Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1884
Назва: Роль практичного психолога в інклюзивній освіті: ресурси компетентністного підходу
Інші назви: The role of a practical psychologist in inclusive education: resources of the competence approach
Автори: Браїла, Олена Іванівна
Braila, Olena
Ключові слова: інклюзивна освіта
практичний психолог
психологічний супровід
компетентністний підхід
інклюзивна компетентність
професійно-важливі якості
inclusive education
practical psychologist
support
competence approach
inclusive competence
professionally important qualities
Дата публікації: 23-січ-2023
Бібліографічний опис: Браїла О. І. Роль практичного психолога в інклюзивній освіті: ресурси компетентністного підходу : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 053 Психологія. Освітньої програми : Психологія / Кер.: д. псих. н., доц. Кічук А. В. – Ізмаїл, 2023. – 79 с.
Короткий огляд (реферат): Актуальність дослідження полягає в тому, що через вплив чисельних чинників все частіше зустрічаються діти з різноманітними відхиленнями у розвитку та поведінці. Все більше усвідомлюється, що психофізичні вади особистості не можуть бути перешкодою для отримання необхідних знань, бажаної освіти на належному рівні, набуття повноцінного соціального досвіду. У зв’язку з цим набуває поширення інклюзивна форма здобуття освіти, що позитивно впливає не тільки на розвиток особистості дітей з особливими освітніми потребами, а й на їх однолітків, що не мають відхилень у своєму розвиткові. Однією з основних проблем інклюзивної освіти є формування інклюзивних компетентностей у фахівців, задіяних в системі освіти, зокрема, практичних психологів. Роль практичного психолога в інклюзивній освіті дуже важлива, тому що від нього залежить забезпечення цілісної системи підтримки, що об’єднуює всіх суб’єктів освітнього простору, робить акцент на можливостях, а не на обмеженнях дітей. Однак, багато шкільних психологів не готові до роботи з дітьми з особливими освітніми проблемами, не володіють необхідними інклюзивними компетентностями. Більше того, у вузах програма підготовки практичних психологів до роботи з дітьми у системі інклюзивної освіти недостатньо розроблена. Об’єктом дослідження є професійна діяльність практичного психолога. Предметом дослідження є інклюзивна освіта як сфера діяльності практичного психолога. Метою дослідження є теоретичне обґрунтування ролі та компетентностей практичного психолога для роботи в системі інклюзивної освіти. У магістерській роботі використано комплекс теоретичних методів, підібраних адекватно меті, предмету та завданням дослідження: аналіз, синтез, порівняння, абстрагування, екстраполяція, систематизація тощо. В емпіричній частині дослідження в якості методик дослідження були використані методика діагностики рівнів емпатичних здібностей В. Бойко та багатофакторний опитувальник Кеттела. Теоретичне та практичне значення магістерської роботи полягає у тому, що його висновки та результати можуть бути використані в навчальному процесі для формування тих необхідних компетенцій практичних психологів, що будуть працювати в умовах інклюзивної освіти.
Опис: The relevance of the research lies in the fact that due to the influence of numerous factors, children with various deviations in development and behavior are more and more often found, and it is increasingly realized that psychophysical personality defects cannot be an obstacle to obtaining the necessary knowledge, the desired education at the appropriate level, and the acquisition of a full-fledged social experience . In this regard, an inclusive form of education is spreading, which has a positive effect not only on the personality development of children with special educational needs, but also on their peers who do not have deviations in their development. One of the main problems of inclusive education is the formation of inclusive competencies among specialists involved in the education system, in particular, practical psychologists. The role of a practical psychologist in inclusive education is very important, because it depends on him to provide a holistic support system that unites all subjects of the educational space, emphasizes the opportunities, and not the limitations of children. However, many school psychologists are not ready to work with children with special educational problems, do not possess the necessary inclusive competencies. Moreover, in universities, the problem of training practical psychologists to work with children in the system of inclusive education is not sufficiently developed. The object of research is the professional activity of a practical psychologist. The subject of research is inclusive education as a field of activity of a practical psychologist. The purpose of the research is theoretical substantiation of the role and competencies of a practical psychologist to work in the system of inclusive education. The master's thesis uses a set of theoretical methods, selected adequately to the purpose, subject and tasks of the research: analysis, synthesis,comparison, abstraction, extrapolation, systematization, etc. In the empirical part of the study, V. Boyko's method of diagnosing the levels of empathic abilities and Kettel's multifactorial questionnaire were used as research methods. The theoretical and practical significance of the master's work is that its conclusions and results can be used in the educational process to form the necessary competencies of practical psychologists who will work in the conditions of inclusive education.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1884
Розташовується у зібраннях:053 Психологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Браїла О..pdfРоль практичного психолога в інклюзивній освіті: ресурси компетентністного підходу938.73 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.