Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1849
Назва: Емоційний інтелект як чинник самореалізації студентської молоді
Інші назви: Emotional intelligence as a factor of self-realization of student youth
Автори: Просенюк, Яна Олегівна
Proseniuk, Yana
Ключові слова: Емоційний інтелект
структура емоційного інтелекту
емоції
емоційна сфера
емоційна культура
емоційна чутливість
юнацький вік
особистість
рефлексія
самосвідомість
комунікативна компетентність
міжособистісна взаємодія
Emotional intelligence
structure of emotional intelligence
emotions
emotional sphere
emotional culture
emotional sensitivity
youth
personality, reflection
self-awareness
communicative competence
interpersonal interaction
Дата публікації: 24-січ-2023
Бібліографічний опис: Просенюк Я. О. Емоційний інтелект як чинник самореалізації студентської молоді : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності : 053 Психологія, освітньої програми : Психологія / Кер. : канд. псих. наук, доц. Мазоха І. С. – Ізмаїл, 2023. – 76 с.
Короткий огляд (реферат): Актуальність дослідження. Проблема емоційного інтелекту особистості є однією з важливих в психології, бо завжди стоїть завдання входження людини у суспільство, спілкування, взаємозв’язок, співпраця з іншими людьми не просто як факт, а і як їх результативна функція для організації власного життя та забезпечення успішності в роботі. Мета дослідження: проаналізувати останні дослідження, які стосуються аналізу цінності усвідомлення власних емоцій для формування розумної поведінки; дослідити рівень емоційного інтелекту (на прикладі студентської молоді); запропонувати окремі шляхи розвитку здатності особистості усвідомлювати власні емоції. Область наукових досліджень емоційного інтелекту викликає велику кількость інтересів у зарубіжних вчених, а саме: М.Б. Арнольд, Р. Бар-Он, Х. Вайсбах, Дж. Гілфорд, Г. Гарднер, У. Джемсом, Д. Карузо, Дж. Майєр, А. Нойбауер, П. Селовей, К.В. Петрідес, Е. Фернхем, Х. Фройдентхалер, К. Хорні. У вітчизняній психології розвиток емоційного інтелекту, як одного з найважливіших факторів розвитку особистості відображується в численних працях І.М. Андрєєву, О.В. Білоконь, Л.С. Виготського, О.І. Власова, Є.С. Іванову, С.Л. Леонтьєва, Д.В. Люсіна, А.П. Лобанова, М.А.Манойлову, Є.А. Орел, С.Л. Рубінштейна, Є.А. Сергієнко, Д.В. Ушакова, Г.В. Юсупову тощо. Результати і висновки. Робота розкриває проблему усвідомлення особистістю власних емоцій як чинника розумної поведінки. Аналізується цінність емоційного інтелекту в сучасному суспільстві, де домінантним стає раціональне ставлення до життя як еталону. Усвідомлення власних емоцій впливає на адекватність ставлення до людей; на обґрунтованість прийняття рішень; на ставлення до успіхів та невдач, до критики і самокритики, які в сукупності і визначають розумність поведінки при налагодженні стосунків з людьми. Встановлено найсуттєвіші показники розумної поведінки особистості, показані деякі шляхи розвитку цього процесу, зокрема у студентський період становлення людини як особистості і як фахівця.
Опис: Relevance of research. The problem of the emotional intelligence of an individual is one of the important ones in psychology, because there is always the task of a person's entry into society, communication, relationship, cooperation with other people not just as a fact, but also as their effective function for organizing one's own life and ensuring success in work . The purpose of the study: to analyze the latest studies that relate to the analysis of the value of awareness of one's own emotions for the formation of intelligent behavior; to investigate the level of emotional intelligence (using the example of student youth); to propose separate ways of developing the individual's ability to be aware of his own emotions. The field of scientific research of emotional intelligence arouses a large number of interests among foreign scientists, namely: M.B. Arnold, R. Bar-On, H. Weisbach, J. Guilford, G. Gardner, W. Jamesom, D. Caruso, J. Mayer, A. Neubauer, P. Seloway, K.W. Petrides, E. Furnham, H. Freudenthaler, K. Horney. In domestic psychology, the development of emotional intelligence as one of the most important factors in personality development is reflected in the numerous works of I.M. Andreev, O.V. Bilokon, L.S. Vygotsky, O.I. Vlasova, E.S. Ivanov, S.L. Leontieva, D.V. Lysina, A.P. Lobanova, M.A. Manoilov, E.A. Orel, S.L. Rubinshteyn, E.A. Sergienko, D.V. Ushakova, G.V. Yusupov, etc. Results and conclusions. The work reveals the problem of a person's awareness of his own emotions as a factor of reasonable behavior. The value of emotional intelligence in modern society is analyzed, where a rational attitude to life becomes dominant as a standard. Awareness of one's own emotions affects the adequacy of one's attitude towards people; on the validity of decision-making; on the attitude to successes and failures, to criticism and self-criticism, which collectively determine the reasonableness of behavior when establishing relationships with people. The most significant indicators of the reasonable behavior of an individual are established, some ways of development of this process are shown, in particular during the student period of the formation of a person as an individual and as a specialist.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1849
Розташовується у зібраннях:053 Психологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Просенюк Я. О.61ф.pdfЕмоційний інтелект як чинник самореалізації студентської молоді885.98 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.