Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1871
Назва: Шляхи забезпечення успішної адаптації першокласників до умов шкільного навчання в інклюзивному класі
Інші назви: Ensuringsuccessfuladaptationoffirst-graderstotheconditionsofschooleducationinaninclusiveclass
Автори: Новикова, Галина Анатоліївна
Novikova, Halyna Anatolyivna
Ключові слова: адаптація
інклюзія
інклюзивна освіта
інклюзивний клас
адаптація першокласників
adaptation
inclusion
inclusive education
inclusive class
adaptation of first graders
Дата публікації: 24-січ-2023
Бібліографічний опис: Новикова Г. А. Шляхи забезпечення успішної адаптації першокласників до умов шкільного навчання в інклюзивному класі : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності: 013 Початкова освіта. Освітньої програми: Початкова освіта. Інклюзивна освіта / Кер.: к. пед. н., доц. Мондич О.В.- Ізмаїл, 2023. - 109 с.
Короткий огляд (реферат): У магістерській роботі розглянутопитання забезпечення успішної адаптації першокласників до умов шкільного навчання в інклюзивному класі. Робота має таку структуру:вступ, основна частина, яка складається з трьох розділів, висновки за кожним розділом, загальні висновки, список використаних джерел (70 позицій) та додатки. Робота представлена у текстовому форматі на 115 сторінках та містить ілюстративно-графічний матеріал. Мета роботи – визначити та теоретично обґрунтувати особливості забезпечення успішної адаптації першокласників до умов шкільного навчання в інклюзивному класі. Об’єкт дослідження – адаптація першокласників. Предмет дослідження – успішна адаптація першокласників до умов шкільного навчання в інклюзивному класі. У першому розділі узагальненітеоретичні засади вивчення успішної адаптації першокласників до умов шкільного навчання в інклюзивному класі, проведено дослідження педагогічних умов забезпечення адаптації молодшого школяра з особливими освітніми потребами та особливими освітніми потребами до навчальної діяльності. Розглянутіособливості формування комунікативних навичок дітей з особливими освітніми потребами у інклюзивній освіті. Проаналізованаспільна діяльність молодших школярів в умовах інклюзії як засіб формування гуманних відносин один до одного та виділені особливості комунікативної діяльності молодших школярів в умовах інклюзивної освіти. У другому розділі розкритіметодичні особливості забезпечення успішної адаптації першокласників до умов шкільного навчання в інклюзивному класі, проведено дослідження досвіду підготовки майбутніх педагогів до освітньої діяльності в умовах інклюзивного класу.Описана полікультурна компетентність педагога як одна з умов ефективності реалізації інклюзивної освіти та проведено аналіз тьюторського супроводу першокласників у період адаптації до умов навчання у школі. Також описано психолого-педагогічну сутність та детермінанти соціалізації молодших школярів в умовах інклюзивного класу. У третьому розділі описано проведення експериментального дослідження забезпечення успішної адаптації першокласників до умов шкільного навчання в інклюзивному класі. З’ясовано формування інклюзивної культури молодших школярів у суспільно корисній діяльності. Описаний взаємозв’язок соціально-психологічної адаптації і навчальної успішності у молодшому шкільному віці. Виявленавизначна діяльність як засіб розвитку адаптаційних ресурсів першокласників в умовах інклюзивного класу та приведені заходи корекції шкільної дезадаптації молодших школярів за допомогою технології лінійного алгоритму навичок соціалізації та адаптації навчального матеріалу для учнів інклюзивного класу. Матеріали магістерської роботи можуть бути використані студентами, викладачами, педагогами, класними керівниками, вчителями початкових класів, як методичні вказівки для підготовки до науково-практичних конференцій присвячених темі роботи, тощо.
Опис: The master's thesis examines the issue of ensuring the successful adaptation of first-graders to the conditions of school education in an inclusive class. Theworkhasthefollowingstructure: anintroduction, themainpart, whichconsistsofthreechapters, conclusionsforeachchapter, generalconclusions, a listofusedsources (70 items) andappendices. Theworkispresentedintextformaton 115 pagesandcontainsillustrativeandgraphicmaterial. Thepurposeoftheworkistodetermineandtheoreticallysubstantiatethefeaturesofensuringthesuccessfuladaptationoffirst-graderstotheconditionsofschooleducationinaninclusiveclass. Theobjectofthestudyistheadaptationoffirstgraders. Thesubjectofthestudyisthesuccessfuladaptationoffirst-graderstotheconditionsofschoolinginaninclusiveclass. In the first chapter, the theoretical principles of the study of the successful adaptation of first-graders to the conditions of schooling in an inclusive class are summarized, a study of pedagogical conditions for ensuring the adaptation of a junior high school student with special educational needs and special educational needs to educational activities is carried out. Consideredfeaturesoftheformationofcommunicationskillsofchildrenwithspecialeducationalneedsininclusiveeducation. Thejointactivityofjuniorhighschoolstudentsintheconditionsofinclusionisanalyzedas a meansofforminghumanerelationswitheachother, andthefeaturesofthecommunicativeactivityofjuniorhighschoolstudentsintheconditionsofinclusiveeducationarehighlighted. In the second chapter, the methodological features of ensuring the successful adaptation of first-graders to the conditions of schooling in an inclusive class are disclosed, a study of the experience of training future teachers for educational activities in the conditions of an inclusive class is conducted. the period of adaptation to school conditions. Thepsychologicalandpedagogicalessenceanddeterminantsofsocializationofyoungerschoolchildrenintheconditionsofaninclusiveclassarealsodescribed. The third chapter describes the conduct of an experimental study of ensuring the successful adaptation of first-graders to the conditions of schooling in an inclusive class. Theformationofaninclusivecultureofjuniorhighschoolstudentsinsociallyusefulactivitieshasbeenclarified. Therelationshipbetweensocio-psychologicaladaptationandacademicsuccessinprimaryschoolageisdescribed. A significantactivityas a meansofdevelopingtheadaptiveresourcesoffirst-gradersintheconditionsofaninclusiveclasshasbeenidentified, andmeasurestocorrectschoolmaladjustmentofyoungerstudentsusingthetechnologyof a linearalgorithmofsocializationskillsandadaptationofeducationalmaterialforstudentsofaninclusiveclasshavebeenpresented. The materials of the master's thesis can be used by students, teachers, pedagogues, class teachers, primary school teachers, as methodological guidelines for preparing for scientific and practical conferences devoted to the topic of the work, etc.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1871
Розташовується у зібраннях:013 Початкова освіта. Інклюзивна освіта

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Новикова_магістерська.pdfШляхи забезпечення успішної адаптації першокласників до умов шкільного навчання в інклюзивному класі1.59 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.