Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1864
Назва: Примусова радянізація Придунав’я: умови, хід, наслідки (1940-1953рр.)
Автори: Попова, Валерія Сергіївна
Popova, Valeriia
Ключові слова: Придунав’я
радянізація
голодомор
децентралізація
колективізація
Danube region
sovietization
holodomor
decentralization
collectivization
Дата публікації: 17-січ-2023
Бібліографічний опис: Попова В. С. Примусова радянізація Придунав’я: умови, хід, наслідки (1940-1953рр.) : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності : 014.03 Середня освіта: Історія, освітньої програми : Середня освіта: історія. Українознавство / Кер. : д. іст. н., проф. Циганенко Л. Ф. – Ізмаїл, 2023. – 78 с.
Короткий огляд (реферат): Магістерська робота викладена на 80 сторінках, вона містить 5 розділів, 85 джерел в переліку посилань. Проголошення незалежності України спричинило багато змін у всіх сферах життя народу. По-перше, це дослідження трансформації сільського господарства на території Ізмаїльської області. По-друге, встановлення радянської влади вплинуло, зокрема, на соціально-економічні, політичні, психологічні та інші характеристики регіонального розвитку. Щоб зламати сталу структуру селянських організацій, радянська влада розпочала колективізацію як прояв боротьби за ліквідацію ідеології селянської приватної власності. Результатом примусової колективізації стали голод, зубожіння селянських родин, депортація та примусове виселення значної частини населення регіону. Об’єктом наукового дослідження є політичні, соціальні, економічні, культурні та релігійні процеси історико-географічного регіону Придунав’я на переломі 1940-1953 рр. Метою роботи є демонстрація процесу примусової радянізації та виділення характерних ознак, рис та наслідків колективізації Придунав’я в період з 1940 року по 1953 рік, а також дослідження, якими саме методами та засобами відбувалася радянізація на даній території. У роботі досліджено матеріали, взяті з архівів, та інтерв’ю із 28 старожилами придунайських сіл. Досліджені матеріали дозволили виділити характерні риси процесу радянізації Придунав’я та його етапи. А саме: • Запровадження радянської моделі управління в Ізмаїльській області переважно базувалося на загальноприйнятій формулі – встановлення партійної системи, встановлення нових органів влади, реорганізація соціальноекономічного сектору та встановлення тотального контролю над усіма сферами життя. Цей процес в регіоні мав певні особливості: радянізація Придунав’я почалася пізніше, ніж в решті територій України. • Поряд з колективізацією, індустріалізацією та культурно-ідеологічними перетвореннями влада комуністів зіткнулася в Придунав’ї з небаченим поліетнічним складом. Зміна соціально-етнічної структури краю, заміна українського, болгарського, молдовського населення російськомовними представниками стала одним з важливих завдань влади й маркером радянізації. • Одним з напрямків радянізації стала ліквідація історичної пам’яті народу, нав’язування власних (комуністичних) наративів і героїв. За результатами роботи зроблено висновки та пропозиції щодо створення та впровадження циклу класних і позакласних заходів для кращого розуміння та передачі історичної пам’яті з метою підвищення цінності власної країни, демократії та свободи, усвідомлення суспільної діяльності та відповідальності. Результатом магістерської роботи є створення «Тижня історії школи», присвячений темам колективізації, децентралізації та голодомору 1946-1947 років в Придунав’ї.
Опис: The master's thesis consists of 80 pages, has 5 chapters, 85 points in the link list. The proclamation of Ukraine's independence has brought about many changes in all spheres of life. Firstly, this is a study of the transformation of agriculture in the Izmail region. Secondly, the establishment of soviet power affected, in particular, the socio-economic, political, psychological and other characteristics of regional development. In order to break the stable structure of peasant organizations, the soviet authorities began collectivization as a manifestation of the struggle to eliminate the ideology of peasant private property. The result of forced collectivization was famine, impoverishment of peasant families, deportation and forced eviction of a large part of the region's population. The object of scientific research is the political, social, economic, cultural and religious processes of the historical and geographical region of the Danube at the turn of 1940-1953. The aim of the work is to demonstrate the process of forced sovietization and highlight the characteristic features, features and consequences of the collectivization of the Danube region in the period from 1940 to 1953, as well as to research the methods and means of sovietization in this territory. The paper analyzes materials taken from the archives and interviews with 28 oldtimers from Danube villages. The materials studied made it possible to identify the characteristic features of the process of sovietization of the Danube region and its stages. Namely: - The introduction of the soviet model of governance in the Izmail region was mainly based on the generally accepted formula: establishing a party system, establishing new authorities, reorganizing the socio-economic sector, and establishing total control over all spheres of life. This process in the region had certain peculiarities: the sovietization of the Danube region began later than in the rest of Ukraine. - Along with collectivization, industrialization, and cultural and ideological transformations, the communist government faced an unprecedented multiethnic composition in the Danube region. Changing the socio-ethnic structure of the region, replacing the Ukrainian, Bulgarian, and Moldovan populations with Russian-speaking representatives became one of the important tasks of the authorities and a marker of sovietization. - One of the directions of sovietization was the elimination of the historical memory of the people, the imposition of their own (communist) narratives and heroes. Based on the results of the work, conclusions and proposals were made regarding the creation and implementation of a cycle of classroom and extracurricular activities for a better understanding and transmission of historical memory in order to increase the value of one's own country, democracy and freedom, awareness of social activity and responsibility. The result of the master's thesis is the creation of the "School History Week", dedicated to the themes of collectivization, decentralization and the famine of 1946- 1947 in the Danube region.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1864
Розташовується у зібраннях:014 Середня освіта. Історія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Попова Магістерська.pdfПримусова радянізація Придунав’я: умови, хід, наслідки (1940-1953рр.)1.46 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.