Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1838
Назва: Лінгводидактичні умови збагачення словника дітей молодшого шкільного віку в процесі мовної освіти
Інші назви: Linguo-didactic conditions of vocabulary enrichment of children of primary school age in the process of language education
Автори: Матюхіна, В.Г.
Matyukhina, V.G.
Ключові слова: лексична робота
збагачення словника
класифікація лексичних вправ
народознавча тематика
lexical work
vocabulary enrichment
classification of lexical exercises
ethnographic topics
Дата публікації: 24-січ-2023
Бібліографічний опис: Матюхіна В.Г. Лінгводидактичні умови збагачення словника дітей молодшого шкільного віку в процесі мовної освіти : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності: 013 Початкова освіта. Освітньої програми: Початкова освіта. Інклюзивна освіта / Кер.: к.пед.н., доц. Пенькова С. Д. - Ізмаїл, 2023. - 104 с.
Короткий огляд (реферат): Актуальність проблеми збагачення активного лексичного запасу здобувачів початкової освіти Нової української школи підтверджується важливою роллю опанування елементів лексики впродовж вивчення граматико-орфографічного матеріалу в початковій школі. Необхідність реалізації лінгвістичної лінії в процесі освіти молодшого школяра, задекларованої Державним стандартом, зумовлює потребу пошуків нових шляхів у розвитку мовлення учня та поглибленні його знань про слово як структурний елемент усієї системи сучасної української літературної мови. Успішність впровадження лінгводидактичних технологій у практику початкового курсу української мови в цілому забезпечується специфікою застосування новітніх технологій навчання мови в процесі вивчення молодшими школярами основних лексичних одиниць. Мета дослідження – науково обґрунтувати педагогічні та лінгводидактичні умови збагачення словникового запасу учнів початкових класів у процесі вивчення лексичних одиниць засобами мовно-мовленнєвих вправ. Об’єктом дослідження є словникова робота учнів 3-4 класів на уроках рідної мови. Предметом дослідження є процес збагачення словникового запасу учнів у процесі вивчення елементів лексики народознавчого змісту шляхом упровадження системи лексичних вправ. Наукова новизна і практичне значення полягають у створенні системи лексичних вправ, які сприятимуть збагаченню й увиразненню словникового запасу молодших школярів іменниками, дієсловами, прикметниками, а також формуванню вмінь правильного, точного й образного їх використання у процесі продукування власних висловлювань. У роботі здійснено теоретичний аналіз мовознавчої, психолого-педагогічної та методичної літератури, вивчити передовий педагогічний досвід із проблеми дослідження; розкрито педагогічні та лінгводидактичні умови лексичної роботи в мовній освіті молодших школярів, проаналізувати стан її впровадження в урочній діяльності; змодельовано лексичні вправи, спрямовані на збагачення словникового запасу учнів 3-4 класів іменниками, дієсловами та прикметниками народознавчої тематики на уроках української мови; виявлено критерії, показники, схарактеризовано рівні лексичних умінь третьокласників у процесі навчання рідної мови; розроблено й експериментально перевірено модель і методику збагачення словника молодших школярів у процесі навчання рідної мови.
Опис: The relevance of the problem of enriching the active vocabulary of students of primary education of the New Ukrainian School is confirmed by the important role of mastering vocabulary elements during the study of grammatical and orthographic material in primary school. The need to implement the linguistic line in the process of education of a junior high school student, declared by the State Standard, necessitates the search for new ways in the development of the student's speech and deepening his knowledge about the word as a structural element of the entire system of the modern Ukrainian literary language. The success of the implementation of linguistic didactic technologies in the practice of the initial course of the Ukrainian language as a whole is ensured by the specifics of the application of the latest language learning technologies in the process of learning basic lexical units by younger schoolchildren. The purpose of the study is to scientifically substantiate the pedagogical and linguistic didactic conditions for enriching the vocabulary of primary school students in the process of learning lexical units by means of language and speech exercises. The object of the study is the vocabulary work of 3rd-4th grade students in their native language lessons. The subject of the study is the process of enriching the students' vocabulary in the process of studying the elements of ethnographic vocabulary through the introduction of a system of lexical exercises. The scientific novelty and practical significance lies in the creation of a system of lexical exercises that will contribute to the enrichment and expression of the vocabulary of younger schoolchildren with nouns, verbs, adjectives, as well as the formation of the skills of their correct, accurate and figurative use in the process of producing their own statements. In the work, a theoretical analysis of linguistic, psychological-pedagogical and methodical literature was carried out, to study advanced pedagogical experience from the research problem; revealed the pedagogical and linguistic didactic conditions of lexical work in the language education of younger schoolchildren, analyze the state of its implementation in classroom activities; lexical exercises aimed at enriching the vocabulary of students of grades 3-4 with nouns, verbs and adjectives of ethnographic topics in Ukrainian language lessons were modeled; criteria, indicators were identified, the levels of lexical skills of third-graders in the process of learning their native language were characterized; developed and experimentally tested a model and methodology for enriching the vocabulary of younger schoolchildren in the process of learning their native language.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1838
Розташовується у зібраннях:013 Початкова освіта. Інклюзивна освіта

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Матюхіна_магістерська.pdfЛінгводидактичні умови збагачення словника дітей молодшого шкільного віку в процесі мовної освіти1.97 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.