Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1848
Назва: Емоційний інтелект як фактор запобігання самотності в молодіжному середовищі
Інші назви: Emotional intelligence as a factor in preventing loneliness in the youth environment
Автори: Никодим, Ольга Володимирівна
Nykodym, Olha
Ключові слова: Емоційний інтелект
соціальний інтелект
практичний інтелект
самотність
юнацький вік
студентське середовище
Emotional intelligence
social intelligence
practical intelligence
loneliness
youth
student environment
Дата публікації: 24-січ-2023
Бібліографічний опис: Никодим О. В. Емоційний інтелект як фактор запобігання самотності в молодіжному середовищі : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності: 053 Психологія, освітньої програми : Психологія / Кер. : д. псих. наук, проф. Макарчук Н. О. – Ізмаїл, 2023. – 78 с.
Короткий огляд (реферат): Сьогодні, в умовах бурхливого розвитку суспільства, стрімкого темпу життя, соціальних, політичних та економічних змін, розвитку інформаційних технологій та залученості людей у численні поверхневі соціальні контакти, проблема самотності потребує особливої уваги. Відсутність очікуваних соціальних, дружніх та емоційних зв’язків, доступного кола спілкування породжує відчуття покинутості, ізоляції, що впливає як на психічне здоров’я, так і на якість життя в цілому. Вітчизняні та зарубіжні вчені висвітлюють зв'язок самотності з такими проявами особистості та поведінки, як: симптоми депресії, підвищена тривожність (К.А. Андерсон, Л.М. Горовіц, Л. Засєкіна, В.Н. Куніцина, А. Четверик-Бурчак), сором'язливість, невпевненість і страх перед негативною оцінкою оточуючих (О. Амплеєва, Т.Ю. Довбій, К.І. Кутрона, В.Г.Лашук,Т. Титаренко), песимізм і апатія (А.Т. Бек, В.Г. Лашук, І. Опанасюк,), замкнутість і замкнутість, емоційний самоконтроль (К. Андерсон, С. Дерев’янко, В. Джонс, К.І. Кутрона, В.Г. Лашук, Г.В. Серма), дратівливість, конфліктність і агресивність (Е.І. Головаха,Ю. Давидова,Дж. Качіопо, О. Саннікова, Л. Хоклі, М. Холодна), утруднене встановлення контактів, самозосередженість (А. Андерсон, І. Андреєва, Л. М. Горовіц, В. І. Кисельова, В. Н. Куніцина, С. І. Силяєва), розуміння емоцій, що виражаються мімікою, жестами та рухами (Ю. Бреус, Дж. Качіопо, Я. Куценко, Л.Хоклі), відкритість почуттів і емоцій (Т. Березовська, Л. Ленг, Е. Носенко). Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та експериментально виявити особливості переживання самотності молодими людьми та його зв’язок з емоційним інтелектом як фактором профілактики цього стану. Важливим є зв’язок між емоційним інтелектом і тривожністю у молоді, як стверджують І. Андрєєва, С. Максименко, Є. Милославська, Т. Чебикіна та ін. Наприклад, при високому рівні розвитку емоційного інтелекту юнаки та дівчата здатні ефективніше керувати власною емоційною сферою, тому їх поведінка в суспільстві більш гнучка, вони легше досягають своїх цілей у взаємодії з іншими, відповідно, рівень тривожності таких особистостей значно нижчий. Визначено, що суб’єктивне переживання самотності проявляється у кожного респондента з різною силою та різним за характером прояву. Найбільшою є група респондентів із середнім рівнем переживання почуття самотності, а найменшою – група респондентів із середнім рівнем переживання почуття самотності. Результати дослідження показали, що групи дівчат (31%) з високим рівнем переживання самотності більші, ніж групи хлопців (28). Це означає, що дівчата частіше і сильніше відчувають почуття самотності. Порівняння показників, отриманих за методикою ОДПС-3 та опитувальником для визначення типу самотності показав, що більшість респондентів, які досягли високих результатів за шкалою «Загальна самотність» і «Залежність від спілкування», досягли відповідних результатів за шкалою дифузного та відчуженого типу переживання самотності. Встановлено, що певній більшості студентської молоді дещо важко врівноважити емоційний стан, відкинути негативні переживання та зосередитися на діях; важко розпізнавати свої та чужі емоції, чітко виражати емоції та усвідомлювати потреби, які за ними стоять; важко відрізнити помилкові почуття від справжніх емоцій; у них відсутні навички використання емоцій для ефективного вирішення завдань і недостатньо розвинене вміння керувати емоційними станами інших. При порівнянні отриманих результатів з даними про рівень самотності було виявлено, що респонденти з високим рівнем самотності мають низький рівень емоційної усвідомленості, а респонденти з низьким рівнем самотності мають середній рівень емоційної усвідомленості. Це означає, що чим більше людина усвідомлює свої емоції, розуміє глибину своїх почуттів і їх наслідки, детально простежує зв'язок між власними почуттями та тим, що вона думає, говорить і робить, тим більше вона поінформована про свій психологічний стан і менша ймовірність почуватися самотнім. Результати нашого дослідження довели, що контроль над емоціями респондентів знижує загальне відчуття самотності. Достатній рівень розвитку емоційної свідомості та внутрішньоособистісного емоційного інтелекту респондентів також призводить до зниження суб’єктивного відчуття самотності. Низький рівень розвитку здатності розуміти емоції інших людей призводить до зростання загального переживання самотності. Розуміння власних емоційних станів і вміння керувати ними зменшує прояв залежності від спілкування. Крім того, якщо респонденти розуміють свої емоції та вміють ними керувати, вони більш позитивно ставляться до самотності.
Опис: Today, in the conditions of the rapid development of society, the rapid pace of life, social, political and economic changes, the development of information technologies and the involvement of people in numerous superficial social contacts, the problem of loneliness requires special attention. The lack of expected social, friendly and emotional ties, an accessible circle of communication creates a feeling of abandonment, isolation, which affects both mental health and the quality of life in general. Domestic and foreign scientists highlight the connection between loneliness and such manifestations of personality and behavior as: symptoms of depression, increased anxiety (K.A. Anderson, L.M. Horowitz, L. Zasekina, V.N. Kunitsyna, A. Chetverik- Burchak), shyness, insecurity and fear of negative evaluation by others (O. Ampleeva, T.Yu. Dovbiy, K.I. Kutrona, V.G. Lashuk, T. Tytarenko), pessimism and apathy (A.T. Beck, V.G. Lashuk, I. Opanasyuk,), closedness and isolation, emotional self-control (K. Anderson, S. Derevyanko, V. Jones, K.I. Cutrona, V.G. Lashuk, G.V . Serma), irritability, conflict and aggressiveness (E.I. Golovakha, Yu. Davydova, J. Caciopo, O. Sannikova, L. Hockley, M. Kholodna), difficulty establishing contacts, self-centeredness (A. Anderson, I. Andreeva , L. M. Horowitz, V. I. Kiselyova, V. N. Kunitsyna, S. I. Silyaeva), understanding of emotions expressed by facial expressions, gestures and movements (Y. Breus, J. Cacioppo, Y. Kutsenko, L .Hockley), openness of feelings and emotions (T. Berezovska, L. Lang, E. Nosenko). The purpose of the study is to theoretically substantiate and experimentally reveal the peculiarities of the experience of loneliness among young people and its connection with emotional intelligence as a factor in the prevention of this condition. The connection between emotional intelligence and anxiety in young people is important, as stated by I. Andreeva, S. Maksimenko, E. Myloslavska, T. Chebykina, and others. For example, with a high level of emotional intelligence development, young men and women are able to more effectively manage their own emotional sphere, therefore their behavior in society is more flexible, they more easily achieve their goals in interaction with others, accordingly, the level of anxiety of such personalities is much lower. It was determined that the subjective experience of loneliness manifests itself in each respondent with different strength and different nature of manifestation. The group of respondents with an average level of loneliness is the largest, and the group of respondents with an average level of loneliness is the smallest. The results of the study showed that the groups of girls (31%) with a high level of loneliness are larger than the groups of boys (28%). This means that girls feel loneliness more often and more strongly. A comparison of the indicators obtained by the ODPS-3 method and the questionnaire to determine the type of loneliness showed that the majority of respondents who achieved high results on the scale "General loneliness" and "Dependence on communication" achieved corresponding results on the scale of the diffuse and alienated type of experiencing loneliness. It has been established that a certain majority of student youth find it somewhat difficult to balance their emotional state, reject negative experiences and focus on actions; it is difficult to recognize one's own and other people's emotions, clearly express emotions and realize the needs behind them; it is difficult to distinguish false feelings from real emotions; they lack the skills to use emotions to effectively solve tasks and have an underdeveloped ability to manage the emotional states of others. When comparing the obtained results with data on the level of loneliness, it was found that respondents with a high level of loneliness have a low level of emotional awareness, and respondents with a low level of loneliness have an average level of emotional awareness. This means that the more a person is aware of his emotions, understands the depth of his feelings and their consequences, traces in detail the connection between his own feelings and what he thinks, says and does, the more he is informed about his psychological state and the less likely he is to feel alone The results of our study proved that controlling respondents' emotions reduces the general feeling of loneliness. A sufficient level of development of emotional awareness and intrapersonal emotional intelligence of respondents also leads to a decrease in the subjective feeling of loneliness. A low level of development of the ability to understand the emotions of other people leads to an increase in the general experience of loneliness. Understanding one's own emotional states and the ability to manage them reduces the manifestation of dependence on communication. In addition, if respondents understand their emotions and are able to manage them, they have a more positive attitude towards loneliness.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1848
Розташовується у зібраннях:053 Психологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Никодим О.В. 61ФЗ.pdfЕмоційний інтелект як фактор запобігання самотності в молодіжному середовищі1.5 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.