Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/2141
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКунєва, Юлія Станіславівна-
dc.date.accessioned2024-07-23T06:43:06Z-
dc.date.available2024-07-23T06:43:06Z-
dc.date.issued2024-06-21-
dc.identifier.citationКунєва Ю. С. Психологічні особливості конфліктів в підлітковому віці : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня бакалавр спеціальності 053 Психологія. Освітньої програми : Психологія / Кер. : канд. пед. н., доц. Радкіна В. Ф. – Ізмаїл, 2024. – 72 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/2141-
dc.descriptionThe qualification work includes the following research stages: 1. The relevance and problems of the research are revealed. Relevance The war in Ukraine has become a stressful test for all sections of the population, and children and teenagers - the most vulnerable part of society - have been particularly hard hit. They face numerous social, mental and emotional difficulties due to a change in their living environment, education and familiar circle of communication, as well as due to the need to get used to a new lifestyle and living conditions. This requires significant psychological resources from them and leads to the emergence of adaptive reactions aimed at adapting to new living conditions. Such reactions can be manifested by a tendency to conflicts and aggressiveness, which negatively affects their social and psychological stability. The concept of «conflict», «conflict» is substantiated; «adolescence», the main directions of their study are revealed; the psychological features of conflicts in adolescence and the ways of their resolution are investigated. 2. As a result of the study of theoretical and methodological literature, it was established that «conflict» is defined as a bipolar phenomenon that manifests itself in the confrontation of opposite principles, motives or judgments, and is manifested in the activities of participants in social interaction with the aim of overcoming differences. The work defined the concept of «conflict» as an integral psychological property, which includes a complex of personal qualities, specific behavior and features of the communicative, emotional-volitional, motivational and intellectual spheres, which contribute to the emergence and aggravation of conflicts and conflict situations. Regarding the classification of conflict interaction, its types were considered: intra-personal, interpersonal, intra-group and inter-group. 3. The analysis of the research results established that most of the subjects have an average level of conflict, but at the same time there are subjects with a high level. The study of the behavior styles of teenagers in conflict situations indicates that rivalry and avoidance prevail in the studied sample. The obtained results show that teenagers are dominated by temper, revenge, uncompromisingness, suspiciousness, assertiveness and offensiveness are also observed, which requires psychocorrective support. 4. The work examines methods and techniques of psychological prevention and correction. Active methods such as game psychotechniques, training psychotechnologies and self-training, as well as methods of group psychotherapy and others are distinguished among the main methods of preventive work to prevent conflict behavior. The main methods of conflict correction among teenagers are: social and psychological training; individual psychological counseling; autogenic training; art therapy; neurolinguistic programming; mediation Forms of psychocorrective work are: educational activities (lectures, conversations, classes with elements of training); psychological support in the form of individual psychologist consultations; joint classes with training elements for parents and children; «round tables» for parents and teachers.uk_UA
dc.description.abstractКваліфікаційна робота вміщує такі етапи дослідження: 1. Виявлена актуальність та проблеми дослідження. Актуальність. Війна в Україні стала стресовим випробуванням для всіх верств населення, і особливо сильно постраждали діти та підлітки – найуразливіша частина суспільства. Вони стикаються з численними соціальними, психічними та емоційними труднощами через зміну середовища проживання, навчання та звичного кола спілкування, а також через необхідність звикати до нового режиму життя і побутових умов. Це вимагає від них значних психологічних ресурсів і призводить до появи адаптаційних реакцій, спрямованих на пристосування до нових умов життя. Такі реакції можуть проявлятися схильністю до конфліктів та агресивності, що негативно впливає на їхню соціальну та психологічну стабільність. Обґрунтовано поняття «конфлікт», «конфліктність»; «підлітковий вік», виявлено основні напрямки їх вивчення; досліджено психологічні особливостей конфліктів в підлітковому віці та шляхів їх вирішення. 2. В результаті вивчення теоретико-методологічної літератури, встановлено, що «конфлікт» визначається як біполярне явище, що проявляється у протистоянні протилежних принципів, мотивів або суджень, і виявляється в діяльності учасників соціальної взаємодії з метою подолання різниць. У роботі було надано визначення поняття «конфліктність» як інтегральної психологічної властивості, яка включає комплекс особистісних якостей, специфіки поведінки та особливостей комунікативної, емоційно-вольової, мотиваційної і інтелектуальної сфери, що сприяють виникненню та загостренню конфліктів і конфліктних ситуацій. Щодо класифікації конфліктної взаємодії, були розглянуті такі її види, як: внутрішньо-особистісна, міжособистісна, внутрішньогрупова та міжгрупова. 3. Аналіз результатів дослідження встановив, що більшість досліджуваних має середній рівень конфліктності, але при цьому є досліджувані з високим рівнем. Вивчення стилів поведінки підліт¬ків у конфліктних ситуаціях вказує на те, що у досліджуваній вибірці переважають суперництво та уникнення. Отримані результати показують, що у підлітків домінує запальність, також спостерігається помста, безкомпромісність, підозрілість, напористість та образливість, що потребує психокорекційної підтримки. 4. В роботі досліджено методи та прийоми психологічної профілактики та корекції. Серед основних методів профілактичної роботи з попередження конфліктної поведінки виокремлюють такі активні методи, як: ігрові психотехніки, тренінгові психотехнології та аутотренінги, а також методи групової психотерапії та інші. Основними методами корекції конфліктності серед підлітків є: соціально-психологічний тренінг; індивідуально-психологічне консультування; аутогенне тренування; арттерапія; нейролінгвістичне програмування; медіація. Формами психокорекційної роботи є: просвітницькі заходи (лекції, бесіди, заняття з елементами тренінгу); психологічний супровід у вигляді індивідуальних консультацій психолога; спільні заняття з елементами тренінгу для батьків з дітьми; «круглі столи» для батьків і вчителів.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.subjectконфліктuk_UA
dc.subjectконфліктністьuk_UA
dc.subjectпідлітковий вікuk_UA
dc.subjectconflictuk_UA
dc.subjectconflictnessuk_UA
dc.subjectteenageuk_UA
dc.titleПсихологічні особливості конфліктів в підлітковому віціuk_UA
dc.title.alternativePsychological features of conflicts in adolescenceuk_UA
dc.typeThesisuk_UA
Розташовується у зібраннях:053 Психологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кунєва Ю.С..pdfПсихологічні особливості конфліктів в підлітковому віці1.13 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.