Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/2143
Назва: Психологічний супровід дітей з синдромом дефіциту уваги і гіперактивності
Інші назви: Psychological support for children with attention deficit hyperactivity disorder
Автори: Міщенко, Наталія Іванівна
Mishchenko, Nataliia
Ключові слова: гіперактивність
імпульсивність
увага
супровід
hyperactivity
impulsivity
attention
support
Дата публікації: 27-чер-2024
Бібліографічний опис: Міщенко Н. І. Психологічний супровід дітей з синдромом дефіциту уваги і гіперактивності : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 053 Психологія. Освітньої програми : Психологія / Кер. : докт. псих. н., в. о. проф. Кічук А. В. – Ізмаїл, 2024. – 97 с.
Короткий огляд (реферат): Анотація Кваліфікаційна робота студентки спеціальності 053 Психологія Міщенки Наталії Іванівни На тему: «Психологічний супровід дітей з синдромом дефіциту уваги і гіперактивності» Представлене дослідження висвітлює проблему психологічного супроводу дітей з синдромом дефіциту уваги і гіперактивності (СДУГ). Актуальність проблеми полягає в тому, що СДУГ є однією з найпоширеніших психоневрологічних порушень дитинства, від якого страждають 5% - 20% дітей, що суттєво впливає на розвиток дітей та їхню соціальну адаптацію. Виявлено, що цей синдром характеризується відхиленнями уваги, гіперактивністю та імпульсивністю, що значно ускладнює навчання та повсякденне функціонування дітей, а також може впливати на якість їх майбутнього життя. Метою даної роботи стало вивчення основ психологічного супроводу дітей з синдромом дефіциту уваги і гіперактивності щодо поліпшення їхнього навчання, соціальної адаптації та якості життя. Аналіз вітчизняної (Гурко І. В., Довбня О. В., Єфименко О. І., Квашніна Л. В., Майдан І. С. та ін.) і зарубіжної наукової літератури (Барр Р. Г., Вендер П., Далсгаард С., Друлінгер Б., Дуглас В. І., Лурія О., Мартон П., Паррі П., Стілл Д., Шевченко Ю. С., Штраус А. та ін.) висвітлив значну кількість невирішених проблем щодо діагностиці та побудови комплексної програми психологічного супроводу дітей з СДУГ. В ході дослідження було виокремлено наступні фактори, які грають важливу роль у появі СДУГ, а саме: нейробіологічні, генетичні та середовищні чинники. З'ясовано, що для ефективного виявлення та розробки комплексної стратегії попередження та втручання психологи та медичні фахівці використовують різноманітні методи діагностики, а саме: генетичні, нейробіологічні, епідеміологічні та психологічні дослідження тощо. Було доведено, що психологічний супровід дітей з СДУГ є важливим компонентом комплексної корекції та розвитку. Емпіричне дослідження показало, що найбільш порушеними функціями у дітей з СДУГ виявилися просторова робоча память, імпульсивність, стійкість уваги. Аналіз емпіричних даних виявив, що більшість респондентів має низький і нижче середнього рівень розвитку вищих психічних функцій, а також низьку самооцінку. У більшості досліджуваних учнів виявлено проблеми з опануванням академічних умінь, поведінкою, мотивацією до навчання. Також в кваліфікаційній роботі було окреслено основні методи психологічного супроводу дітей з СДУГ, а саме: психоосвітні тренінги, психотерапевтичні сесії, ігри на комунікацію та розвиток емоційного інтелекту, нейропсихологічна корекційна робота, програма з сенсорної інтеграції, сенсорна дієта, інклюзивні форми групової роботи, психологічна підтримка батьків та співпраця з педагогічним колективом школи тощо. Висновки дослідницької роботи підтверджують важливість психологічного супроводу дітей з синдромом дефіциту уваги і гіперактивності.
Опис: Abstract Qualification work female students specialty 053 Psychology Mischenka Nataliya Ivanivna On the topic: "Psychological support of children with attention deficit hyperactivity disorder" The presented study highlights the problem of psychological support of children with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). The urgency of the problem is that ADHD is one of the most common psychoneurological childhood disorders, which affects 5% - 20% of children, which significantly affects the development of children and their social adaptation. It has been found that this syndrome is characterised by attention deviations, hyperactivity and impulsiveness, which significantly complicates the learning and daily functioning of children, and can also affect the quality of their future life. The purpose of this work was to study the basics of psychological support of children with attention deficit hyperactivity disorder to improve their learning, social adaptation and quality of life. Analysis of domestic (Gurko I. V., Dovbnya O. V., Efimenko O. I., Kvashnina L. V., Maidan I. S., etc.) and foreign scientific literature (Barr R. G., Wender P., Dalsgaard S., Drulinger B., Douglas V. I., Luria O., Marton P., Parry P., Still D., Shevchenko Yu. S., Strauss A., etc.) highlighted a significant number of unresolved problems regarding the diagnosis and construction of a comprehensive program of psychological support for children with ADHD. The study highlighted the following factors that play an important role in the appearance of ADHD, namely: neurobiological, genetic and environmental factors. It was found that to effectively identify and develop a comprehensive prevention and intervention strategy, psychologists and medical specialists use a variety of diagnostic methods, namely: genetic, neurobiological, epidemiological and psychological research, etc. It has been proven that psychological support for children with ADHD is an important component of complex correction and development. An empirical study showed that the most impaired functions in children with ADHD were spatial working memory, impulsivity, stability of attention. Analysis of empirical data found that most respondents have a low and below-average level of development of higher mental functions, as well as low self-esteem. Most of the students studied have problems with mastering academic skills, behaviour, motivation to learn. Also in the qualification work, the main methods of psychological support of children with ADHD were outlined, namely: psychoeducational trainings, psychotherapeutic sessions, games for communication and development of emotional intelligence, neuropsychological correction work, sensory integration program, sensory diet, inclusive forms of group work, psychological support of parents and cooperation with the pedagogical staff of the school, etc. The findings of the research work confirm the importance of psychological support for children with attention deficit hyperactivity disorder.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/2143
Розташовується у зібраннях:053 Психологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Міщенко Н.І..pdfПсихологічний супровід дітей з синдромом дефіциту уваги і гіперактивності1.39 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.