Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1857
Назва: Управління процесом професійного саморозвитку педагогів в системі забезпечення якості освіти
Інші назви: Management of the process of professional self-development of teachers in the education quality assurance system
Автори: Шевченко, Марина Сергіївна
Shevchenko, Maryna
Ключові слова: управління
професійний саморозвиток
система забезпечення якості освіти
управління процесом професійного саморозвитку
management
professional self-development
education quality assurance system
management of the process of professional self-development
Дата публікації: 26-січ-2023
Бібліографічний опис: Шевченко М. С. Управління процесом професійного саморозвитку педагогів в системі забезпечення якості освіти : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності : 073 Менеджмент, освітньої програми : Менеджмент. Управління навчальним закладом / Кер. : к.пед.н., доцент Мізюк В.А. – Ізмаїл, 2023. – 93 с.
Короткий огляд (реферат): Сучасна система освіти України динамічно розвивається під впливом багатьох факторів. Якість освітніх послуг в цих умовах залежить від рівня професіоналізму педагогів, який, у свою чергу, залежить від результатів професійного саморозвитку педагога. Мета дослідження – дослідити особливості управління процесом професійного саморозвитку педагогів, ефективні форми і методи управління та розробити програму удосконалення процесу управління професійним саморозвитком педагогів гімназії № 2 з початковою школою міста Ізмаїл. Методи дослідження: аналіз наукової літератури з теми дослідження; аналіз й узагальнення основних положень; методи тестування, бесіди, аналізу документів та продуктів професійної діяльності освітян, проведення експерименту, статистичний аналіз результатів. Об’єкт дослідження: професійний саморозвиток педагога закладу загальної середньої освіти. Предмет дослідження: процес управління професійним саморозвитком педагога закладу загальної середньої освіти. У першому розділі узагальнено поняття професійного саморозвитку педагога, визначено його складові, розкрито особливості управління процесом саморозвитку. Визначено, що для професійного розвитку важливі предметні, дидактичні, психологічні й особистісні компетентності вчителів. Встановлено, що система управління професійним саморозвитком педагога потребує комбінованого використання базових та інноваційних підходів, дотримання принципів науковості, практичної спрямованості, особистісно‐індивідуального підходу, самостійності і добровільності, комплексності, мотиваційної основи тощо. Доведено, що вибір напряму саморозвитку залежить від рівня свідомості педагога, його вмотивованості до удосконалення. У другому розділі наведено результатианалізу діяльності педагогів гімназії №2 з початковою школою міста Ізмаїл, результати анкетування педагогів щодо їх готовності до саморозвитку, рівня володіння вміннями проводити рефлексію власної діяльності. Результати анкетування показали, що більша кількість досвідчених педагогів працюють у режимі стагнації та професійного застою. У третьому розділі роботи представлено програму удосконалення процесом управління професійним саморозвитком педагогів гімназії № 2 с початковою школою, дібрано інструментарій реалізації, а саме форми, методи, засоби, орієнтовні строки реалізації. Автором розроблено і проведено такі заходияк тренінг «Професійний й особистісний потенціал вчителя», тренінг «Розвиток здібностей особистості до ціле покладання», групове обговорення двох курсів самоосвіти, що пропонують освітні платформи Ed-era та Prometheus. Результати експериментальної роботи показали, що запропоновані форми і методи роботи сприяють підвищенню мотивації педагогів до саморозвитку. Отже, мета роботи досягнута, завдання виконані, запропоновані заходи довели ефективність експериментальної роботи. Загальний обсяг роботи становить 95 сторінок, з яких основний текст викладено на 70 сторінках. Список літератури становить 62 найменування.
Опис: The modern education system of Ukraine is dynamically developing under the influence of many factors. The quality of educational services in these conditions depends on the level of professionalism of teachers, which, in turn, depends on the results of the teacher's professional self-development. The purpose of the study is to investigate the peculiarities of managing the process of professional self-development of teachers, effective forms and methods of management, and to develop a program for improving the process of managing the professional self-development of teachers of gymnasium No. 2 with an elementary school in the city of Izmail. Research methods: analysis of scientific literature on the research topic; analysis and generalization of the main provisions; methods of testing, conversations, analysis of documents and products of professional activities of educators, conducting experiments, statistical analysis of results. Object of research: professional self-development of a teacher of a general secondary education institution. The subject of the study: the process of managing the professional self-development of a teacher of a general secondary education institution. In the first chapter, the concept of professional self-development of a teacher is summarized, its components are defined, and the peculiarities of managing the self-development process are revealed. It was determined that subject, didactic, psychological and personal competences of teachers are important for professional development. It was established that the management system of the teacher's professional self-development requires the combined use of basic and innovative approaches, adherence to the principles of scientificity, practical orientation, personal-individual approach, independence and voluntariness, comprehensiveness, motivational basis, etc. It has been proven that the choice of the direction of self-development depends on the level of consciousness of the teacher, his motivation to improve. In the second section, the results of the analysis of the activities of the teachers of gymnasium No. 2with an elementary schoolin the city of Izmail, the results of the teachers' questionnaire regarding their readiness for self-development, the level of mastery of the ability to reflect on their own activities are presented. The results of the survey showed that a greater number of experienced teachers work in a mode of inactivity and professional stagnation. In the third section of the work, the program for improving the process of managing the professional self-development of teachers of gymnasium No. 2 with an elementary school is presented, the toolkit for implementation is selected, namely, forms, methods, means, and approximate terms of implementation. The author has developed and conducted such activities as the "Professional and personal potential of the teacher" training, the "Development of personal abilities for whole-mindedness" training, group discussion of two self-education courses offered by Ed-era and Prometheus educational platforms. The results of the experimental work showed that the proposed forms and methods of work contribute to increasing the motivation of teachers for self-development. So, the goal of the work was achieved, the tasks were completed, and the proposed measures proved the effectiveness of the experimental work. The total volume of the work is 95 pages, of which the main text is presented on 70 pages. The list of references includes 62 titles.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1857
Розташовується у зібраннях:073 Менеджмент

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Шевченко.pdfУправління процесом професійного саморозвитку педагогів в системі забезпечення якості освіти1.67 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.