Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1873
Назва: Формування читацької самостійності здобувачів початкової освіти засобами уроків літературного читання
Інші назви: Formation of reading independence of students of primary education by means of literary reading lessons
Автори: Скрипник, І. А.
Skrypnyk, I.A.
Ключові слова: читацька самостійність
повноцінна навичка читання
урок позакласного літературного читання
reading independence
a full-fledged reading skill
, a lesson in extracurricular literary reading
Дата публікації: 24-січ-2023
Бібліографічний опис: Скрипник І. А. Формування читацької самостійності здобувачів початкової освіти засобами уроків літературного читання : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності: 013 Початкова освіта. Освітньої програми : Початкова освіта. Інклюзивна освіта / Кер.: к. пед. н., доц. Пенькова С.Д. - Ізмаїл, 2023. - 81 с.
Короткий огляд (реферат): Становлення читача, спроможного до самостійної роботи над літературним твором на сучасному етапі є дуже актуальною проблемою сучасної освіти. Безліч засобів інформації в цифровому суспільстві сьогодення з кожним днем усе більше відвертають увагу здобувачів освіти від вдумливого опрацювання друкованих джерел. Потрібно сформувати в учнів уміння практично користуватися найпростішими літературознавчими термінами, здатність спостерігати за компонентами художньої виразності; добирати й використовувати їх відповідно до мети і завдань самостійних зв’язних висловлювань на основі творчої роботи за прочитаним. Найважливіше завдання початкової школи – навчити дітей вчитися, що неможливо зробити без досконалого вміння читати й працювати з книжкою. Провідне місце в цьому процесі відводиться організації вчителем роботи над художніми і науково-художніми текстами, що спричинило наш науковий пошук. Мета дослідження – розкрити психолого-педагогічні та методичні аспекти формування читацької самостійності молодших школярів у 3-4 класах. Об’єктом дослідження є читацька діяльність молодших школярів на уроках літературного та позакласного читання. Предметом дослідження є читацькі вміння і навички здобувачів початкової освіти (на матеріалі 3-4 класів). Наукова новизна і практичне значення полягають у створенні структурно-функціональної моделі формування читацької самостійності здобувачів початкової освіти; розробці методичних прийомів забезпечення самостійного читання в початковій школі; виявленні новітніх організаційних форм, спрямованих на активізацію інтересу до художньої та науково-художньої книжки в учнів 3-4-х класів; удосконаленні передового педагогічного досвіду навчання молодших школярів повноцінному цілісному аналізу літературного тексту. У роботі проаналізовано вивчену психолого-педагогічну літературу з проблеми формування читацької самостійності в початкових класах; розкрито психологічні, літературознавчі та методичні основи сприймання дитячої літератури молодшими школярами; розроблено модель і технологію формування читацької самостійності здобувачів початкової освіти; експериментально перевірено ефективність формування читацької самостійності учнів 3-4-х класів упродовж уроків літературного та позакласного читання. Педагогічний експеримент здійснено на базі початкових класів Молозького закладу загальної середньої освіти Молозької сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області.
Опис: The formation of a reader capable of independent work on a literary work at the modern stage is a very urgent problem of modern education. The abundance of information in today's digital society is increasingly distracting education seekers from the thoughtful study of printed sources. It is necessary to form in students the ability to practically use the simplest literary terms, the ability to observe the components of artistic expressiveness; select and use them in accordance with the purpose and tasks of independent coherent statements based on creative work based on reading. The most important task of the primary school is to teach children to learn, which cannot be done without a perfect ability to read and work with a book. The leading place in this process is given to the teacher's organization of work on artistic and scientific-artistic texts, which caused our scientific search. The purpose of the research is to reveal the psychological-pedagogical and methodical aspects of the formation of reading independence of younger schoolchildren in grades 3-4. The object of the study is the reading activity of junior high school students in the lessons of literary and extracurricular reading. The subject of the study is the reading skills and skills of students of primary education (based on the material of grades 3-4). The scientific novelty and practical significance lies in the creation of a structural and functional model of the formation of reading independence of students of primary education; development of methodological techniques for independent reading in elementary school; identification of the newest organizational forms aimed at activating interest in art and scientific-artistic books among students of 3-4th grades; improvement of the advanced pedagogical experience of teaching junior high school students a full-fledged holistic analysis of a literary text. The work analyzed the studied psychological and pedagogical literature on the problem of the formation of reading independence in primary grades; the psychological, literary and methodical foundations of children's literature perception by younger schoolchildren are revealed; a model and technology of formation of reading independence of students of primary education was developed; the effectiveness of the formation of reading independence of 3rd-4th grade students during literary and extracurricular reading lessons was experimentally verified. The pedagogical experiment was carried out on the basis of primary classes of the Molozka general secondary education institution of the Molozka village council of the Bilhorod-Dnistrovskyi district of the Odesa region.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1873
Розташовується у зібраннях:013 Початкова освіта. Інклюзивна освіта

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Скрипник_магістерська.pdfФормування читацької самостійності здобувачів початкової освіти засобами уроків літературного читання1.78 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.