Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1874
Назва: Монографічне вивчення творчості Лесі Українки в початкових класах
Інші назви: Monographic study of Lesya Ukrainka's work in elementary grades
Автори: Стрішкова, С.Д.
Strishkova, S.D.
Ключові слова: літературна спадщина Лесі Українки
монографічний підхід
пейзажна лірика
читацькі вміння
literary heritage of Lesya Ukrainka
monographic approach
landscape lyrics
reading skills
Дата публікації: 24-січ-2023
Бібліографічний опис: Стрішкова С.Д. Монографічне вивчення творчості Лесі Українки в початкових класах : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності: 013 Початкова освіта. Освітньої програми : Початкова освіта. Інклюзивна освіта / Кер.: к. пед. н., доц. Пенькова С.Д. - Ізмаїл, 2023. - 91 с.
Короткий огляд (реферат): Ювілейне святкування з нагоди 150-річчя відомої української поетеси став слушним приводом до більш глибшого вивчення її біографії та творчої спадщини. Леся Українка й дотепер, донині залишається однією з найцікавіших особистостей української минувшини. Немає жодної потреби доводити, наскільки вагоме значення для формування суспільних ідеалів підростаючого покоління, для всіх шанувальників її мають ідейні та національно-патріотичні погляди Лесі Українки. Життєвий шлях Лесі Українки та її творчий спадок може розглядатися в сучасній педагогіці як ще не досить вивчене і узгоджене з викликами сучасності джерело творчих ідей для науковців і практиків, спрямованих на сприяння побудові педагогічного впливу на гуманістичних засадах, з урахуванням національних засад освітнього процесу як однієї з найважливіших його характеристик у сучасній Україні. Мета дослідження – проаналізувати теоретичні засади монографічного вивчення та експериментально обґрунтувати літературознавчо-методичне забезпечення процесу формування і розвитку в учнів 3-4 класів ЗЗСО читацьких умінь на прикладі поезії Лесі Українки. Об’єктом дослідження є процес формування читацьких умінь здобувачів початкової освіти засобами монографічного вивчення творчості Лесі Українки під час літературного читання. Предметом дослідження є методика формування читацьких умінь при засвоєнні школярами мовно-літературної галузі в 3-4 класах ЗЗСО. Наукова новизна і практичне значення полягають у розробці методичного забезпечення уроку літературного читання задля формування в здобувачів початкової освіти комплексних читацьких умінь аналізу поетичних творів, забезпечення ефективної роботи з текстом, розвитку здатності повноцінно сприймати пейзажу лірику, виховання розвинутого читача. У роботі теоретично обґрунтовано сутність літературного розвитку здобувачів початкової освіти в Новій українській школі; проаналізовано сучасну літературознавчу та навчально-методичну літературу з проблеми вивчення творчості Лесі Українки в колі дитячого читання сучасного школяра; представлено результати дослідно-експериментальної роботи з вивчення методичного забезпечення розвитку читацьких умінь учнів 3-4 класів ЗЗСО на уроці літературного читання при опрацюванні поетичних творів; розроблено методичну систему, спрямовану на ефективне формування в учнів початкових класів читацьких умінь аналізувати пейзажну лірику та прозові твори Лесі Українки впродовж уроків класного та позакласного літературного читання. Педагогічний експеримент здійснено на базі початкових класів Нагірнянського ЗЗСО Ізмаїльського району Одеської області.
Опис: The jubilee celebration on the occasion of the 150th anniversary of the famous Ukrainian poetess became a suitable occasion for a more in-depth study of her biography and creative heritage. Lesya Ukrainka remains one of the most interesting personalities of the Ukrainian past to this day. There is no need to prove how important the ideological and national-patriotic views of Lesya Ukrainka are for the formation of social ideals of the younger generation, for all her fans. The life path of Lesya Ukrainka and her creative legacy can be considered in modern pedagogy as a source of creative ideas for scientists and practitioners, which is not yet sufficiently studied and coordinated with the challenges of modernity, aimed at promoting the construction of pedagogical influence on humanistic principles, taking into account the national principles of the educational process as one of its most important characteristics in modern Ukraine. The purpose of the research is to analyze the theoretical foundations of monographic study and to experimentally substantiate the literary and methodological support of the process of formation and development of reading skills in students of 3-4 grades of ZZSO on the example of Lesya Ukrainka's poetry. The object of the study is the process of formation of reading skills of students of primary education by means of a monographic study of Lesya Ukrainka's work during literary reading. The subject of the study is the method of formation of reading skills in the acquisition of language and literature by schoolchildren in the 3rd-4th grades of primary school. The scientific novelty and practical significance lie in the development of methodological support for the lesson of literary reading for the formation of comprehensive reading skills for the analysis of poetic works in students of primary education, the provision of effective work with the text, the development of the ability to fully perceive the landscape of lyrics, and the education of an advanced reader. The work theoretically substantiates the essence of the literary development of students of primary education in the New Ukrainian School; modern literary and educational-methodical literature on the problem of studying the work of Lesya Ukrainka in the children's reading circle of modern schoolchildren was analyzed; the results of research-experimental work on the study of methodical support for the development of reading skills of students of 3-4 grades of ZZSO in the lesson of literary reading while processing poetic works are presented; developed a methodical system aimed at effective formation of primary school students' reading skills to analyze landscape lyrics and prose works of Lesya Ukrainka during classroom and extracurricular literary reading lessons. The pedagogical experiment was carried out on the basis of primary classes of the Nagirnya ZZSO of the Izmail district of the Odesa region.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1874
Розташовується у зібраннях:013 Початкова освіта. Інклюзивна освіта

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Стрішкова_магістерська.pdfМонографічне вивчення творчості Лесі Українки в початкових класах1.45 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.