Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1841
Назва: Інноваційні можливості STEAM – освіти в упровадженні системно-діяльнісного підходу в початковій школі
Інші назви: Innovative possibilities of STEAM – education in the implementation of a system-activity approach in elementary school
Автори: Шпаченко, Г.А.
Shpachenko, Hanna
Ключові слова: STEAM – освіта
системно-діяльнісний підхід
початкова школа
дослідницькі вміння
критичне мислення
STEAM - education
system-activity approach
primary school
research skills
critical thinking
Дата публікації: 23-січ-2023
Бібліографічний опис: Шпаченко Г.А. Інноваційні можливості STEAM – освіти в упровадженні системно-діяльнісного підходу в початковій школі : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності: 013 Початкова освіта. Освітньої програми : Початкова освіта. Позашкільна освіта / Кер.: к.пед.н., доц. Іванова Д. Г. - Ізмаїл, 2023. - 109 с.
Короткий огляд (реферат): Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «магістр» за спеціальністю 013 Початкова освіта. Освітня програма: «Початкова освіта. Позашкільна освіта». Ізмаїльський державний гуманітарний університет, м. Ізмаїл, 2023. В останні роки в Україні стрімко розвиваються компʼютерні технології, ІТ-сектор, нанотехнології, біотехнології, аналітика та робототехніка. Цей процес є передумовою розвитку освіти відповідно до запитів суспільства. Наразі вчителі працюють над новими освітніми моделями, реалізацією концепції «Нова українська школа», впровадженням нових підходів, зокрема STEAM-освіти. Аналіз досвіду впровадження STEAM-технологій в різних країнах світу показує, що їх можна успішно використовувати в початковій школі. Проєктування, дослідження, інтеграція, критичне мислення, креативність– є основними принципами STEAM. У кваліфікаційній роботі висвітлено основні завдання формування дослідницьких вмінь учнів початкових класів, роль системно-діяльнісного підходу як основи STEAM - освіти, педагогічні можливості навчально-ігрової, проєктної діяльності, інтегрованого навчання, командної роботи в рамках STEAM – технологій та особливості реалізації принципів STEAM в освітньому процесі Нової української школи. Для того, щоб залучати учнів до активної дослідницько-пізнавальної діяльності, вчителю потрібно таким чином спланувати свою роботу, щоб в учнів виникло бажання діяти і вносити нове у свій досвід. Діяльнісний підхід – це філософія освіти, що передбачає не накопичення знань у вузькій предметній галузі, а самобудування особистості дитини у процесі інтегрованої діяльності. Основою цього процесу має бути спільна діяльність дітей та вчителів, коли діти, отримавши нову інформацію, одразу ж активно застосовують її на практиці, як у навчальному процесі, так і у повсякденному житті. Цікавим інструментом для STEAM та Нової української школи є використання STEAM-квестів та проєктної діяльності. STEAM-квест – це ігрова пригода, за умовами якої учасникам потрібно подолати перешкоди та випробувати свої сили у різних конкурсах та ігрових завданнях. Таким чином, під час гри діти залучаються до вивчення шкільних предметів без зубріння книжок, та активно застосовують знання на практиці. Наприклад, STEAM-квест проводиться з використанням командної гри, інформаційно-комунікаційних, творчих, експериментальних технологій на основі операцій логічного, математичного та креативного мислення. Провідні ідеї STEAM-технології дозволяють учням отримати знання, сумісні з реальністю. Це сприяє появі не вузькоінформованих фахівців, які вміють робити щось одне, а творчих людей, здатних приймати нестандартні рішення у своїй професійній діяльності. Дитина навчається бути всебічно ерудованою, діяльною, проактивною. Проєктування переважає у всіх сферах людської діяльності і стає універсальним інструментарієм, що дозволяє забезпечити її системність і результативність. Особливістю проєктної діяльності у дошкільній чи початковій освіті є те, що дитина ще не може самостійно знайти протиріччя в навколишньому світі, сформулювати проблему, визначити мету. Тому, в освітньому процесі проєктна діяльність має характер співробітництва. STEAM навчання – це інноваційна методика, яка дозволяє вийти на новий рівень удосконалення життєвих навичок наших дітей. З її допомогою можливо сформувати прогресивну кадрову базу, яка дозволить стати економічно незалежною та конкурентною країною.
Опис: Qualification work for obtaining a master's degree in the specialty: 013 Primary education. Educational program: «Primary education. Extracurriculareducation».Izmail State University of Humanities.Izmail, 2023. In recent years, computer technologies, the IT sector, nanotechnology, biotechnology, analytics and robotics have been developing rapidly in Ukraine. This process is a prerequisite for reforming and developing education in accordance with the demands of society. The experience of using STEAM technologies in different countries of the world shows that practical classes are just as relevant as theoretical ones. Classical school education in the classroom does not have time to catch up with the rapidly changing world.Design, research, integration, critical thinking, creativity and development are the main principles of STEAM. Currently, teachers are working on new educational models, implementation of the "New Ukrainian School" concept, implementation of new approaches, including STEAM education. The qualification project highlights the main tasks of forming research skills in elementary school students, the transition of the activity approach to STEAM education, using educational and game activities, project activities, integrated learning, teamwork, and the implementation of these principles in the educational process of the New Ukrainian School. In order to involve students in active research and cognitive activities, the teacher needs to plan his work in such a way that students have a desire to act and bring new things to their experience. The active approach is a philosophy of education that does not involve the accumulation of knowledge in a narrow subject area, but the self-building of the child's personality in the process of integrated activity. When interacting, the main thing should be the joint activity of children and teachers, so you can immediately create new principles and approaches in the process of activity. I that case children, received new information, immediatelyuse it practically in the educational process, as in everyday life. An interesting tool for STEAM and the New Ukrainian School is the use of STEAM quests and project activities. STEAM Quest is a gaming adventure where participants have to overcome obstacles and test their strength in various contests on the theme of the game. Thus, in the form of a game, children are involved in learning school subjects without using the method of cramming books and apply knowledge practically. STEAM-quest is conducted using team play, information and communication, creative, experimental technologies of logical, mathematical and creative thinking. Play is the fastest way to engage and develop a child's imagination. The leading ideas of STEAM technology in education allow students to gain knowledge that is compatible with reality. That makes students to become creative people who are able to make non-standard decisions in their professional activities. The child learns to be comprehensively erudite, active, proactive. Design prevails in all spheres of human activity and becomes a universal toolkit that allows to ensure its systematicity and effectiveness. A feature of project activities in preschool or primary education is that the child cannot yet independently find contradictions in the world around him, formulate a problem, and determine a goal. Therefore, in the educational process, the project activity has the character of cooperation. STEAM education is an innovative method that allows us to reach a new level of skill improvement in our children. With its help, we will be able to form a progressive personnel base that will allow us to become an economically independent and competitive country.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1841
Розташовується у зібраннях:013 Початкова освіта. Позашкільна освіта

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Шпаченко_магістерська.pdfІнноваційні можливості STEAM – освіти в упровадженні системно-діяльнісного підходу в початковій школі2.29 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.