Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1893
Назва: Освітні можливості практико-орієнтованого навчання учнів на уроках технологій
Інші назви: Educational possibilities of practical-oriented learning of students in technology classes
Автори: Рязанов, Олександр Юрійович
Ryazanov, Oleksandr Yuriyovich
Ключові слова: практико-орієнтоване навчання
освітні можливості
державний освітній стандарт
заняття
трудове навчання
технології
освітній процес
practical-oriented learning
educational opportunities
state educational standard
classes
work training
technologies
educational process
Дата публікації: 25-січ-2023
Бібліографічний опис: Рязанов О. Ю. Освітні можливості практико-орієнтованого навчання учнів на уроках технологій : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 014 Середня освіта, освітньої програми: «Середня освіта: трудове навчання та технології» / Кер.: канд. пед. н., доц. Букатова О. М. – Ізмаїл, 2023. – 71 с.
Короткий огляд (реферат): Магістерське дослідження «Освітні можливості практико-орієнтованого навчання учнів на уроках технологій» спрямоване на теоретичне обґрунтування та практичне дослідження проблеми освітніх можливостей практико орієнтованого навчання технологій учнів ЗЗСО. Вирішення цієї проблеми стало можливим за рахунок реалізації практико-орієнтованої освітньої траєкторії, що включає суміщення навчання з трудовою діяльністю. В сучасних умовах розвитку освіти особливо актуальною проблемою постає так організувати процес шкільного навчання, щоб його освітній результат проявлявся у розвитку власної особистісної мотивації до навчання, розвитку мислення, уяви, творчих здібностей, сталого пізнавального інтересу здобувачів освіти, у формуванні цілісної системи життєво важливих компетенцій, практично затребуваних знань та вмінь, а також екологічної культури, що буде сприяти учням адаптуватися до життєвої ситуації та ставитись до неї активно і творчо. Робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаної літератури. Загальний обсяг магістерського дослідження становить 74 сторінки, з них 68 сторінок основного тексту. Актуальність теми магістерського дослідження обумовлена тим, що нові соціально економічні умови, що складаються в нашій країні останні роки, докорінно змінили та ускладнили завдання закладів загальної середньої освіти у плані навчання, виховання та розвитку підростаючого покоління. Це обумовлено тим, що конкурентоспроможність людини на сучасному ринку праці багато в чому залежить від її здатності набувати та розвивати вміння та навички, які вона може застосовувати або трансформувати щодо цілого ряду життєвих ситуацій, освоюючи при цьому нові технології. Сучасна школа має підготувати учнів до самостійної трудової життя в умовах реального соціально-економічного устрою. Об'єктом дослідження є теоретико-методологічні засади практико-орієнтованого навчання школярів на уроках технологій в умовах нової української школи. Предмет дослідження: шляхи та засоби реалізації практико-орієнтованого підходу в процесі навчання зобувачів освіти на уроках технологій. Мета дослідження: визначити шляхи та засоби реалізації практико-орієнтованого навчання учнів на уроках технологій та його освітні можливості. Завдання дослідження: 1. Розглянути стан досліджуваної проблеми у педагогічній теорії та практиці. 2. Означити функції, правила та зміст реалізації практико-орієнтованого підходу до навчання здобувачів освіти. 3. Розкрити освітні можливості практико-орієнтованого навчання. 4. ЕкспериментальноІ перевірити рівень ефективності практико-орієнтованого навчання на уроках технологій. Для вирішення поставлених завдань були використані наступні методи дослідження: аналіз філософської, психологічної, педагогічної та методичної літератури з питань дослідження; синтез, моделювання, прогнозування, узагальнення, педагогічне спостереження. За результатами роботи зроблено висновки, що 1. На основі аналізу наукової, науково-методичної літератури, чинних нормативних документів визначено стан досліджуваної проблеми у педагогічній теорії та практиці. Сучасна школа має підготувати учнів до самостійного трудового життя за умов справжнього соціально-економічного укладу. Саме на це орієнтує нас державний освітній стандарт усіх щаблів загальної освіти. Відповідно до системно-діяльнісного підходу, що лежить в основі стандартів нового покоління, засвоєння змісту навчання та розвитку учня відбувається не шляхом передачі деякої інформації, а у процесі його власної активної діяльності. У таких умовах особливу вагу починає набувати один із напрямків освітньої практики — практико-орієнтоване навчання – це вид навчання, метою якого є формування у навчальних універсальних навчальних дій (УУД) у ході вирішення реальних практичних завдань. 2. Використання практико-орієнтованих технологій на уроках забезпечує активне використання інтелектуального потенціалу суспільства, що постійно розширюється, сконцентрованого в друкованому фонді, у науковій, виробничій та інших видах діяльності його членів; інтеграцію інформаційних технологій з науковими, виробничими, що ініціює розвиток усіх сфер суспільного виробництва, інтелектуалізацію трудової діяльності; високий рівень інформаційного обслуговування, доступність для будь-якого члена суспільства джерел достовірної інформації, візуалізацію інформації, що подається, суттєвість використовуваних даних. У реалізації практико-орієнтованого навчання в сучасній освіті можуть допомогти уроки технологій, тому що вони мають високу адаптацію до змін, що відбуваються в суспільстві, швидко реагують на індивідуальні освітні та інші потреби учнів. В умовах нової української школи на відміну від традиційної шкільної освіти пропонується свобода вибору програм, напрямів навчання, виховання та розвитку. Завдяки багатогранній та різнобічній діяльності, до якої залучені учні сучасних установ загальної середньої освіти, вони беруть участь у пошуку шляхів реалізації своїх можливостей у соціумі, що допомагає формувати не лише майбутніх грамотних фахівців, а й розвивати громадянську свідомість підростаючого покоління. 3. Розкриті освітні можливості практико-орієнтованого навчання. Розроблено та апробувано в умовах реального навчального процесу структуру практико-орієнтованого уроку з технологій. Такий підхід реалізується в рамках методики викладання на уроках технологій і передбачає організацію та функціонування системи безперервної практико орієнтованої освіти. Причому ключовою характеристикою такої освіти стає не лише передача у рамках уроків праці знань та технологій, а й формування початкових професійних компетенцій, готовності до перенавчання. 4. Експериментально перевірено рівень ефективності практико-орієнтованого навчання на уроках технологій. Розроблена функціонально-технологічна модель практико орієнтованого навчання у логічній структурі показує рух «Проблема-результат» Розроблена в рамках даного магістерського дослідження функціонально-технологічна модель практико-орієнтованого навчання в рамках педагогічного експерименту ефективно реалізована у реальному навчальному процесі на уроках технологій в закладах загальної середньої освіти. Результати дослідження говорять про те, що мета дослідження, яка полягала у визначені шляхів та засобів реалізації практико-орієнтованого навчання школярів на уроках технологій та його освітні можливості, була досягнута. Ключові слова: практико-орієнтоване навчання, освітні можливості, державний освітній стандарт, заняття, трудове навчання, технології, освітній процес.
Опис: The master's study "Educational possibilities of practically-oriented learning of students in technology lessons" is aimed at theoretical substantiation and practical research of the problem of educational possibilities of practically-oriented learning of technologies of students of secondary schools. Solving this problem became possible due to the implementation of a practice-oriented educational trajectory, which includes combining education with work. In the modern conditions of education development, it becomes a particularly urgent problem to organize the process of school education in such a way that its educational result manifests itself in the development of one's own personal motivation to study, the development of thinking, imagination, creative abilities, the constant cognitive interest of the students of education, in the formation of an integral system of vital competences, practically required knowledge and skills, as well as ecological culture, which will help students adapt to the life situation and treat it actively and creatively. The work consists of an introduction, three sections, conclusions, and a list of references. The total volume of the master's research is 74 pages, of which 68 pages are the main text. The relevance of the subject of the master's research is due to the fact that the new socio-economic conditions that have developed in our country in recent years have fundamentally changed and complicated the tasks of general secondary education institutions in terms of training, education and development of the younger generation. This is due to the fact that the competitiveness of a person in the modern labor market largely depends on his ability to acquire and develop skills and abilities that he can apply or transform in relation to a number of life situations, while mastering new technologies. A modern school should prepare students for independent working life in the conditions of a real socio-economic system. The object of the study is the theoretical and methodological principles of practical-oriented education of schoolchildren in technology lessons in the conditions of the new Ukrainian school. The subject of the study: ways and means of implementing a practice-oriented approach in the process of teaching students of education in technology classes. The purpose of the research: to determine the ways and means of implementing practice-oriented teaching of students in technology lessons and its educational opportunities. Objectives of the study: 1. Consider the state of the investigated problem in pedagogical theory and practice. 2. Define the functions, rules and content of the implementation of a practice-oriented approach to the education of students. 3. Open up educational opportunities and practice-oriented training. 4. Experimentally check the level of effectiveness of practice-oriented learning in technology lessons. The following research methods were used to solve the tasks: analysis of philosophical, psychological, pedagogical and methodical literature on research issues; synthesis, modeling, forecasting, generalization, pedagogical observation. Based on the results of the work, the conclusions were drawn that 1. Based on the analysis of scientific, scientific and methodical literature, current regulatory documents, the state of the investigated problem in pedagogical theory and practice was determined. A modern school should prepare students for an independent working life under the conditions of a real socio-economic structure. This is exactly what the state educational standard of all levels of general education orients us to. According to the system-activity approach, which is the basis of the standards of the new generation, the assimilation of the content of learning and development of the student occurs not through the transfer of some information, but in the process of his own active activity. In such conditions, one of the directions of educational practice begins to gain special importance - practice-oriented learning is a type of learning, the purpose of which is the formation of universal learning activities (ULU) in the course of solving real practical tasks. 2. The use of practice-oriented technologies in lessons ensures the active use of the intellectual potential of society, which is constantly expanding, concentrated in the printed stock, in scientific, industrial and other activities of its members; integration of information technologies with scientific and production technologies, which initiates the development of all spheres of social production, intellectualization of labor activity; high level of information service, availability of sources of reliable information for any member of society, visualization of the provided information, materiality of the data used. In the implementation of practice-oriented learning in modern education, technology lessons can help, because they are highly adaptable to changes occurring in society, quickly respond to individual educational and other needs of students. In the conditions of the new Ukrainian school, in contrast to traditional school education, prop the freedom to choose programs, areas of study, education and development is renewed. Thanks to the multifaceted and versatile activities in which students of modern institutions of general secondary education are involved, they participate in the search for ways to realize their opportunities in society, which helps to form not only future competent specialists, but also to develop the civic consciousness of the younger generation. 3. The educational possibilities of practice-oriented training are revealed. The structure of a practice oriented technology lesson was developed and tested in the conditions of a real educational process. This approach is implemented as part of the teaching methodology in technology classes and involves the organization and operation of a continuous practice-oriented education system. Moreover, the key characteristic of such education is not only the transfer of knowledge and technologies within the framework of labor lessons, but also the formation of initial professional competencies, readiness for retraining. 4. The level of effectiveness of practice-oriented learning in technology lessons has been tested experimentally. The developed functional-technological model of practice-oriented learning in a logical structure shows the "Problem-Result" movement The functional-technological model of practice-oriented learning developed within the framework of this master's study as part of a pedagogical experiment is effectively implemented in the real educational process in technology lessons in general secondary education institutions. The results of the study indicate that the goal of the study, which was to determine the ways and means of implementing practice-oriented education of schoolchildren in technology classes and its educational opportunities, was achieved. Keywords: practical-oriented learning, educational opportunities, state educational standard, classes, work training, technologies, educational process.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1893
Розташовується у зібраннях:014.10 Середня освіта (Трудове навчання та технології)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліфікаційна робота Рязанов О.Ю..pdfОсвітні можливості практико-орієнтованого навчання учнів на уроках технологій1.05 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.