Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/2137
Назва: Вплив війни на психоемоційний стан старшокласників
Інші назви: The influence of war on the psycho-emotional state of high school students
Автори: Кубарєв, Віктор Вікторович
Kubarev, V.
Ключові слова: старшокласник
юність
емоційний стан
high school student
youth
emotional state
Дата публікації: 24-чер-2024
Бібліографічний опис: Кубарєв В. В. Вплив війни на психоемоційний стан старшокласників : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня бакалавр спеціальності 053 Психологія. Освітньої програми : Психологія / Кер. : канд. псих. н., доц. Мазоха І. С. – Ізмаїл, 2024. – 62 с.
Короткий огляд (реферат): Кваліфікаційна робота вміщує такі етапи дослідження: 1. Виявлена актуальність та проблеми дослідження. В умовах невизначеності й трансформаційних процесів в Україні, соціально-економічних і політичних потрясінь виникає загроза психічному здоров'ю населенню. Проблематика збереження психічного здоров’я неабияк актуальна з дня повномасштабного вторгнення рф в Україну, особливо в осіб юнацького віку, які якраз перебувають на межі дитинства та дорослості. Проблеми психічного здоров'я не є новими, проте сучасний стан суспільства посилив потребу у вивченні впливу воєнного стану на психічне здоров'я осіб юнацького віку. Різні зміни та нові вимоги, такі як юнацький вік, нові стосунки, розлука з батьками, фінансова нестабільність, робота та навчання, можуть викликати значний стрес, що призводить до проблем з психічним здоров'ям. Обґрунтовано поняття «старшокласник», «юність», «емоційний стан»; виділено й описано психологічні особливості юнацького віку; досліджено прояву стресу у старшокласників в умовах воєнного стану; вивчено особливості психоемоційного стану старшокласників в умовах воєнного стану та методи профілактики та корекції негативних емоційних станів учнів старшого шкільного віку. 2. Вивчення теоретико-методологічної літератури показало, що юнацький вік, який припадає на старші класи, є віковим періодом, коли молода людина вперше опиняється у ситуації, що має ключове значення для становлення її активної життєвої позиції, прийняття основних стратегічних рішень щодо вибору майбутньої професії та щодо окреслення напрямків життєвого шляху й побудови життєвого простору. Центральним новоутворенням є професійне і особистісне самовизначення – потреба юнаків зайняти внутрішню позицію дорослої людини, визначити себе в світі. Теоретично встановлено, що в старшому шкільному віці спостерігається найбільш високий, в порівнянні з іншими віковими групами, рівень тривожності у всіх сферах спілкування, продовження диференціації за силою емоційної реакції, більша екстравертованість, менша імпульсивність і емоційна збудливість, більша емоційна стійкість в порівнянні з підлітками. 3. Аналіз емпіричних даних виявив, що більшість досліджуваних має середній рівень тривожності та стресостійкості, але у деяких старшокласників виникають серйозні проблеми з рівнем тривожності, це підтвердили результати всього комплексу діагностичних методик. Водночас є юнаки, які показали низький рівень стресостійкості, що потребує психокорекційної підтримки з боку фахівців. 4. В роботі досліджено методи та техніки, вправи профілактики та корекції тривожності особистості. Серед основних методів психологічної корекції тривожності особистості виокремлюють різноманітні підходи, такі як когнітивно-поведінкова терапія, релаксація, медитація, дихальні вправи, арт-терапія, групова терапія та інші. Важливим аспектом є ідентифікація та усунення джерел тривожності, а також розвиток стратегій управління стресом. Також використовуються методи психоосвіти, спрямовані на збільшення свідомості особистості про її власні емоції та реакції на стресові ситуації.
Опис: On the topic: The influence of war on the psycho-emotional state of high school students The qualification work includes the following research stages: 1. The relevance and problems of the research are revealed. In the conditions of uncertainty and transformational processes in Ukraine, socio-economic and political upheavals, there is a threat to the mental health of the population. The issue of maintaining mental health is quite relevant since the day of the full-scale invasion of the Russian Federation into Ukraine, especially among young people who are on the verge of childhood and adulthood. Mental health problems are not new, but the current state of society has increased the need to study the impact of martial law on the mental health of youth. Various changes and new demands such as adolescence, new relationships, separation from parents, financial instability, work and study can cause significant stress, leading to mental health problems. The concepts of «high school student», «youth», «emotional state» are substantiated; psychological features of youth are highlighted and described; the manifestation of stress in high school students under martial law was investigated; the peculiarities of the psycho-emotional state of high school students in the conditions of martial law and methods of prevention and correction of negative emotional states of high school students were studied. 2. The study of theoretical and methodological literature showed that youth, which falls on senior classes, is the age period when a young person first finds himself in a situation that is of key importance for the formation of his active position in life, making the main strategic decisions regarding the choice of a future profession and regarding the delineation of the directions of the life path and the construction of the living space. The central neoplasm is professional and personal self-determination - the need of young men to take the inner position of an adult, to define themselves in the world. It has been theoretically established that in high school age, compared to other age groups, the highest level of anxiety in all areas of communication, continued differentiation in the strength of emotional reaction, greater extroversion, less impulsivity and emotional excitability, greater emotional stability compared to teenagers is observed. 3. The analysis of empirical data revealed that most of the subjects have an average level of anxiety and stress resistance, but some high school students have serious problems with the level of anxiety, this was confirmed by the results of the entire complex of diagnostic methods. At the same time, there are young men who have shown a low level of stress resistance, which requires psychocorrective support from specialists. 4. The work examines methods and techniques, exercises for prevention and correction of personal anxiety. Among the main methods of psychological correction of personal anxiety, various approaches are distinguished, such as cognitive-behavioral therapy, relaxation, meditation, breathing exercises, art therapy, group therapy, and others. An important aspect is the identification and elimination of sources of anxiety, as well as the development of stress management strategies. Psychoeducational methods are also used, aimed at increasing the individual's awareness of his own emotions and reactions to stressful situations.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/2137
Розташовується у зібраннях:053 Психологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кубарєв Віктор Вікторович.pdfВплив війни на психоемоційний стан старшокласників995.37 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.