Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1834
Назва: Розвиток мовлення дітей 6-7 річного віку засобами усної народної творчості в інклюзивних групах закладу дошкільної освіти
Інші назви: Speech development of children 6-7 years old by means of oral folk creativity in inclusive groups of preschool education institution
Автори: Степанова, Ю. В.
Stepanova, Yulia
Ключові слова: заклад дошкільної освіти
інклюзивна освіта
діти з особливими освітніми потребами
усна народна творчість
розвиток мовлення
мовленнєва компетентність
preschool education institution
inclusive education
children with special educational needs
oral folk creativity
speech development
speech competence
Дата публікації: 17-січ-2023
Бібліографічний опис: Степанова Ю. В. Розвиток мовлення дітей 6-7 річного віку засобами усної народної творчості в інклюзивних групах закладу дошкільної освіти : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності: 012 Дошкільна освіта. Освітньої програми: Дошкільна освіта. Інклюзивна освіта. / Кер.: к. п. н., доц. Іванова Д. Г. - Ізмаїл, 2023. - 77 с.
Короткий огляд (реферат): Модернізація освітньої системи в Україні в контексті євроінтеграції зумовлює фокусування зусиль освітян дошкілля на забезпеченні якісного освітнього процесу в інклюзивних групах закладу дошкільної освіти. Згідно з вимогами оновленого Базового компоненту дошкільної освіти (ред. 2021 р.), одним із пріоритетних завдань постає розвиток мовлення дитини, адже значною мірою саме це дозволяє їй вступати у вільне спілкування з однолітками і дорослими, надає можливість отримати необхідну інформацію, а також передати накопичені знання та враження про навколишній світ. Тому увага дошкільного педагога повинна бути зосереджена на цілісному підході до формування мовленнєвої компетентності вихованців, особливо 6-7 річного віку, які готуються до шкільного навчання в умовах інклюзії. Мета дослідження полягала у розробці методики розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку засобами усної народної творчості в інклюзивних групах закладу дошкільної освіти. Мовленнєва компетентність дітей старшого дошкільного віку розглядається як здатність дитини продукувати свої звернення, думки, враження в будь – яких формах мовленнєвого висловлювання за допомогою вербальних та невербальних засобів. Основними чинниками мовленнєвої компетенції є фонетична, лексична, граматична і діалогічна компетентності. Значні труднощі у дітей з ООП виникають при звуковій вимові, а також при формуванні експресивного та імпресивного мовлення. Імпресивне мовлення 4 характеризується відсутністю сприймання мовленнєвих звуків, а також відсутністю розуміння змісту певних слів. Експресивне мовлення є характерним для дітей, в яких наявні порушення звукової вимови та недостатньо сформована граматична будова мови. Найефективнішим засобом педагогічного впливу на розвиток мовлення дитини в інклюзивній групі є усна народна творчість, бо фольклорні твори відзначаються барвистістю, виразністю, ритмічністю, легкістю для запам’ятовування. При формуванні зв’язного мовлення дитини треба враховувати її рівень розвитку, бо у дітей з ООП мовлення формується значно повільніше, ніж у дітей ровесників із нормотиповим розвитком. На підставі аналізу психолого-педагогічної та методичної літератури з теми дослідження уточнено етапи та особливості розвитку мовлення старших дошкільників в інклюзивній групі закладу дошкільної освіти. У процесі дослідно-експериментальної роботи розроблено методику використання творів усної народної творчості для розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку, зокрема розроблено комплекс занять з використанням різних видів усної народної творчості, які забезпечують активізацію мовленнєвого розвитку дітей 6-7 річного віку в умовах інклюзивної групи закладу дошкільної освіти. Під час апробації розробленої методики перевірено педагогічні умови позитивного впливу фольклорних творів на активізацію розвитку мовлення дітей 6-7 річного віку в інклюзивній групі закладу дошкільної освіти. За результатами проведеного дослідження встановлено, що розвиток мовлення дітей старшого дошкільного віку в інклюзивній групі буде більш ефективним за умови систематичного використання засобів усної народної творчості, наявності активного розвивального середовища, поєднання різноманітних методів та прийомів для набуття дітьми практичного мовленнєвого досвіду.
Опис: The modernization of the educational system in Ukraine in the context of European integration requires the efforts of preschool educators to be focused on ensuring a high-quality educational process in inclusive groups of preschool education institutions. According to the requirements of the updated Basic Component of Preschool Education (2021), one of the priority tasks is the development of the child's speech, because to a large extent this allows him to engage in free communication with peers and adults, provides the opportunity to receive the necessary information, as well as to transmit accumulated knowledge and impressions about the surrounding world. Therefore, the preschool teacher's attention should be focused on a holistic approach to the formation of speech competence of pupils, especially 6-7 year olds who are preparing for school education in conditions of inclusion. The purpose of the study was to develop a methodology for the development of speech of older preschool children by means of oral folk creativity in inclusive groups of a preschool education institution. The speech competence of children of older preschool age is considered as the ability of the child to produce his appeals, thoughts, impressions in any form of speech expression using verbal and nonverbal means. The main factors of speech competence are phonetic, lexical, grammatical and dialogic competence. Children with ASD have significant difficulties with sound pronunciation, as well as with the formation of expressive and impressive speech. Impressive speech is characterized by a lack of perception of speech sounds, as well as a lack of understanding of the meaning of certain words. Expressive speech is characteristic of children who have sound pronunciation 6 disorders and an insufficiently formed grammatical structure of speech. Oral folk art is the most effective means of pedagogical influence on the development of a child's speech in an inclusive group, because folklore works are colorful, expressive, rhythmic, and easy to remember. When forming a child's coherent speech, it is necessary to take into account its level of development, because speech is formed much more slowly in children with OOP than in children of the same age with normotypical development. Based on the analysis of psychological-pedagogical and methodical literature on the research topic, the stages and features of the speech development of older preschoolers in the inclusive group of the preschool education institution were clarified. In the process of research and experimental work, a method of using works of oral folk creativity for the development of the speech of older preschool children was developed, in particular, a set of classes was developed using various types of oral folk creativity, which ensure the activation of the speech development of children aged 6-7 years in the conditions of an inclusive group of a preschool institution education. During the approbation of the developed methodology, the pedagogical conditions of the positive influence of folklore works on the activation of the speech development of children aged 6-7 years in the inclusive group of the preschool education institution were checked. According to the results of the conducted research, it was found that the development of speech of older preschool children in an inclusive group will be more effective under the condition of the systematic use of means of oral folk creativity, the presence of an active developmental environment, a combination of various methods and techniques for children to acquire practical speech experience.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1834
Розташовується у зібраннях:012 Дошкільна освіта

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Степанова Ю.В..pdfРозвиток мовлення дітей 6-7 річного віку засобами усної народної творчості в інклюзивних групах закладу дошкільної освіти2.58 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.