Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1894
Назва: Зіставна оцінка сприйняття технічної інформації на заняттях з трудового навчання
Інші назви: Comparative assessment of the perception of technical information in labor training classes
Автори: Федорова, Олена Олександрівна
Fedorova, Olena Oleksandrivna
Ключові слова: технічна інформація
сприйняття
оптимізація
заняття
трудове навчання
технології
освітній процес
technical information
perception
optimization
classes
labor training
technologies
educational process
Дата публікації: 25-січ-2023
Бібліографічний опис: Федорова О. О. Зіставна оцінка сприйняття технічної інформації на заняттях з трудового навчання : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 014 Середня освіта, освітньої програми: «Середня освіта: трудове навчання та технології» / Кер.: канд. ф.-м. н., доц. Федорова О. В. – Ізмаїл, 2023. – 63 с.
Короткий огляд (реферат): Кваліфікаційна робота на тему «Зіставна оцінка сприйняття технічної інформації на заняттях з трудового навчання» спрямована на теоретичне обґрунтування та практичне застосування ефективності сприйняття технічної інформації на заняттях з трудового навчання різних видів, тобто проведення зіставної оцінки. Вирішення цієї проблеми стало можливим за рахунок аналізу видів інформації та оптимізації процесу її сприйняття на заняттях з трудового навчання. Освітній процес в сучасному закладі загальної середньої освіти характеризується великою кількістю інформації, яку учні повинні свідомо сприйняти й обробити. Ця інформація подається в найрізноманітніших формах – усно та письмово, у вигляді текстів, графіків, схем, креслень, малюнків. Значний обсяг самої інформації, багатоманіття форм її подачі обумовлює чималі складнощі в її засвоєнні. Це означає, що з’явились наступні проблеми: як оптимізувати процес навчання при надлишку інформації; яким чином оцінити співвідношення існуючих форм подання інформації та встановити найбільш ефективне їх поєднання; як не лише навчити, але й надати можливість самостійно творити. Актуальність теми кваліфікаційної роботи обумовлено важливістю питання про необхідність пошуку оптимальних умов навчальної праці, тих форм адаптації психіки, які б надали можливість людині без негативних наслідків успішно впоратись з різного роду навчальними і професійними завданнями. З цієї точки зору вивчення проблеми сприйняття і розуміння учнями навчального матеріалу, зіставна оцінка сприйняття інформації в графічній формі та у формі опису допоможуть зробити більш ефективним освітній процес. Об’єктом дослідження є сприйняття технічної інформації у графічній формі та формі опису. Предмет дослідження – це процес сприйняття певної аудиторної технічної інформації і різних формах її подання. Мета дослідження: з’ясування найбільш вигідних пропорцій, що забезпечують оптимізацію співвідношення надання інформації у графічній формі і формі опису на заняттях з технічної, обслуговуючої та сільськогосподарської праці; встановлення коефіцієнту ефективності сприйняття інформації. Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаних літературних джерел, додатків. Загальний обсяг кваліфікаційного дослідження складає 62 сторінки, з них 59 сторінок основного тексту. За результатами роботи зроблено висновки, що сприйняття інформації у графічній формі сприяє розвитку всіх якостей уваги (об’єму, розподілу, концентрації, стійкості, переключенню), більш довгому збереженню в пам’яті знань, отриманих раніше. Таким чином, на уроках трудового навчання різних видів (технічної, обслуговуючої та сільськогосподарської праці) за допомогою комбінування різних форм надання інформації зростає активність учнів, формуються, розширюються і поглиблюються інтереси, як до трудової діяльності в цілому, так і до конкретної професії або спеціальності окремо. В результаті надання інформації у графічній формі під час уроків трудового навчання в учнів розвивається технічне мислення, вміння точно відтворити за допомогою креслення або схеми, об’єкт або явище. Ключові слова: технічна інформація, сприйняття, оптимізація, заняття, трудове навчання, технології, освітній процес.
Опис: The qualification work on the topic "Comparative evaluation of the perception of technical information in labor training classes" is aimed at the theoretical justification and practical application of the effectiveness of the perception of technical information in various types of labor training classes, i.e. conducting a comparative assessment. Solving this problem became possible due to the analysis of types of information and optimization of the process of its perception in labor training classes. The educational process in a modern institution of general secondary education is characterized by a large amount of information that students must consciously perceive and process. This information is presented in a variety of forms - orally and in writing, in the form of texts, graphs, diagrams, drawings, and pictures. A significant amount of information itself, a variety of forms of its presentation cause considerable difficulties in its assimilation. This means that the following problems have arisen: how to optimize the learning process when there is an excess of information; how to evaluate the ratio of existing forms of information presentation and establish the most effective combination of them; how not only to teach, but also to provide an opportunity to create independently. The relevance of the topic of qualification work is due to the importance of the question of the need to find optimal conditions for educational work, those forms of psychological adaptation that would enable a person to successfully cope with various educational and professional tasks without negative consequences. From this point of view, the study of the problem of students' perception and understanding of educational material, comparative assessment of the perception of information in graphic form and in the form of description will help to make the educational process more effective. The object of research is the perception of technical information in graphical and descriptive form. The subject of research is the process of perceiving certain classroom technical information and its various forms of presentation. The purpose of the study: to find out the most beneficial proportions that ensure the optimization of the ratio of providing information in graphic form and in the form of description in classes on technical, service and agricultural work; establishing the coefficient of efficiency of information perception. The work consists of an introduction, two chapters, conclusions, a list of used literary sources, appendices. The total volume of the qualification study is 62 pages, of which 59 pages are the main text. According to the results of the work, it was concluded that the perception of information in graphic form contributes to the development of all qualities of attention (volume, distribution, concentration, stability, switching), longer retention of previously acquired knowledge in memory. Thus, in labor training classes of various types (technical, service and agricultural labor) by combining various forms of information provision, the activity of students increases, interests are formed, expanded and deepened, both in labor activity in general and in a specific profession or specialty separately . As a result of providing information in graphic form during labor training lessons, students develop technical thinking, the ability to accurately reproduce an object or phenomenon using a drawing or scheme. Keywords: technical information, perception, optimization, classes, labor training, technologies, educational process.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1894
Розташовується у зібраннях:014.10 Середня освіта (Трудове навчання та технології)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кваліфікаційна робота Федорова О.О..pdfЗіставна оцінка сприйняття технічної інформації на заняттях з трудового навчання1.12 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.