційній роботі викладено результати теоретичного узагальнення і практичного вирішення завдання підготовки майбутніх вихователів до емоційного розвитку дітей дошкільного віку. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити підготовку майбутніх вихователів до емоційного розвитку дітей дошкільного віку. Обʼєкт дослідження: підготовка майбутніх вихователів до емоційного розвитку дітей дошкільного віку. Предмет дослідження: емоційний розвиток дітей дошкільного віку. У 1 розділі з’ясовано, що під поняттям «готовність майбутніх вихователів до емоційного розвитку дітей» розуміємо складну професійно значущу якість особистості, яка визначає успішність вирішення професійно-педагогічних завдань емоційного розвитку дітей дошкільного віку за умов стандартизації дошкільної освіти. Визначено компоненти (мотиваційно-ціннісний, теоретичний, практичний, оцінний, творчий, афективний) готовності майбутніх вихователів до емоційного розвитку дітей та критерії з відповідними показниками, як-от: усвідомлення важливості емоційного розвитку дітей дошкільного віку як цінності; ерудиція та обізнаність у сфері емоційного розвитку дітей дошкільного віку; система знань про емоційний розвиток дітей дошкільного віку в умовах предметно-просторового розвивального середовища закладу дошкільної освіти; організація педагогічної взаємодії з дітьми дошкільного віку, педагогічна діяльність, що стимулює емоційну активність дітей дошкільного віку в розвивальному предметно-просторовому середовищі закладу дошкільної освіти; вміння підбирати адекватні методичні засоби, що забезпечують емоційний розвиток дітей дошкільного віку; усвідомлення важливості ролі вихователя в розвитку, вихованні та навчанні дітей дошкільного віку; досвід творчої діяльності з реалізації завдань емоційного розвитку дітей дошкільного віку; досвід емоційного та емпатійного ставлення до дітей дошкільного віку. На підставі визначених критеріїв і показників схарактеризовано рівні готовності майбутніх вихователів до емоційного розвитку дітей дошкільного віку: високий, середній, низький. У 2 розділі з’ясовано, що дошкільний вік – це той важливий та відповідальний період, коли починається формування особистості дитини і коли вона починає активне спілкування з оточенням, що сприяє становленню та розвитку емоційних відносин з іншими людьми. Визначено сутність психічної реальності та причину поведінки дитини. Зазначено, що ключові новоутворення в емоційному розвитку дитини-дошкільника з’являються в результаті прогресивних закономірних змін, що відбуваються в рамках сприйняття, розпізнання, визначення та вербального позначення емоцій; становлення емоційної децентрації; ускладнення та розширення предметного змісту емоцій, появи нових форм мотиваційно-смислового орієнтування діяльності, узагальнення афекту та інтелекту. Наголошено на тому, що проблема забезпечення емоційного благополуччя дітей є актуальною. Сучасні наукові дані переконливо показують, що результат позитивно-спрямованого дитячого досвіду: довіра до світу, відкритість, готовність до співпраці – забезпечує основу для позитивної самореалізації дитини дошкільного віку та розвитку емоцій. У 3 розділі розроблено та досліджено програму емоційного розвитку дітей старшого дошкільного віку «У країні емоцій», яку апробовано в педагогічній практиці. У результаті дослідження було виявлено особливості емоційного розвитку дітей дошкільного віку; розширено знання дітей про емоційний розвиток людини; збагачено емоційний досвід дітей; розширено емоційний «словник» дошкільнят; створено умови для зняття емоційної напруги засобами образотворчого мистецтва. Отже, можемо зробити висновок, що відповідно до вимог часу одним із пріоритетів у підготовці майбутніх вихователів є усвідомлення ними необхідності розвитку емоційної сфери дітей дошкільного віку, інтеграція змісту фахових дисциплін, спрямованих на розвиток емоційної сфери дітей дошкільного віку, наявність у майбутніх вихователів умінь для створення емоційного благополуччя дітей дошкільного віку як передумови їх емоційного розвитку. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://hdl.handle.net/123456789/1829 |
Розташовується у зібраннях: | 012 Дошкільна освіта |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Катранжи.pdf | Підготовка майбутніх вихователів до емоційного розвитку дітей дошкільного віку | 1.39 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.