Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1868
Назва: Розвиток проєктувальної компетентності вчителя початкової школи у створенні мотиваційного освітнього простору
Інші назви: Development of project competence of the primary school teacher in creating a motivational educational space
Автори: Піркова, Л.М.
Pirkova, L.M.
Дата публікації: 23-січ-2023
Бібліографічний опис: Піркова Л.М. Розвиток проєктувальної компетентності вчителя початкової школи у створенні мотиваційного освітнього простору : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності: 013 Початкова освіта. Освітньої програми : Початкова освіта. Позашкільна освіта / Кер.: д. пед. н., проф. Гуменникова Т. Р. - Ізмаїл, 2023. - 134 с.
Короткий огляд (реферат): Темою цього наукового дослідження є розвиток проєктувальної компетентності вчителя НУШ у створенні мотиваційного освітнього простору. Введення параметрів Нової української школи у сучасні освітньо-виховні реалії українського суспільства змінили підхід до багатьох речей, одна з яких – вимоги до підготовки сучасного вчителя. Від вчителя вимагається не лише детальне розуміння предмету та методів навчання; він мусить дивитися на освітній процес ширше, розуміючи усі фактори, які будуть впливати на засвоєння знань, вмінь та навичок здобувачами освіти, сприяти їх морально-психологічному комфорту чи заважати освітньому процесу. У такому контексті розуміння діяльності вчителя на перший план виходять і інші компетенції, серед яких не останнє місце займає проєктуавальна компетентність як нова категорія. Метою пропонованої роботи є комплексний аналіз вимог, що висуваються до вчителя Нової української школи щодо компетентнісних складових його підготовки та реалізації проєктувальної компетенції у якості створення мотиваційного освітнього середовища. Об’єктом дослідження є вивчення проєктувальної компетентності вчителя Нової української школи. Предметом дослідження є аналіз способів її використання для створення мотиваційного середовища НУШ. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаної літератури та додатків. Список використаної літератури охоплює 110 джерел теоретичної та довідкової літератури. Загальний обсяг роботи становить 135 сторінок. Підводячи підсумки дослідження, зазначимо, що «проєктування» у цій роботі розуміється нами як уявне і практичне втілення того, що можливо, і того, що має бути, необхідно схарактеризувати спеціальні групи вмінь, якими мають опанувати майбутні вчителі початкової школи та вихователі закладів дошкільної освіти. Недостатньо забезпечити нову якість простору та нове обладнання. По-перше, важливо навчати роботі у сучасному освітньому середовищі. Інфраструктура стає освітнім середовищем, коли з’являються суб’єкти освітнього процесу. По-друге, велике значення має затвердження партиципативного підходу в освіті – залучення всіх учасників освітнього процесу (насамперед педагогів та учнів) до прийняття рішень. Для цього потрібно розвивати нові професійні компетенції вчителів та управлінців: педагог не обслуговує обладнання, а організовує середовище, у тому числі використовує та трансформує обладнання та простір для вирішення своїх педагогічних завдань. А учень – не пасивний учасник (якого навчають без його волі), а зацікавлений у своїй освіті суб’єкт. Освітнє середовище – це насамперед взаємодія педагога та учня. Проаналізовані заклади освіти Ізмаїльського та Болградського районів є різними поміж собою майже на усіх рівнях порівняння. Схожість представляється тільки загальною метою існування (здобуття учнями знань, вмінь та навичок), методиками навчання (методика Ньюкаслського університету, яка використовується у Самоорганізуючомуся освітньому просторі, може бути використана в Болградському ліцеї №2); та результатом освітньої діяльності. Цікавим є те, що тип мотивації, представлений у приватного освітнього закладу, є більш ефективним, адже базується не на оцінці від вчителя, яка часто може носити також персоналізоване ставлення до учня як людський фактор, а на власне знаннях, рівень володіння якими визначається об’єктивним комп’ютерним тестуванням, аналізується та доводиться до учасників освітнього процесу. За таких умов мотивація до здобуття знань є вищою, адже вона залишається об’єктивною, що доводиться учням у ході звіту. З аналізу результатів проведеного дослідження стає зрозумілим, що більшість вчителів (92%) мають правильне розуміння мотиваційного середовища у школі. 96% вчителів вважають, що мотиваційне освітнє середовище буде якісно впливати на результати освітньо-виховного процесу школи. При цьому, 52% вчителів вже готові таке середовище створювати, для іншої великої кількості (36%) проблему складає наявна технічна база закладу освіти. Серед головних недоліків ініціативи освітяни виділяють матеріально-технічну базу (48%), рівень матеріального заохочення вчителів (22%), дистанційну освіту (12%), методичне забезпечення (12%) та рівень особистої компетентності (8%). Обласний центр гагаузької культури є новим освітнім феноменом в Одеській області. За своєю суттю, Обласний центр гагаузької культури представляє собою комунальну установу, яка реалізує власну освітню діяльність у селі Виноградівка у Болградському районі. Його мета – організація дозвілля та залучення до творчості, культурного розвитку і самоосвіти, аматорського мистецтва і ремесел, збереження і розвиток гагаузької мови. Так як це – додаткова освіта з національною складовою, навчання тут організоване на базі культури етносу, який досліджується, а, отже, викладання здійснюється гагаузькою мовою. Безумовно, більшість курсів є інтегрованими: це і вивчення мови, культури, історії, і практичне заняття певними видами діяльності, характерними для гагаузької культури. Резюмуючи аналіз Обласного центру гагаузької культури як освітній осередок виховання дитини в межах концепції Нової української школи, варто зазначити, що ця комунальна установа має ознаки передового закладу додаткової освіти, який відповідає стандартам НУШ з організації як простору для навчання, так і власне освітнього процесу. Увагу в організації освітнього процесу зосереджено на інтеграційному, індивідуально-дієвому та компетентністному компонентах, які знаходять власне відображення у ході організації освітньо-виховної діяльності та її елементів. Організація освітнього простору виражається у сучасних підходах до мотиваційного освітнього простору: він є багатофункціональним, гнучким та мобільним, побуджуючим на самостійні дії як у межах навчання, так і у творчості та сприяє інтеграції усіх учасників освітнього процесу у свої межі.
Опис: The theme of this scientific research is the development of the projection of the teacher of NUS in the creation of a motivational educational space. The introduction of parameters of the New Ukrainian School into the modern educational and educational realities of Ukrainian society have changed the approach to many things, one of which is the requirements for the preparation of modern teacher. The teacher is not only required to understand the subject and teaching methods; He must look at the educational process more broadly, understanding all the factors that will influence the acquisition of knowledge, skills and skills of education, promote their moral and psychological comfort or interfere with the educational process. In this context, understanding the activity of the teacher comes to the fore and other competencies, among which the last place is occupied by design competence as a new category. The purpose of the proposed work is a comprehensive analysis of the requirements for the teacher of the New Ukrainian School for the competent components of its preparation and implementation of the projection competence as a creation of a motivational educational environment. The object of study is the study of the projection of the teacher of the New Ukrainian School. The subject of the study is to analyze ways to use it to create a motivational environment of NUS. Master's work consists of an introduction, three sections, conclusions, a list of used literature and applications. The list of used literature covers 51 sources of theoretical and reference literature. The total amount of work is 135 pages. Summing up the study, we note that "design" in this work is understood as an imaginary and practical embodiment of what possible, and what should be, it is necessary to characterize special groups. It is not enough to provide new quality of space and new equipment. First, it is important to teach work in the modern educational environment. Infrastructure becomes an educational environment when the subjects of the educational process appear. Secondly, the approval of a partial approach in education is of great importance-the involvement of all participants in the educational process (especially teachers and students) in decision-making. To do this, it is necessary to develop new professional competencies of teachers and managers: the teacher does not serve the equipment, but organizes the environment, including uses and transforms equipment and space to solve their pedagogical problems. And the student is not a passive participant (who is taught without his will), but an entity interested in his education. The educational environment is primarily the interaction of the teacher and the student. Analyzed educational institutions of Izmail and Bolgrad districts are different at almost all levels of comparison. Similarity seems only to the general purpose of existence (acquiring students' knowledge, skills), teaching methods (Newcastle University Methods, which is used in self -organizing educational space, can be used in the Bolgrad Lyceum # 2); and the result of educational activity. It is interesting that the type of motivation presented in a private educational institution is more effective, because it is not based on an assessment from a teacher, which can also often be personalized to the student as a human factor, but on his own knowledge, the level of possession of which is determined by the object A reference computer testing is analyzed and brought to participants in the educational process. In such circumstances, the motivation to acquire knowledge is higher, because it remains objective, which is brought to students during the report. From the analysis of the results of the study, it becomes clear that most teachers (92%) have a proper understanding of the motivational environment in school. 96% of teachers believe that the motivational educational environment will have a qualitative effect on the results of the school's educational process. At the same time, 52% of teachers are ready to create such an environment, for the other large number (36%) the problem is the available technical base of the educational institution. Among the main shortcomings of the initiative, educators distinguish the material and technical base (48%), the level of material promotion of teachers (22%), distance education (12%), methodological support (12%) and the level of personal competence (8%). The regional center of Gagauz culture is a new educational phenomenon in the Odessa region. In essence, the regional center of Gagauz culture is a municipal institution that implements its own educational activity in the village of Vynohradivka in the Bolgrad district. Its purpose is to organize leisure and involve in creativity, cultural development and self-education, amateur art and crafts, the preservation and development of the Gagauz language. Since it is an additional education with national specificity, learning here is organized on the basis of the culture of the ethnic group, which is researched, and therefore teaching is carried out in Gagauz. Of course, most courses are integrated: it is the study of language, culture, history, and practical training in certain activities characteristic of Gagauz culture. Summarizing the analysis of the Regional Center for Gagauz culture as an educational center of education of a child within the concept of the New Ukrainian School, it should be noted that this municipal institution has the features of an advanced institution of additional education, which meets NUS standards from the organization of both space for training and the educational process. Attention in the organization of the educational process is focused on the integration, individual-act and competent components, which are reflected in the course of the organization of educational activity and its elements. The organization of the educational space is expressed in modern approaches to the motivational educational space: it is multifunctional, flexible and mobile, fascinating on independent actions both within learning and in creativity and promotes the integration of all participants in the educational process into their limits.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1868
Розташовується у зібраннях:013 Початкова освіта. Позашкільна освіта

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Піркова_магістерська.pdfРозвиток проєктувальної компетентності вчителя початкової школи у створенні мотиваційного освітнього простору3.73 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.