Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1877
Назва: Педагогічний потенціал LEGO як засобу навчання молодших школярів
Інші назви: Рedagogical potential of LEGO as a tool for teaching young school students
Автори: Фетісова, Тетяна Сергіївна
Fetisova, Tetyana Sergiivna
Дата публікації: 24-січ-2023
Бібліографічний опис: Фетісова Т. С. Педагогічний потенціал LEGO як засобу навчання молодших школярів : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності: 013 Початкова освіта. Освітньої програми : Початкова освіта. Інклюзивна освіта / Кер.: к. пед. н., в.о. доц. Сич Ю. І.- Ізмаїл, 2023. - 86 с.
Короткий огляд (реферат): Для сучасної школи в даний час усім необхідно створити умови для того, щоб знання, отримані в школі, допомагали дітям у житті. Одним із варіантів допомоги є заняття з ЛЕГО-конструювання, де учні комплексно використовують свої знання. У процесі занять йде робота над розвитком інтелекту, уяви, дрібної моторики, творчих задатків, розвиток діалогічного та монологічного мовлення, розширення словникового запасу, що сприяє розвитку пізнавальних універсальних навчальних дій. Магістерська робота є дослідно-експериментальним дослідженням. У роботі з’ясовано особливості впровадження LEGO конструктора у навчальний процесс молодших школярів, схарактеризовано теоретичні основи та особливості роботи з конструктором, як засобу навчання молодших школярів у початковій школі. Проаналізувавши психолого-педагогічну та методичну літературу можна зробити такі висновки. Універсальні навчальні дії – означає вміння вчитися, тобто здатність суб'єкта до саморозвитку та самовдосконалення шляхом свідомого та активного присвоєння нового соціального досвіду. Виділяють особливу группу загально-навчальних універсальних знаково-символічних процесів: моделювання та перетворення моделі. Моделювання – це перетворення об'єкта з чуттєвої форми на модель, де виділено суттєві характеристики об'єкта (просторово-графічна чи знаково-символічна). А перетворення моделі використовується з метою виявлення загальних законів, що визначають цю предметну область. Таким чином, використання конструктора LEGO у навчанні допомагає покращити якість навчання, ефективність уроку, активність дітей у процесі навчання, їх участь у системно-діяльнісному підході та підвищення успішності. Конструктор LEGO служить зручним інструментом, що дозволяє легко долати ряд типових труднощів щодо навчального матеріалу учнями початкової школи. Використання конструктора LEGO дає позитивні результати при засвоєнні навчальних матеріалів, допомагає освоїти здатність приймати та підтримувати цілі та завдання освітньої діяльності, шукати ресурси для їх реалізації, сприяти розробці способів вирішення творчих та пошукових завдань. Конструктор LEGO є візуально-образними моделями інтелектуальних операцій, які учні виконують у рамках освітньої діяльності. У ході роботи вивчили можливості застосування конструктора LEGO під час уроків математики у початковій школі. Нами були розроблені приклади моделювання LEGO до різних тем на уроках математики. Спроектувавши программу позаурочної діяльності, для учнів 1-2 класів початкової школи з ЛЕГО-конструювання «ЛЕГО-конструювання» ми зробили висновок, що ця программа дозволяє учням дізнатися багато важливих ідей та розвивати надалі життєві навички. Експериментальна робота дає можливість сформулювати теоретичні висновки та практичні рекомендації щодо занять робототехнікою в установах шкільної освіти. Грунтуючись на результатах, отриманих в ході проведення експериментальної роботи, нами була розроблена система занять, які сприяють удосконаленню логічних універсальних процесів. Ці завдання включалися в заняття з робототехніки. Результатом такої роботи стало формування в учнів досліджуваної групи більше міцних і усвідомлених логічних універсальних дій. Таким чином, в процесі виконання роботи намічена програма дослідження була виконана, поставлені завдання вирішені, мета дослідження, що склалася в обґрунтуванні ефективності ЛЕГО-конструювання для розвитку прийомів логічного мислення, досягнута. Тому використання конструкторів Lego в навчанні може сприяти підвищенню якості навчання, ефекту класу, активності дітей у навчальному процесі, способу участі в системі діяльності, покращенню успішності. LEGO – це зручний інструмент, який полегшує подолання деяких звичайних труднощів під час вивчення матеріалу для учнів початкової школи. Застосування цеглинок Lego дає позитивні результати в засвоєнні навчального матеріалу, сприяє оволодінню вмінням сприймати та підтримувати цілі навчальної діяльності, знаходить ресурси для їх реалізації, сприяє розвитку творчих методів вирішення проблем та дослідницькі завдання. Цеглинки Lego – це наочні моделі розумових операцій, які учні виконують у навчальній діяльності. У ході роботи досліджували можливість використання кубиків LEGO на уроках математики в початковій школі. Ми розробили приклади моделей LEGO для різноманітних тем нашої навчальної програми з математики. Розробивши програму позакласних заходів із використанням кубиків LEGO для учнів початкової школи, дійшли висновку, що программа дозволяє учням засвоїти багато важливи хідей і розвинути життєві навички майбутнього.
Опис: For a modern school, everyone needs to create conditions for the knowledge acquired at school to help children in life. One of the options for help is a class with LEGO-construction, where students use their knowledge comprehensively. In the course of classes, there is work on the development of intelligence, imagination, fine motor skills, creative abilities, the development of dialogic and monologic speech, the expansion of vocabulary, which contributes to the development of cognitive universal educational activities. The master's thesis is an experimental research. The article clarifies the peculiarities of the introduction of the LEGO constructor in the educational process of younger schoolchildren, characterizes the theoretical foundations and features of working with the constructor as a means of teaching younger schoolchildren in primary school. Having analyzed the psychological-pedagogical and methodical literature, the following conclusions can be drawn. Universal educational actions - means the ability to learn, that is, the subject's ability to self-development and self-improvement through conscious and active assimilation of new social experience. A special group of general educational universal sign-symbolic processes is distinguished: modeling and transformation of the model. Modeling is the transformation of an object from a sensory form to a model, where the essential characteristics of the object (spatial-graphic or sign-symbolic) are highlighted. And the transformation of the model is used in order to identify the general laws defining this subject area. Thus, the use of the LEGO constructor in education helps to improve the quality of education, the effectiveness of the lesson, the activity of children in the learning process, their participation in the system-activity approach, and the improvement of academic performance. The LEGO constructor is a convenient tool that allows you to easily overcome a number of typical difficulties with the educational material of elementary school students. The use of the LEGO constructor gives positive results in the assimilation of educational materials, helps to master the ability to accept and support the goals and objectives of educational activities, to look for resources for their implementation, to contribute to the development of methods of solving creative and research tasks. LEGO constructors are visual models of intellectual operations that students perform as part of educational activities. In the course of the work, they studied the possibilities of using the LEGO constructor during mathematics lessons in elementary school. We have developed examples of LEGO modeling for various topics in mathematics lessons. Having designed a program of extracurricular activities for students of 1-2 grades of elementary school with LEGO - construction "LEGO - construction", we concluded that this program allows students to learn many important ideas and develop life skills in the future. Experimental work provides an opportunity to formulate theoretical conclusions and practical recommendations regarding robotics classes in school education institutions. Based on the results obtained during the experimental work, we developed a system of classes that contribute to the improvement of logical universal processes. These tasks were included in robotics classes. The result of such work was the formation of more strong and conscious logical universal actions in the students of the studied group. Thus, in the course of the work, the planned research program was completed, the tasks were solved, the goal of the research, which was to substantiate the effectiveness of LEGO construction for the development of logical thinking techniques, was achieved. Therefore, the use of Lego constructors in education can contribute to the improvement of the quality of education, the effect of the class, the activity of children in the educational process, the way of participation in the activity system, and the improvement of academic performance. LEGO is a handy tool that makes it easier to overcome some common learning difficulties for elementary school students. The use of Lego bricks gives positive results in the assimilation of educational material, promotes the mastery of the ability to perceive and support the goals of educational activities, finds resources for their implementation, promotes the development of creative methods of solving problems and research tasks. Lego bricks are visual models of mental operations that students perform in learning activities. In the course of the work, the possibility of using LEGO cubes in mathematics lessons in elementary school was investigated. We have developed examples of LEGO models for a variety of topics in our maths curriculum. After developing a program of extracurricular activities using LEGO bricks for elementary school students, it was concluded that the program allows students to learn many important ideas and developlife skills for the future.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1877
Розташовується у зібраннях:013 Початкова освіта. Інклюзивна освіта

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Фетісова_магістерська.pdfПедагогічний потенціал LEGO як засобу навчання молодших школярів1.38 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.