Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1832
Назва: Розвиток пізнавальної самостійності старших дошкільників як онова їх культури екологічної безпеки
Інші назви: Development of cognitive independence of older preschoolers as part of their environmental safety culture
Автори: Макаліч, О. М.
Mаkalich, Olga
Ключові слова: пізнавальна самостійність
пізнавальна самостійність дитини старшого дошкільного віку
екологічна безпека
культура екологічної безпеки особистості
cognitive independence
cognitive independence of a child of older preschool age
ecological safety
culture of personal environmental safety
Дата публікації: 17-січ-2023
Бібліографічний опис: Макаліч О. М. Розвиток пізнавальної самостійності старших дошкільників як онова їх культури екологічної безпеки : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності: 012 Дошкільна освіта. Освітньої програми: Дошкільна освіта. Альтернативна освіта / Кер.: д.пед.н., проф. Кічук Н. В. - Ізмаїл, 2023. - 195 с.
Короткий огляд (реферат): Пізнавальна самостійність є бaгaтoгрaнним i cклaдним явищeм, що розвивається на основі пізнавальної потреби у різних видах діяльності (ігрової, пізнавальної, дослідницької тощо), забезпечує формування цілісного уявлення дитини про навколишній світ та характеризується наявною пізнавальною орієнтацією дитини, ініціативою, інтересом, самостійністю та оригінальністю. Основу дослідницького підходу склали ідеї про нерозривний зв’язок природного довкілля у становленні дитини старшого дошкільного віку. З акцентовано на багатогранності та різноманітності засобів природного довкілля, з яким не зрівняється жодний наочний матеріал, адже спілкуючись із природою дитина включається у пізнавальний розвиток, що ефективно сприяє формуванню пізнавальної самостійності, активності, ініціативи, екологічної культури, екологічної безпеки. Окреслене становило теоретико-методологічне підґрунтя проведеного нами дослідження, де природне довкілля розглядається одночасно і засобом формування пізнавальної самостійності, і основою культури екологічної безпеки дітей старшого дошкільного віку. Мета дослідження: визначити педагогічні умови формування пізнавальної самостійності дітей старшого дошкільного віку в процесі ознайомлення з природою та експериментально довести шлях їх запровадження у закладах дошкільної освіти. У вступі чітко окреслено актуальність проблеми розвитку у старших дошкільників культури екологічної безпеки, висвітлено науковий сепарат, наведено відомості відносно експериментальної бази дослідження. Перший розділ дозволяє систематизувати наукові уявлення вчених про базові поняття дослідження – «пізнавальна самостійність»; «пізнавальна самостійність дитини старшого дошкільного віку»; «екологічна безпека»; «культура екологічної безпеки особистості». Другий розділ містить творчі ідеї, котрі склались у передовому педагогічному досвіді щодо ознайомлення з природним довкіллям як чинника результативного формування пізнавальної самостійності дітей старшого дошкільного віку. У третьому розділі магістерської роботи висвітлено інтерактивну технологію реалізації сукупності тих педагогічних умов, на втілення яких у практику ЗДО й спрямовувалась проведена здобувачкою експериментальна робота. Проведене нами дослідження не вичерпало усі проблемні питання, котрі потребують розв’язання з огляду на сучасні реалії екологічного етикету дітей дошкільного віку. Виконане магістерське дослідження відкрило перспективу поглиблення науково-практичних уявлень про наступність молодшого і середнього дошкільного віку щодо екологічного етикету, а також педагогізації супроводу освітнього процесу першокласників, що базується на врахуванні наявного у них рівня пізнавальної самостійності в процесі ознайомлення з природним довкіллям.
Опис: Cognitive independence is a multifaceted and complex phenomenon that develops on the basis of cognitive needs in various types of activities (play, cognitive, research, etc.), ensures the formation of a child's holistic view of the surrounding world and is characterized by the child's existing cognitive orientation, initiative, interest, independence and originality. The basis of the research approach was the ideas about the inextricable connection of the natural environment in the development of a child of older preschool age. Emphasis is placed on the multifaceted and diverse means of the natural environment, which cannot be compared with any visual material, because communicating with nature, the child is included in cognitive development, which effectively contributes to the formation of cognitive independence, activity, initiative, ecological culture, ecological safety. The outline was the theoretical and methodological basis of our research, where the natural environment is considered both as a means of forming cognitive independence and as the basis of the culture of environmental safety of older preschool children. The purpose of the study: to determine the pedagogical conditions for the formation of cognitive independence of older preschool children in the process of familiarization with nature and to experimentally prove the way of their introduction in preschool education institutions. The introduction clearly outlines the relevance of the problem of developing the culture of environmental safety among older preschoolers, highlights the scientific section, and provides information about the experimental base of the study. The first section makes it possible to systematize the scientific ideas of scientists about the basic concepts of research - "cognitive independence"; "cognitive independence of a child of older preschool age"; "ecological safety"; "culture of environmental safety of the individual". The second section contains creative ideas developed in advanced pedagogical experience regarding familiarization with the natural environment as a factor in the effective formation of cognitive independence of older preschool children. In the third chapter of the master's thesis, the interactive technology of implementing a set of those pedagogical conditions, which were aimed at the implementation of the experimental work carried out by the researcher, in the practice of ED, is highlighted. Our research did not exhaust all problematic issues that need to be resolved in view of the modern realities of environmental etiquette for preschool children. The completed master's research opened up the prospect of deepening scientific and practical ideas about the continuity of junior and middle preschool age regarding environmental etiquette, as well as pedagogy of supporting the educational process of first-graders, which is based on taking into account the level of cognitive independence they have in the process of getting to know the natural environment.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1832
Розташовується у зібраннях:012 Дошкільна освіта

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Макалич.pdfРозвиток пізнавальної самостійності старших дошкільників як онова їх культури екологічної безпеки13.11 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.